مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

مصاحبه با رتبه ی ۳۰ کنکور ارشد ۹۰

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۰۸:۱۵ ق.ظ

برای مشاهده ی مصاحبه به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.


با سلام و عرض تبریک به مناسبت قبولی شما در آزمون. لطفا خودتان را معرفی نمایید.

من هم عرض سلام و ادب دارم. امیرحسین شوقی هستم. تحصیلات کارشناسی را در دانشگاه بناب و در رشته ی مهندسی اپتیک و لیزر با معدل ۱۵.۹۴ گذرانده ام و اکنون در رشته ی فوتونیک در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل هستم.


از چه زمانی به طور جدی شروع به مطالعه برای کنکور ارشد نمودید؟

تقریبا از مهرماه به طور جدی درس خواندن برای کنکور را شروع کردم. هرچند که پیش از آن نیز دروس کنکوری را به قصد کنکور مطالعه می کردم.


احساس نمی کردید که کمی دیر شروع به مطالعه کرده باشید؟

راستش را بخواهید نه. چون ما اکثر درس هایی که در مقطع کارشناسی می گذراندیم به صورت مستقیم با کنکور ارشد در ارتباط بود بنابراین به زمان خیلی زیادی نیاز نداشتم.


آیا در کلاس ها یا آزمون های خاصی شرکت می کردید؟

بله. در کلاس ها و آزمون های آزمایشی یکی از موسسات ثبت نام کرده بودم.


آیا این موسسه برنامه ی خاصی برای آزمون رشته ی فوتونیک داشت؟

خیر. در واقع کلاس های مشترکی بین گروه فیزیک و مهندسی برق وجود داشت که من در آن ها شرکت می کردم.


آیا برنامه های این موسسه اثر قابل توجهی بر پیشرفت شما داشت؟

صددرصد. چون به من برنامه ی منظمی داد و در واقع مرا وادار به درس خواندن هدفمند کرد.


از روی چه منابعی مطالعه می کردید؟

منبع اصلی من جزوات موسسه بود و سعی می کردم آزمون های سال های قبل را هم مرور نمایم.


آیا تصمیم داشتید که درس خاصی را به طور کامل حذف نمایید و از خواندن آن صرف نظر نمایید؟

خیر. توصیه ی من این است که دانشجویانی که در رشته ی مهندسی اپتیک و لیزر تحصیل کرده اند همه ی درس ها را به نسبت یکسان پیش ببرند و از هیچ درسی غافل نشوند.


آیا اکنون از تحصیل در رشته ی فوتونیک راضی هستید؟

بله. از آن جایی که موضوع پایان نامه ام بر حسب علاقه ی خودم بوده و نیز با استاد راهنمایم نیز ارتباط خوبی دارم، احساس خوبی دارم.


سپاس از وقتی که در اختیار ما قرار دادید !

۹۱/۰۹/۲۷
رضا ارکانی

نظرات  (۴)

سنجش و دانش،آزمون برا فوتونیک داره
پاسخ:
سلام. بله. داره. چطور؟

منظورم  اینه تنها موسسه ای که برا فوتونیک،آزمون داره سنجش و دانش هست.در جریان نیستم که خوبه یا نه

ببخشید،تنها موسسه که نه،مدرسان شریف هم داره :-)
۰۲ دی ۹۱ ، ۱۰:۱۳ رضا ارکانی
البته من کماکان رو حرفم هستم که بهترین آزمون های آزمایشی سوالات سال های قبله. حتی اگه شده چند بار از خودتون کنکور بگیریدشون بازم کافی و در عین حال عالیه.