مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

نتایج اولیه ی آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک سال ۹۵

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۰ ق.ظ

با آرزوی موفقیت و پیروزی برای داوطلبان گرامی آزمون کارشناسی ارشد مجموعه ی فوتونیک، خواهشمندیم اطلاعات کامل کارنامه ی اولیه ی خود (درصد تمامی دروس، معدل و رتبه) را در بخش نظرات اعلام کنید تا علاوه بر امکان مقایسه ی علمی خود با دیگر دانشجویان، کمک شایانی به داوطلبانی که در سال های آتی قصد شرکت در این آزمون را دارند، کرده باشیم !


نظرات  (۱۷۶)

با سلام ببخشید با رتبه ۳۹ شانسی در قبولی روزانه شهید بهشتی دارم. از لطف شما تشکر میکنم.
پاسخ:
سلام. بله حتماً قبولید. لطف میکنید درصداتونم بگید بهمون؟
با سلام
با رتبه 310 کد ضریب 1 فوتونیک و رتبه 272 کد ضریب 2 فوتونیک میشه قبول شد؟کجا؟روزانه یا شبانه فرقی نداره برام.
پاسخ:
سلام. درصدهایی که زدید؟
زبان 40 الکترونیک 28.33
پاسخ:
هنوز که دفترچه ها نیومده. اما بر اساس سالهای گذشته به نظرم شبانه ی تمام شهرستانها و روزانه ی کرمان، رفسنجان و زاهدان شانس قبولی دارید. موفق باشید !

سلام خدمت  آقای ارکانی عزیز و تشکر واس وبلاگ خوبتون

زبان 54.44///مغناطیس 10////مدرن 33.33/////کوانتوم 35/////اپتیک -1.66

معدل :14.56

رتبه زیر گروه 1 :: 18////زیر گروه 2::12

آقای ارکانی سابقه داشته ظرفیت بهشتی رو  کمتر از ابن کنن؟

 

پاسخ:
سلام و عرض تبریک. بدون شک بهشتی قبولید. با آرزوی موفقیت !
سلام با رتبه  304 درصدها:
زبان 43
الکترو 10
جدبد10
کوانتوم 1.6
شانس قبولی شیراز دارم؟؟؟
پاسخ:
سلام و ممنون بابت کارنامه. شانس کمی برای شیراز دارید، اما نا امید نباشید !
با سلام با رتبه 63 شهید بهشتی قبول می شم؟قطعی می شه گفت؟
الکترونیک42 زبان 43 مغناطیس 22کوانتوم 7
پاسخ:
سلام. قطعی نمیشه نظر داد. باید صبر کنید دفترچه بیاد !
اگه قبول شدم . .
به نظرتون ارزش داره برم ؟؟
دانشگاه خوبیه؟؟
پاسخ:
پاسخ این سوال کاملاً شخصی هست و به خودتون بستگی داره !
سلام رتبه 27 در کد  2.
زبان 50
الکترومغناطیس 38
مدرن 23
کوانتوم 11
احتملا شهید بهشتی قبولم ؟
میانگین ظرفیت شهید بهشتی حدود چند تا است؟
پاسخ:
سلام. معمولاً سی تا چهل و پنج نفر دانشجو میگیرن !
زبان سفید
کوانتوم 37
مغناطیس 20
مدرن 2.7
رتبه 330
شانس قبولی تحصیلات تکمیلی کرمان یا کاشان رو دارم آقای ارکانی؟
پاسخ:
برای روزانه ی کاشان بعید میدونم. اما برای شبانه شانس خوبی دارید !
زبان سفید
کوانتوم 37
مغناطیس 20
مدرن 2.7
رتبه 330
شانس قبولی تحصیلات تکمیلی کرمان یا کاشان رو دارم آقای ارکانی؟
زبان=56.67
مغناطیس=5
مدرن=16.67
کوانتوم=سفید
الکترونیک=56.67
اپتیک=سفید
فوتونیک=42
الکترواپتیک=28
معدل=17.31
با این رتبه به نظرتون کجا قبول میشم آقای ارکانی؟
آقا فقط من شش صدم معدلم رو بالاتر زدم،موقع انتخاب رشته میشه اصلاحش کرد؟
پاسخ:
سلام. به امید خدا بهشتی قبولید. موقع انتخاب رشته میشه درستش کرد !
تحصیلات تکمیلی کرمان چطور؟روزانه معمولا تا چند قبول میشه؟
آخه من مغناطیس و کوانتومم خیلی خوبه فقط زبان رو نزدم فکر نمیکردم اینقدر تاثیر داشته باشه
پاسخ:
روزانه ی کرمان رو کمی خوش شانس باشید قبولید !
سلام.
من در کد 1، 92 و  در کد 2 ، 36 شدم.
میشه لطف کنید بگید احتمال قبولی در کدوم یک از دانشگاههای تهران وجود داره؟
متشکرم
سلام رتبه من زیر گروه یک 499 و زیرگروه دو 481 شده. می دونم جای درست و حسابی قبول نشدم. هنوز درسم تمام نیست و فقط می خام شرایط دستم بیاد. با این رتبه ها کجا میشه قبول شد؟
آزمون فیزیک هم رتبم شده 1372
سلام و آرزوی موفقیت برای شما و بقیه داوطلبان.
رتبه من در فوتونیک 27 شده .
ضرایب:
زبان 50
الکترومغناطیس 38.33
مدرن 23.33
کوانتوم 11.67
احتمال قبولی در شهید بهشتی را دارم؟ متشکرم
سلام خدمت اقای ارکانی عزیز
زبان ۶۰ مدرن۲۰ الکترونیک ۱۸.۳ بقیه سفید رتبه ۱۴۴
میخواستم بدونم در بین دانشگاه های تبریز٬علم صنعت٬زنجان ضانس قبولی دارم؟
سلام آقای ارکانی
زبان ۴۶/۶۷
کوانتم ۱۳/۳۳
مدرن ۲۱/۶۷
مغناطیس ۳/۳۲-
معدل مؤثر ۱۴/۵۰
رتبه کد(۱) ۲۸۷ و کد (۲) ۲۱۷
به نظرتون الکتر و اپتیک مالک اشتر قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. شاید برای شبانه ی مالک اشتر دعوت به مصاحبه بشید !
زبان ۶۱/۱۱
الکترومغناطیس -۱/۶۶
مدرن -۱/۶۶
بقیه سفید
رتبه ۳۷۲
معدل ۱۶/۹۴
امسال آزمایشی شرکت کردم. می خواستم بدونم با این رتبه شبانه یا روزانه چه جاهایی امکان قبولی هست. تهران امکان داره؟
پاسخ:
سلام. شبانه ی شهرستان قبول میشید !
سلام.
من در کد 1، 92 و  در کد 2 ، 36 شدم.
میشه لطف کنید بگید احتمال قبولی در کدوم یک از دانشگاههای تهران وجود داره؟
متشکرم



من با رتبه ۱۴۴ شانس قبولی در دانشگاه های علم وصنعت٬تبریز و زنجان رو دارم؟
سلام رتبه ام 52 شده میشه بگین شهید بهشتی قبول میشم یا نه؟ ممنونم
سلام برای انتخاب رشته : در رشته اصلی و شناور میتونم از هردو انتخاب کنم؟

ایا دو فرم انتخاب رشته دارم یا یکی؟ رشته اصلیم الکترونیک.رشته شناور فوتونیک. 

