مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

بدیهی است پاسخگویی به سوالات درس الکترونیک برای داوطلبانی که در دوره کارشناسی در رشته فیزیک تحصیل کرده اند تا حدودی دشوار است. اما در درس زبان عمومی و تخصصی می توان با تلاش کم تری نسبت به سایر دروس به نتیجه ای بهتر رسید. نکته حایز اهمیت در این جا این است که بررسی سوالات این درس در آزمون های سال های گذشته ما را به این نتجه می رساند که 10 سوال ابتدایی که مربوط به درک واژگان عمومی است سخت ترین بخش در سوالات این درس می باشد و نیز 5 سوال بعدی نیز که بر گرامر تاکید دارد به پایه قوی داوطلب در این موضوع مربوط می شود.

اما یک ترفند ساده برای کسب درصد خوب در این درس کار کردن بر روی درک مطلب و تسلط به این بخش از سوالات می باشد که 15 سوال و در نتیجه 50 درصد از سوالات این درس را شامل می شود. اما این که چگونه بتوانیم خود را به این حد برسانیم که در وقت تعیین شده بتوانیم از پس این 15 سوال که معمولا از 3 یا 4 متن تخصصی در مورد فوتونیک تشکیل شده است برآییم کار بسیار ساده ای است که به مرور زمان و با تمرین سوالات سال های قبل می توان به آن دست یافت.

من برای تسلط در این موضوع کتاب زبان عمومی راهیان ارشد ( انتشارات آزاده ) را پیشنهاد می کنم که علی رغم توصیه هایی در این زمینه تعداد بسیار زیادی از متن های تخصصی سال های قبل را می توانید در آن بیابید.

موفق و سربلند باشید !

۹۱/۰۶/۰۶
رضا ارکانی

نظرات  (۳)

توجه کنید که اگه تو کنکور فوتونیک زبان رو زیر 40 بزنید عملا از دور رقابت برای قبولی تو دانشگاه های خوب خارج میشید .

ببخشید اگه سوال به شما مربوط نیست من کارشناسیم مخابرات بوده حالا فوتونیک هم تو دفترچه فنی هست هم تو دفترچه فیزیک باید با کدوم دفترچه شرکت کنم

پاسخ:
سلام دوست عزیز. فوتونیک هم مربوط به کد رشته 1205 میشه و هم 1251. از لحاظ محتوا هم فرق چندانی با هم ندارن.
سلام.بعد از اینکه کلید اولیه ی فوتونیک 93 رو چک کردم ضرایبم رو اینطور حساب کردم: زبان 80 - الکترو 10 و مدرن هم بالای 50 بقیه هم سفید. به نظرتون محدوده ی رتبه ام چند میشه و اینکه رتبه ام به تهران میخوره؟(معدل 14.65)
پاسخ:
سلام. امسال ظاهرا درصدای همه ی دوستان بالا بوده. با فرض نتایج سالهای قبل به عنوان مرجع، رتبه تون زیر 100 میشه.