ایا در فوتونیک به من پیش نیاز میخورد؟
پاسخ:
سلام. یک فرم انتخاب رشته خواهید داشت !
برای برقیا بهتره تو کد گرایش یک فوتونیک ادامه تحصیل بدن یا کد گرایش 2 مهندسی الکترو اپتیک؟
پاسخ:
تفاوت چندانی نداره. چون دروسی مثل کوانتوم مکانیک و الکترودینامیک رو باید بگذرونید !
سلام میدونم این سایت در مورد فتونیک ولی از اونجایی که در شهید بهشتی هستید به نظرتون مخابرات شهید بهشتی بهتره یا فردوسی؟
  علاوه بر این رتبه ی فتونیک 52 شد شهید بهشتی قبولم؟ ممنون میشم اگه جواب بدین
پاسخ:
سلام. احتمال قبولی بهشتی براتون زیاده، اگر ظرفیت رو کم نکرده باشن !
سلام و خدا قوت به شما اقای ارکانی.
ممنون از وبلاگ ارزشمندتون.
زبان:73
مغناطیس:5
مدرن:25
کوانتوم:0
الکترونیک:51
رتبه فوتونیک:25

امیدوارم این درصد ها برای دوستان کنکوری در سال اینده مفید واقع شود.

به امید قبولی در دانشگاه شهید بهشتی.

سلام
میخواستم سطح علمی و کیفیت دانشگاه کاشان و کرمان رو بدونم.
کدومشون قوی تره تو فوتونیک؟
با تشکر

پاسخ:
سلام. نباید تفاوت چندانی با هم داشته باشن !
سلام
در رشته فوتونیک دانشگاه کاشان بهتره یا کرمان؟
سلام.خسته نباشید.
زبان:54درصد
الکترونیک:76درصد
فتونیک:48رتبه
الکترواپتیک:31رتبه
بنظرتون کجا و روزانه وشبانه قبول میشم؟وکدوم بهتره باتوجه به اینکه کارشناسیم برق الکترونیک بوده؟
پاسخ:
سلام و عرض تبریک. بهشتی قبولید به امید خدا !
خیلی ممنون.
ببخشید مدارمجتمع برق هم مثل فتونیک هست؟واحداشون مثل همه؟
یکی هم امیرکبیر فتونیک گذاشته بنظرتون اونجاروهم بزنم؟
پاسخ:
از مدار مجتمع برق اطلاع چندانی ندارم. فکر نمیکنم زیاد واحد مشترک داشته باشن. به نظرم اولویت اولتون بهشتی باشه، اگر به فوتونیک علاقه مندید !
شهید بهشتی گرایش الکترونیک و مخابرات فتونیک هم داره یا فقط اپتیک؟
در این دو گرایش که گفتم کدوم دانشگاه ها بهترن؟
رتبه55
تشکر
پاسخ:
بهشتی همه ی گرایشها رو داره. دانشگاه تبریز هم در این دو گرایش بسیار قوی هست !
سلام
خسته نباشید آقای اردکانی
آخرین رتبه ای که پارسال دانشگاه شهید بهشتی قبول شده حدودا چنده؟
سلام
زبان:47
الکترومغناطیس:0
مدرن:5
کوانتوم:24
الکترونیک:5
رتبه فتونیک:275
رتبه الکترواپتیک:221
روزانه قبول میشم؟؟
پاسخ:
سلام. سپاسگزارم از این که درصداتونو بهمون گفتید. احتمال قبولی روزانه رو دارید، اما نه هر دانشگاهی !
با سلام خدمت شما:
با رتبه 168 امکان قبولی روزانه یا شبانه مالک و دارم؟در مورده دیگر دانشگاهها چطور؟
ممنون
با سلام
بین فوتونیک گرایش نظری و فوتونیک گرایش تجربی که تو دفترچه انتخاب سال پیش بوده چه تفاوتی هست؟
پاسخ:
سلام. در گرایش تجربی پروژه ای آزمایشگاهی خواهید داشت، و در گرایش نظری پروژه ی شما بر پایه ی مباحث نظری و شبیه سازی خواهد بود !
سرکار خانم محدثه
بنده رتبه ۵۱ فتونیک شدم و شما ۵۲. احتمال خیلی کمی وجود داره که من فتونیک ادامه بدم ( فیزیک ادامه میدم) و افرادی مثل من هستند که صرفا به عنوان ازمایشی شرکت کردند و با رتبه های بهتر از بنده، قصد ادامه دادن در فتونیک رو ندارند. به احتمال خیلی زیاد فتونیک قبول میشید.

سلام و خسته نباشید، بنده با رتبه ۲۷۵ فوتونیک، و درصد های : زبان : ۵۰ مغناطیس : 0 قیزیک مدرن : ۸.۳۳ کوانتوم -۱.۶۶ الکترونیک : ۱۳.۳۳
کدوم دانشگاه ها احتمال قبولی دارم؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون از شما
پاسخ:
سلام. ممنون که نمراتتون رو برامون گذاشتید. به نظرم روزانه ی کرمان، رفسنجان و زاهدان شانس قبولی دارید. موفق باشید !
سلام مجدد
به نظر شما تو رشته فوتونیک دانشگاه با هنر کرمان بهتره یا تحصیلات تکمیلی کرمان ؟ 
از نظر اساتید و سطح علمی و کارای پژوهشی
با تشکر
سلام
من دارم کارنامه و رتبه بچه هارو میبینم اینجا ولی رتبه و درصد هایی که من زدم با توجه به این درصدها بهم نمیخورن.
چند نفر بالاتر یه اقا حسین نامی رتبش شده 287 درصد های منم خیلی شبیه ایشونه . ولی رتبه من شده 422 . 
زبان : 43.33
مغناطیس -5 
مدرن : 21.67
کوانتوم : 6.67
الکترونیک سفید

معدل موثر : 14.11

 مشکلی هست ؟ اعتراض میتونم بکنم ؟ اشکال در کجاس؟
پاسخ:
سلام. عکس کارنامه رو بفرستید به ایمیلم

reza.arkani@outlook.com
تورو خدا سریع جواب بدید اگه میشه . دارم شاخ در میارم . برم اعتراض کنم؟
سلام اقای ارکانی
عکس کارنامه رو به ایمیلتون فرستادم.
لطفا راهکاری بهم بگید. مطمعنم یه اشتباهی شده . درصد هایی که زدم با رتبم تناسب نداره.
پاسخ:
به نظر من اشتباهی نشده. حسین، کوانتوم رو خوب زده، و معدلش هم بالاتره. موفق باشید !
با این رتبه کجا قبول میشم؟
پاسخ:
زاهدان، کرمان و رفسنجان شانس قبولی دارید !
با سلام..
رتبه 70 فوتونیک
رتبه 64 اپتیک

زبان 72.22
مغناطیس 5
مدرن 10
کوانتوم سفید
الکترونیک 35

معدل14.46 برق الکترونیک
با سلام..
رتبه 70 فوتونیک
رتبه 64 اپتیک

زبان 72.22
مغناطیس 5
مدرن 10
کوانتوم سفید
الکترونیک 35

معدل14.46 برق الکترونیک
سلام
طرفیت بهشتی 36 نفر اعلام شد.
محمد رضای عزیز
من باهنر فارغ التخصیل شدم و اساتید تاپ دانشکده فیزیک این دانشگاه مثل دکتر زندی که متاسفانه سکته کردن دکتر بلوری زاده و مطلوب معمولا فقط واس بچه های اتمی مولکولی درس ارائه میدندکتر جلال کمالی بازنشسته شدن و دکتر بهرامپور و تراز و خانم دکتر شجاعی با هایتک مشترک هستند ...در زمینه فتونیک تحصیلات تکمیلی کرمان( هایتک) گزینه ی بهتری هست هر چند خیلیا نمیدونن و بخاطر اسم باهنر این دانشگاه رو انتخاب میکنند .
سلام خسته نباشید با رتبه ی ۲۷۶ در فوتونیک شانس قبولی در دانشگاه الزهرا ویا خوارزمی رو دارم؟روزانه یا شبانه
با سلام و احترام
دیروز یه سوال پرسیدم، کسی جوابی نداد.
درصدهامو براتون می نویسم به امید اینکه سال آینده به کسی کمک کنه
زبان : 46.6
مغناطیس : -1.6
فیزیک مدرن : 30
مکانیک کوانتومی : سفید
الکترونیک : 46.67
اپتیک : 20

معدل : 13
فارغ التحصیل برق- الکترونیک

رتبه فوتونیک 92
رتبه اپتیک 36

با آرزوی انتخابی درست برای همه ی دوستان
با سلام به نظرتون با 63 امسال شبانه شهید بهشتی میاره و روزانه علم و صنعت؟
با سلام و آرزوی قبولی طاعات رتبه من. ۳۹ شده است. با توجه به ظرفیت ۳۶ شهید بهشتی آیا شانس روزانه شهید بهشتی را دارم؟ خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:
سلام. به احتمال خیلی زیاد قبولید. پیروز باشید !
آقای ارکانی از اینکه پاسخ دادید بسیار تشکر میکنم. امیدوارم همیشه موفق باشید
سلام آقای ارکانی
من تقریبا در فوتونیک  دانشگاه شهید بهشتی قبول خواهم شد. دفترچه انتخاب دانشگاه ها را که نگاه میکردم یکی از ضوابط دانشگاه شهید بهشتی این بود که در پایان نیم سال دوم، در صورت کسب شرایط دانشکده ها شیوه تحصیل آموزشی -پژوهشی خواهد بود و در غیر اینصورت شیوه آموزش محور میشود، تحصیل در شیوه پژوهشی و انجام پروژه برای من بسیار مهم میباشد، اگر در این مورد و همچنین شرایط گفته شده اطلاعی دارید ممنون میشوم اگر راهنمایی فرماءید.
پیشاپیش از لطف و زمانی که میگذارید متشکرم

پاسخ:
سلام. ممنون از لطف شما. راستش در این زمینه اطلاعی ندارم. موفق باشید !
باسا=لام رتبه 70 فوتونیک هستم
زبان45
مغ0
مدرن25
کوانتوم23
الکترونیک 36
معدل17.16
به نظرتون بین مالک اشتر وعلم وصنعت ودانشگاه اصفهان کدومشون برای ادامه تحصیل مناسب هستن پیشا پیش از راهنمایتون ممنونم باتشکر
پاسخ:
سلام. دانشگاه اصفهان برای اولین بار دانشجوی ارشد فوتونیک میگیره، اما علم و صنعت و مالک اشتر سابقه ی بیشتری در این زمینه دارن !
سلام زبان 48 مدرن 25 کوانتوم40 الکترونیک 18 رتبه67
اامکان قبولی در شهید بهشتی رو دارم
پاسخ:
سلام. شاید فقط برای شبانه ی بهشتی شانس داشته باشید !
سلام
من رتبم 57 در ضریب 1
و 40 در ضریب 2
اومده
1)با توجه به کاهش ظرفیت شهید بهشتی قبولم؟
2)در مورد گرایش دوم هم توضیح میدید؟
آیا فقط مخصوص آقایونه؟
3)راستی من رشته کارشناسیم الکترونیک بوده .آیا زمینه ای هست که بیشتر مربوط به الکترونیک باشه و من بتونم بهتر کار کنم ؟
4)لطفا راجع به بازار کارش هم نسبت به الکترونیک توضیح میدین ؟
ببخشید کلی سوال پرسیدم :(

سطح علمی رشته فوتونیک دانشگاه شیراز بالاتره یا تحصیلات کرمان
سلام
آقای اردکانی خسته نباشید به نظرتو امسال روزانه علم و صنعت تا چند و بیاره؟
سلام جناب ارکانی با توجه به اینکه رتبم 152 شده به نظرتون احتمال قبولی دانشگاه مالک روزانه یا شبانه رو دارم؟در مورده دیگر دانشگاهها قبولیم به چه صورت خواهد بود!
با تشکر
پاسخ:
سلام. برای روزانه مطمن نمیشه بود، اما شبانه ی مالک اشتر رو شانس زیادی دارید. هر چند که باید از پس مصاحبه هم بر بیاید. به جز تهران بقیه ی شهرها شانس قبولی دارید !
سلام
با رتبه فوتونیک 330 شانس قبولی روزانه اصفهان یا شبانه کاشان رو دارم؟
ممنون میشم زود جواب بدین
ممنون از لطقتون
پاسخ:
سلام. برای شبانه ی این دو دانشگاه شانس دارید تا حدودی. موفق باشید !
آقای ارکانی ممنون میشم منو راهنمایی کنید
تشکر
درصدامو قبلا اعلام کرده بودم
میخواستم بدونم با این رتبه دقیقا کجا قبول میشم روزانه یا شبانه مهم نیست
ممنون از لطفتون آقای ارکانی 
پاسخ:
برای روزانه ی رفسنجان و زاهدان شانس دارید. شبانه هم به جز بهشتی و علم و صنعت شانس دارید. دقیق نمیشه گفت، چون هر سال ظرفیتها تغییر میکنه !
با سلام خدمت شما  و تشکر از راهنمایی شما
ببخشید چگونه میتوان به روز و ساعت ارایه دروس در ترم اول داپشگاه شهید بهشتی دسترسی داشت. حقیقت این است که من تدریس میکنم و الان باید زمان کلاسهای ترم بعدم را در شهرستان تعیین کنم. نمی خواهم با کلاسهایم تداخل داشته باشد. اگر لازم است حضوری مراجعه کنم راهنمایی بفرمایید. با تشکر
پاسخ:
سلام. به نظرم بهتره تماس بگیرید بپرسید !
سلان من رشته لیسانسم فیزیک است وکنکور ارشد فتونیک را داده ام آیا برای دکتری اگر بخواهم گرایش های فیزیک مثلا لیزر یا ذرات بنیادی را کنکور دهم می توانم سخت نیست یا اینکه همان فتونیک را باید کنکور دهم باتشکر

سلام آقای ارکانی
من قبلا درصدهامو فرستادم
رتبه من در سهمیه۲۷۴ و بدون سهمیه۲۷۵ اینو چون یکی از دوستان هم رتبه شون ۲۷۵ بود گفتم!!
معدلم هم ۱۴.۲۸
به نظرتون به جز روزانه کرمان،رفسنجان و زاهدان احتمال روزانه قبول شدن در دانشگاه دیگه ای دارم؟؟
مثلا گیلان
با تشکر
پاسخ:
سلام. بدون شانس که نیستید قطعاً. چون رتبه های قبولی و ظرفیتها هر سال تغییر میکنن، نمیشه با قطعیت نظر داد. به نظرم بر حسب علاقه انتخاب رشته کنید و توکلتون به خدا باشه. پیروز باشید !
سلام اقای ارکانی عزیز

یه سوال دارم

بین دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان و باهنر کدوم تو فوتونیک قوی تره ؟
جناب ارکانی عزیز سلامم
یه سوال دارم. از بین تحصیلات تکمیلی کرمان و با هنر کرمان و رفسنجان در زمینه فوتونیک کدومشون قوی تره ؟ 
یه دنیا ممنون
سلام دوستان
من درباره ی شیوه ی آموزش محور شدن  تو پژوهشکده بهشتی که تو دفترچه نوشته سوال کردم گفتن کسانی که تا پایان ترم دوم معدلشون خیلی پایین باشه آموزش محور میشن ونمیتونن کار پژوهشی کنند که در چنین شرایی معمولا پژوهشکده ترجیح میده اخراجشون کنه.
البته از دوستانم تو پژوهشکده سوال کردم نه خود اساتید.

سلام
دوستان فتونیک رفسنجان با پیگیری های دکنر بهرامپور تشکیل شد و ایشون خوشون تو باهنر و هایتک بیشتر حضور دارند هر چند بیشتر مدرس دانشگاه صنعتی شریف هستند و معمولا تا حدود رتبه ی 400 یا بیشتر هم قبول میشن .
به عنوان فارغ التحصیل باهنر پیشنهاد میدم هایتک رو تو الویت بزارید آزمایشگاه های خیلی بیشتری داره نسبت به باهنر.
سلام دوستان روزانه تحصیلات تکمیلی کرمان تا چند میگیره؟
شبانه باهنر کرمان تا چند میگیره؟
کسی خبر داره؟
آقای ارکانی میشه تجربیاتدون رو در اختیار ما قرار بدین؟
ممنونم
با سلام خدمت دوستان و‌جناب ارکانی
ببخشید امکان دارد در مورد نحوه امتحان دروس رشته فوتونیک در شهید بهشتی توضیح دهید؟ آیا کتاب مهم است یا اساتید پروژه جانبی تعریف میکنند؟ راستش به خاطر توضیحات دوستمون در مورد آموزش محور کمی نگران هستم. با تشکر
آقای ارکانی جوب ما رو ندادین
میشه لطف کنید جواب بدین؟
ممنون
با سلام
اگه به مصاحبه الزهرا دعوت بشیم انتخابای بعدیمون دیگه چک نمیشه برای قبولی؟
مثلا اول الزهرا رو بزنم بعد دانشگاه کرمان که احتمال قبولی هم دارم.
یا اگه الزهرا رو بعد کرمان بزنم هم کرمان قبول میشم هم به مصاحبه الزهرا دعوت میشم؟
پاسخ:
سلام. اگر الزهرا رو قبول بشید، بقیه چک نمیشن، وگرنه میرید رو انتخابهای بعدی !
سلام من 120 فوتونیک کجاها رو بزنم قبول میشم؟ ممنون از راهنماییتون
درصد هام 
زبان 44
الکترومغناطیس 5
مدرن 26 
کوانتوم 5
الکترونیک 18
رتبه 120 اولویت بهم میگین ؟
پاسخ:
سلام. هر کسی بر اساس علاقه و شهر محل سکونتش باید انتخاب رشته کنه !
شهر تهران هستم برحسب کیفیت دانشگاه ها بفرمایین
بعد مسافت کمتر باشه بهتره البته
به نظرتون کجا قبول میشم
ممنون میشم جواب بدین خیلی حیاتیه انتخاب رشته نکردم هنوز
شبانه علم و صنعت امکانش هست؟
خوارزمی و زنجان چطور ؟
تفاوت علمی اینها چقدره
پاسخ:
برای هر سه شانس قبولی دارید دوست عزیز !
سلام محمد عزیز
مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان به لحاظ محیط علمی و آزمایشگاه کیفیت مطلوبی داره هرچند تو سالهای اخیر افت داشته اما هنوز مورد قبوله دانشجوهای علوم پایس.
اما هر دوتا دانشگاه بعد از بهشتی، تبریز و علم و صنعت هستن.
اگه مسافت برات اولویته خوارزمی خوبه اگه هم خواستی قید مسافت دور رو بزنی تبریز خیلی خیلی خوبه. قطب فوتونیک محسوب میشه و اساتید و دانشجوهای خوبی داره.
اینا از تجارب شخصی من
با سلام
با اینکه در دفترچه ذکر شده که تقدم یا تاخر انتخاب یک رشته(یک رشته رو انتخاب اول بزنیم یا در انتخابای بعدی) تاثیری در قبولی نداره ولی من شنیدم که انتخاب اول شانس قبولی رو بیشتر میکنه چون بر اساس میانگین برمیدارن.
ایا یه همچین چیزی هست؟
یعنی گیلانو اول بزنم شانس بیشتری دارم تا تو انتخابای بعدی بزنم؟
پاسخ:
خیر. هیچ تأثیری بر افزایش شانس قبولی نداره !
۰۲ تیر ۹۵ ، ۰۹:۵۶ دانشجوی الکترونیک
سلام
من رتبه ام 55 شده و میخوام انتخاب رشته کنم .میخوام در زمینه الکترونیک یا مخابرات کارکنم.به دنبال قویترین گروه علمی هستم که اساتید باسواد داشته باشه.اول کجا رو بزنم؟
با سلام
هزینه ازادسازی مدرک در دوره روزانه بیشتره از اینکه از اول شبانه بخونیم؟ یا کمتر از شبانس؟

دانشگاه الزهرا به نسبت دانشگاه سیتان بلوچستان فوتونیکش چطوره؟

ایا دانشگاه زابل با دانشگاه سیستان بلوچستان فرق داره؟
پاسخ:
سلام. در مورد هزینه ی آزادسازی مدرک، فکر نمیکنم تفاوت چندانی با شهریه ی شبانه داشته باشه. دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان هست و دانشگاه زابل در زابل !
37/5 زبان
15 کوانتوم
20 مدرن
-5 مغناطیس
رتبم 401 ممکنه اشتباه شده باشه؟با توجه به رتبه هایی که گفته شده؟
پاسخ:
خیر. چون مغناطیس رو منفی زدید و ضریب این درس دو برابر بقیه ست !
سلام
من رتبم 57 در ضریب 1
و 40 در ضریب 2
اومده
1)با توجه به کاهش ظرفیت شهید بهشتی قبولم؟
2)در مورد گرایش دوم هم توضیح میدید؟
آیا فقط مخصوص آقایونه؟
3)راستی من رشته کارشناسیم الکترونیک بوده .آیا زمینه ای هست که بیشتر مربوط به الکترونیک باشه و من بتونم بهتر کار کنم ؟
4)لطفا راجع به بازار کارش هم نسبت به الکترونیک توضیح میدین ؟
ببخشید کلی سوال پرسیدم :(


برگرفته شده از photonics.blog.ir
پاسخ:
سلام. برای روزانه ی بهشتی فکر نمیکنم شانسی داشته باشید متأسفانه. با توجه به این که کارشناسیتون الکترونیک بوده، به نظرم اگر به مباحث حالت جامد علاقه مندید، روی این زمینه کار کنید. سربلند باشید !
لطفا نظرتونو درمورد انتخاب رشتم بگین.
روزانه گیلان شبانه گیلان 
روزانه تبریز فوتونیک مخابرات شبانه تبریز فوتونیک مخابرات 
روزانه شهیذ باهنر کرمان فوتونیک مخابرات شبانه شهید باهنر کرمان فوتونیک مخابرات
روزانه تبریز فوتونیک الکترونیک شبانه تبریز فوتونیک الکترونیک
روزانه خوارزمی کرج شبانه خوارزمی کرج
روزانه کاشان شبانه کاشان
روزانه تحصیلات تکمیلی کرمان شبانه تحصیلات تکمیلی تهران
روزانه شهید باهنر کرمان شبانه شهید باهنر کرمان
روزانه رفسنجان کرمان شبانه رفسنجان کرمان
روزانه صنعتی شیراز فوتونیک فیزیک شبانه صنعتی شیراز فوتونیک فیزیک
روزانه تبریز فوتونیک فیزیک شبانه تبریز فوتونیک فیزیک
روزانه اصفهان فوتونیک فیزیک شبانه اصفهان فوتونیک فیزیک
روزانه الزهرا شبانه الزهرا
روزانه بناب شبانه بناب
روزانه علم و صنعت شبانه علم و صنعت
روزانه شهید بهشتی شبانه شهید بهشتی
روزانه تحصیلات تکمیلی زنجان
شبانه تحصیلات تکمیلی زنجان
روزانه زاهدان شبانه زاهدان



پاسخ:
ترتیب انتخابتون به همین شکلی هست که اینجا نوشتید؟
بله.الان متوجه شدم خوارزمی کرج تحصیلات تکمیلی کرمان صنعتی شیراز الزهرا تکمیلی زنجان بناب و زاهدان یا شبانه ندارن یا اموزش محورند.

شک اولم گیلانو اول بزنم یا فوتونیک مخابراتا رو.
شک دومم شهید باهنر کرمان رو با توجه به اینکه فوتونیک مخابراتم میده فوتونیک بدون گرایششو اولویت بدم و بعد از فوتونیک الکترونیک تبریز بزارم.
شک سومم هم فوتونیک تحصیلات تکمیلی کرمانه که تو سایتش زده گرایش مخابرات و فیزیک ولی تو دفترچه فوتونیک بدون گرایش زده اولویت بدم و بعد تبریز بزارم.
شک چهارمم در مورد اواویت فوتونیک فیزیکا نسبت به فوتونیکای بدون گرایش هست.

اگه راهنماایی کنین واقعا ممنون میشم.
پاسخ:
به نظرم بیشتر به خود دانشگاه توجه کنید تا به گرایش !
سلام
تفاوت سطح علمی دانشگاه علم و صنعت با بهشتی خیلی زیاد است؟
پاسخ:
سلام. در رشته ی فوتونیک بهشتی خیلی بهتره !
من رتبم دو رقمیه ولی فیزیک انتخاب کردم، اما مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان من رو وسوسه میکنه!!! دورقمیارو کمک هزینه 250 تومنی ماهانه میده!!!!
آقای ارکانی آدم تو یه چنین دانشگاهی بعد از فارغ التحصیلی رها میشه؟
آخه چه دانشگاهی تو ایران هست که اینجور باشه؟؟؟؟؟ خیلی خوشبین شدم آیا خوشبین بمونم به آینده تحصیلاتم توی این دانشگاه؟
البته برای تک رقمی ها هم سالانه ی سفر پژوهشی علاوه بر اینا میده!!!
پاسخ:
سلام. چه عرض کنم. امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیرید !
سلام دوستان
طبق پرس و جوی که از دانشجویان ارشد فوتونیک و فارغ التحصیلان آن داشتم فهمیدم:

دانشگاه شهید بهشتی بهترینه تو فوتونیک و امکانات عالی داره و قطب علمی فوتونیکه ایران محسوب میشه و در سایر دانشگاه ها فقط اسم فوتونیک وجود داره...

رشته فوتونیک از نظر بازار کار هم افتضاحه ( نسبت به سایر رشته ها ) چون رشته جدیدی هست و اصلا در شاخه کاری ایران نیست!!

امیدوارم موفق باشید
سلام آقای ارکانی عزیز.
زبان 62/22
مغناطیس 8/33
مدرن 41/67
کوانتوم 6/67
الکترونیک 46/67
رتبه ی فوتونیک 16
رتبه ی الکترواپتیک 8

با سلام
گفته شده حداکثر دو کد رشته از رشته محل های بورسیه میشه انتخاب کرد.

ایا شبانه مالک هم جزو بورسیه محسوب میشه؟

الکترواپتیک مالک گرایش اپتوالکترونیکش بهتره یا لیزر؟ ( با فرض کارشناسی الکترونیک و اپلای)
پاسخ:
سلام. فکر نمیکنم این کد رشته ها بورسیه ی جای خاصی باشند. به نظرم اپتو الکترونیک رو بذارید تو اولویت !
با سلام
از کجا میشه تشخیص داد یه کد رشته بورسیه هست؟ تو دفترچه کنار بعضی رشته ها نوشته شرایط انتهای دفترچه و اونجا اسم بعضی دانشگاه ها رو اورده که مالک هم جزوشونه.
پاسخ:
سلام. برای مجموعه ی فوتونیک هیچ کد رشته ای بورسیه نیست. اگر باشه در قسمت ملاحظات یا توضیحات ذکر میشه !
با سلام
میشه بگین جای الزهرا تو انتخاب رشته باید کجا باشه؟ یعنی سطحش چجوریه؟
من باهنر ارشد فوتونیک گرفتم و الان دارم هایتک ( تحصیلات تکمیلی کرمان ) دکتری فیزیک می خونم. با قاطعیت می گم سطح فوتونیک هایتک بالاتره
احسان سلام فوتونیک هایتک تا رتبه چند روزانه و تا رتبه چند شبانه گرفته ساله شما؟

زبان 60
الکترومغناطیس 20
مدرن 18
کوانتوم -1.66
اپتیک -3.33
الکترونیک سفید

رتبه فوتونیک 81
رتبه الکترو اپتیک 124

و اینم برای فیزیکی ها : 
زبان 34.4
تخصصی یک 10
تخصصی دو 9.7
رتبه 373
۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۹:۱۵ احسان به امیر
دقیق نمی دونم ولی فکر کنم تا 300 روزانه بیاره
۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۳:۱۳ امیر با احسان
با سلام
احسان جان فوتونیک روزانه باهنر کرمان تا چه رتبه ای میارن تقریبا؟ 
آقای ارکانی شما در جریان هستین؟
ممنون میشم کسی راهنمایی کنه
سلام امیر. پارسال با رتبه ی 388 فوتونیک کرمان قبولی روزانه داشت.
۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۹:۴۵ احسان به امیر
فگر نمی کنم که تفاوتی برای قبول شدن باشه.
انتخاب رشته که تموم شده برو از تابستوننت لذت ببر ترم اول ارشد سخته.
سلام
اول تشکر میکنم که این سایت رو راه انداختید و وقت میذارید.
اگه ممکنه منو راهنمایی کنید:
من بسیار علاقمند شدم که کار تجربی بکنم. البته فیلدش واقعا برام مهم نیست که چی باشه. اتمی، جامد، مغناطیس یا ... برام بسیار مهمه که کار با کیفیت تجربی انجام بدم و بهترین امکانات ممکنه در ایران رو داشته باشم. با سابقه کمی که تو کار تجربی پیدا کردم متوجه شدم داشتن امکانات آزمایشگاهی مجهز برای پیشرفت کردن خیلی مهمه. طبق تحقیق و پرس و جویی که کردم در زمینه لیزر-پلاسما و فوتونیک پژوهشکده فوتونیک بهشتی سرآمد هستش و امکانات خوبی داره و در زمینه نانو و سلولار گروه نانو دانشگاه شریف.
ولی بین این دو گزینه واقعا گیج و سردرگم هستم. اگه میشه این دوتارو تا جایی که اطلاع دارید مقایسه کنید. 
با احترام
پاسخ:
سلام. در مورد پژوهشکده لیزر میتونم بگم که خیلی خوبه، از این جهت که خودم اونجا بودم ارشدمو. در مورد گروه نانوی شریف اطلاع چندانی ندارم متأسفانه. برای آشنایی با اساتید و آزمایشگاه های پژوهشکده ی لیزر میتونید از سایت پژوهشکده اطلاعات خوبی کسب کنید. پیروز باشید !
آقای ارکانی فوتونیک شهید بهشتی با فوتونیک امیر کبیر که از طریق رشته برق دانشجو میگیره چه فرقی داره؟
ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید
آقای ارکانی سلام
واقعا وبلاگتونو چک نکردین هنوز یا اینکه حوصله نداشتین جواب ما رو بدین؟؟؟
اصلاحیه:رتبه 18 الکترونیک هم 30 اضافه شه.
زبان:54.44//مغناطیس:10//مدرن33.33//کوانتوم 35//الکترونیک30//اپتیک -1.66
با سلام.من به مصاحبه مالک دعوت شدم.خیلی پرس و جو کردم اما جواب های متناقض گرفتم.در صورت قبولی در مصاحبه کدامیک از حالات زیر اتفاق میافتد؟
1.دانشگاه نتیجه مصاحبه رو به سازمان سنجش اعلام میکنه و سازمان سنجش به ترتیب اولویت انتخاب های ما را چک میکند. به عنوان مثال اگر دانشگاه مالک انتخاب 20 من باشد ابتدا انتخاب 1 تا 19 چک شده و سپس انتخاب 20 امی بررسی میشود .
2.در صورت قبولی در مصاحبه دیگر قبولی عادی اعلام نمیشود یا کان لم یکن میشود و حتما باید به رشته قبولی مصاحبه برویم.
3.در زمان اعلام نتایج هم قبولی عادی و هم قبولی مصاحبه اعلام میشود و ما میتوانیم تصمیم بگیریم در کدامیک ثبت نام کنیم.
پاسخ:
سلام. تا جایی که بنده اطلاع دارم مورد اول باید اتفاق بیفته. پیروز باشید !
 سلام من دانشجوی کارشناسی مهندسی اپتیک و لیزر دانشگاه صنعتی ارومیه ام که نمیدونم برای ارشد مهندسی فوتونیک و انتخاب کنم یا مهندسی پزشکی بیوالکترونیک میشه راهنماییم کنین لطفا؟
پاسخ:
سلام. باید ببینید به کدوم رشته بیشتر علاقه مندید !
برای کنکور فوتونیک اگر فقط مباحث الکترونیک 1 رو مطالعه کنیم حدودا چند درصد رو تشکیل میده؟
پاسخ:
حدود هفتاد درصد !

سلام آقای ارکانی

شما میدونید تعداد شرکت کنندگانه فوتونیک 95 چند نفر بودن؟

ممنونم

پاسخ:
سلام. متأسفانه آمار دقیقی ندارم !
سلام اقای ارکانی عزیز خواهش میکنم جواب بدید اگه درصدا....زبان20-الکترو25-مدرن30-الکترونیک20-اپتیک20 رتبه چن میشه من امسال کنکور دارم..
پاسخ:
سلام. یه نگاهی به درصد دوستان بندازید، میتونید تخمین بزنید تا حدودی. موفق باشید !

اقای ارکانی عزیز من حدود رتبه میخوام درضمن کوانتم 10 درصد تورو خدا سریع جواب بدین

پاسخ:
سلام. با فرض معدل معمولی رتبه ای حدود صد باید بیارید !
سلام آقای ارکانی حل فتونیک صالح  انگلیسش رو چطوری میتونم پیدا کنم؟ کسی داره؟
پاسخ:
سلام. به نظرم بهتره تو اینترنت دنبالش بگردید. فکر میکنم بتونید پیدا کنید، البته تا جایی که من یادمه، چند سال پیش فقط نسخه ی پولیش رو تونستم پیدا کنم من. موفق باشید !

آقای ارکانی شرکت کنندگان فوتونیک تقزیبا چند نفری بودن؟

حدودشم نمیدونید؟؟

پاسخ:
سلام. باید از سازمان سنجش بپرسید. فکر میکنم حدود دو هزار نفر !
با سلام ممکن است بفرمایید دروس ترم اول فوتونیک از چه منابعی هسنند و نحوه ارزیابی اساتید چگونه است؟ با تشکر از زحمات شما
پاسخ:
سلام. در این مورد پست جداگونه گذاشتیم که میتونید کتابهای مرجع رو هم دانلود کنید !

آقای ارکانی خوب اگه حدودن دو هزار نفر شرکت کننده داره

اونوقت یعنی باید 180نفر قبول بشن؟؟؟

چرا اینقدر ظرفیتا پایینه؟؟؟؟

مگه فوتونیک علم اول دنیا نیست الان؟پس تعداد پذیرشو باید ببرن بالا درسته؟

پاسخ:
چه عرض کنم !
سلام آقای ارکانی عزیز.با رتبه ی 124 فوتونیک شیراز میارم؟ 
پاسخ:
سلام. بله شیراز رو میارید !

آقای ارکانی سلام

آینده کاری رشته فوتونیک و اپتیک رو چجور میبینید؟؟

کشور ما کاری انجام میده؟

میشه یکم توضیح بدین تا همه استفاده کنن؟

پاسخ:
سلام. در حال حاضر که فرصت شغلی برای این رشته به صنایع دفاعی و شرکتهای دانش بنیان محدود میشه. اما میشه امیدوار بود که رفته رفته اوضاع بهتر بشه. پیروز باشید !
آقای ارکانی خوبین؟
من رتبم شده 330
کرمان قبول میشم؟یا کاشان؟؟
ممنون از راهنماییت

سلام

آقای ارکانی با رتبه 330 فوتونیک ماهان کرمان یا باهنر رو میارم؟

ممنون میشم جواب بدین

پاسخ:
سلام. امیدوار باشید !
سلام
تقریبا تا چه رتبه ای میشه فوتونیک شیراز اورد؟
پاسخ:
سلام. هر سال متغیر هست. اما به نظرم حدود سیصد !
آقای ارکانی بازار کار برق بهتره یا فوتونیک؟
خواهشا باز کن این بحث و تا ما استفاده کنیم
ممنونم
پاسخ:
سلام. به نظرم اگر بازار کاری وجود داشته باشه، بازار کار برق بهتر از فوتونیک هست !
سلام
من از استرس مردم
به نظظرتون با رتبه ۱۶۰ تبریز قبول میشم?
پاسخ:
سلام. به احتمال زیاد قبولید !
درصد هامم برای عزیزانی شاید بعدا کار ساز باشه
زبان خارجه ۶۲.۲۲
کوانتوم۱۶.۶۷
فیزیک جدید۱۳.۳۳
الکترو۱۰
بقیه سفید
روزانه تبریز قبولم ?با رتبه ۱۶۰?
آینده کاری این رشته در آینده چطور خواهد شد؟
آیا از برق  بهتر میشه؟خوب این سوال خیلیا هست اگه لطف کنید جواب بدین برای تصمیم خیلیا کمک کردین.
ممنونم ازتون
پاسخ:
امیدواریم که در آینده بازار کار بهتری برای فوتونیک وجود داشته باشه. این به خیلی شرایط بستگی داره !
با سلام
آقای ارکانی تفاوت رشته فوتونیک در دانشگاه امیر کبیر با رشته فوتونیک در دانشگاه شهید بهشتی چیه؟
بازار کار کدوم بهتره؟لطف کنید منو راهنمایی کنید تا از سردرگمی در بیام
ممنون
پاسخ:
سلام. از نظر ماهیت تفاوت چندانی بین این دو نیست. گر چه در دانشگاه امیرکبیر پروژه ها به صورت کاربردی تر تعریف میشن !
سلام
اقای ارکانی ممنون از وبلاگ خوبتون 
من مخابرات قبول شدم تبریز
فقط یه سوال میشه راجب مخابرات اطلاعات بهم بدین ?
پاسخ:
سلام. به پستی که در مورد فوتونیک دانشگاه تبریز گذاشتیم یه سری بزنید !
سلام،
رتبه من در فوتونیک ۵۷۳ بود، و متاسفانه هیج جا قبول نشدم :-( 
حتی پردیس خودگردان شهید بهشتی، چون شهریه بالا بود گفتم شاید کمتر بقیه برن سراغش... البته آخرین انتخابم بود... یعنی تا چه رتبه ای در روزانه یا شبانه فوتونیک قبولی داره؟؟؟ 
ترتیب انتخاب رشته تاثیر داره در قبولی... آخه هر جا خوندم نوشته بودن، ترتیب انتخاب رشته محل تاثیر نداره ! ولی الان همش فکر می کنم اگه رشته محل های شهرهای دیگه غیر از شبانه های تهران و اول انتخاب می کردم، بهتر بود. 
لطفا نظرتون رو بفرمایید ، ممنون 
پاسخ:
سلام. ترتیب انتخاب رشته مهم نیست در افزایش شانس قبولی. چه جاهایی رو زده بودین که قبول نشدید؟
با رتبه 290تحصیلات تکمیلی ماهان کرمان قبول شدم
آقای ارکانی من از نظر درسهای تخصصی خیلی خوب بود درصدام
فقط زبان رو صفر زدم
از نظر سطح علمی چه جوریه؟
تحصیلات تمیلی کرمان دکترا فوتونیک میگیره؟
ممنون از وبلاگ و راهنماییاتون
پاسخ:
سلام و عرض تبریک. کرمان فقط سال ۹۱ دکترای فوتونیک گرفت !
سلام،
در پاسخ به سوال شما: 
شما که نوشتید رشته محل مهم نیست ! پس هر طور که انتخابم بوده باشه، احتمالا با این رتبه باید جایی قبول شده باشم ولی نشدم :( 
به هر حال رشته محل ها به این شکل بود، چون من در تهران ساکن هستم و همینجا شاغلم بنابراین دوست داشتم تهران باشم، بعدش بر اساس مسافت تا تهران (و رفت و آمد آسانتر) انتخاب کردم، لطفا اگر اطلاع دارید بفرمایید تا چه رتبه ای قبولی داشت که حداقل اگه رتبه از اون بالاتر کسی آورد و مجاز شد، انتخاب رشته نکنه ... چون فقط وقتش تلف میشه

1- روزانه علم و صنعت ، 2- شبانه شهید بهشتی، 3- شبانه علم و صنعت ، 4- روزانه الزهرا، 5- روزانه خوارزمی (کرج)، 6- روزانه الزهرا (آموزش محور)، 7- شبانه الزهرا، 8- روزانه کاشان ، 9- روزانه تحصیلات تکمیلی زنجان، 10- روزانه گیلان ، 11-شبانه گیلان، 12-شبانه کاشان، 13- روزانه اصفهان، 14- روزانه تبریز (فوتونیک الکترونیک)، 15- روزانه تبریز (فوتونیک مخابرات)، 16- روزانه تبریز (فوتونیک فیزیک)، 17- روزانه شیراز، 18- روزانه تکمیلی کرمان، 19- روزانه ولی عصر رفسنجان، 20- روزانه باهنر کرمان، 21- روزانه باهنر کرمان (فوتونیک مخابرات)، 22- شبانه اصفهان ، 23 - پردیس خودگردان شهید بهشتی

پاسخ:
سلام. از اونجایی که هر سال علاقه ی دانشجوها به فوتونیک بیشتر میشه، و با توجه به رتبه و انتخاب رشته ی شما طبیعی هستش که قبول نشده باشید. فکر کنم برای شبانه ی کرمان و زاهدان شانس قبولی داشتید البته. تا چند روز دیگه کارنامه ی نهایی میاد که میتونید ببینید با چه فاصله ای از آخرین رتبه ی قبولی در هر کد رشته مردود شدید. امیدوارم در آینده موفق باشید !
سلام، 

ممنون از پاسخ شما،
پس نتیجه میگیریم انتخاب رشته محل بر خلاف چیزهایی که می نویسند و میگن تاثیر مستقیم در قبولی یا مردودی داره !
به هر حال محل هایی که شما نوشتید برای من سخت و یا مقدور نبود که برم پس همون بهتر که قبول نشدم.
بار هم متشکرم ،
پاسخ:
خیر، اولویت انتخاب تاثیری در افزایش یا کاهش شانس قبولی نداره !!!
با عرض سلام خدمت آقای ارکانی
بنده با رتبه 298 فوتونیک تحصیلات تکمیلی کرمان روزانه قبول شدم
میشه بگین از نظر سطح علمی و استادای با سواد چجوریه؟
ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام و شادباش. به پستی که در مورد دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان گذاشتیم یه نگاهی بندازید. پیروز باشید !
سلام
فوتونیک مخابرات قبول شدم
راجبش صحبت میکند????
دروسش زده اما معلوم نیس کدوما اراعه میشن
با سلام
فوتونیک تحصیلات تکمیلی کرمان بهتره یا کاشان؟
میشه یکم توضیح بدین؟
من کاشان قبول شدم ولی میگن تحصیلات تکمیلی کرمان واسه ادامه تحصیل و دکترا بهتره
ممنونم
آقای ارکانی جواب پست بنده رو ندادین
دانشگاه کاشان بهتره یا تحصیلات تکمیلی کرمان تو زمینه فوتونیک و ادامه تحصیل برای همین رشته کدوم بهتره؟
خواهشا جواب بدین ممنونم
پاسخ:
سلام. در مورد دانشگاه کاشان فقط دکتر ناظری رو میشناسم بنده که بسیار باسواد و کاربلد هستند. در مورد تحصیلات تکمیلی کرمان هم به پستی که به معرفی اساتید فوتونیک این دانشگاه گذاشتیم، مراجعه کنید. پیروز باشید !
سلام آقای ارکانی
یه سوال
به نظرتون دانشگاه اصفهان با اینکه سال اولشه فوتونیک میگیره استقبال ازش خیلی زیاد بود و تو رتبه های پایین بسته شده علتش چیه؟
بقیم نظرشونو بدن
پاسخ:
سلام. اعتبار زیاد دانشگاه، و این که اصفهانی های عزیز جمعیتشون کم نیست !
آقای ارکانی میشه بگین شما با ارشد فوتونیک بهشتی الان کجا کار میکنید؟

پاسخ:
سلام. بنده تا مدتی در صنایع دفاعی مشغول بودم، از سال گذشته هم دانشجوی دکتری در خارج از کشور هستم !
دانشجو دکترا فوتونیک؟
کدوم کشور؟آقای ارکانی میشه یه سری موضوعات به روزی که اونجا رو حوزه فوتونیک کار میکنن و تو ایران کاربرد داره رو برای ما معرفی کنید؟
ممنون میشیم توضیح بدین
دانشجو دکترا فوتونیک؟
کدوم کشور؟آقای ارکانی میشه یه سری موضوعات به روزی که اونجا رو حوزه فوتونیک کار میکنن و تو ایران کاربرد داره رو برای ما معرفی کنید؟
ممنون میشیم توضیح بدین
ماشالا سرتون خیلی شلوغه
ولی خواهشا در مورد موضوعات به روز فوتونیک یه راهنمایی بکنید آقای ارکانی
پاسخ:
دوست بی نام عزیز سوالتون خیلی کلی هست !
منظورم اینه که الان چه موضوعاتی رو بورسه واسه کار کردن در رشته فوتونیک
خواهشا راهنمایی کنید شما اونطرفین دیدتون بازتره
ممنون
پاسخ:
تقریباً تمام موضوعاتی که در حوزه ی فوتونیک کار میشه، نو هستن. برای مثال سلول خورشیدی، دیودهای نوری، لیزرهای نیمه رسانا و فیبری، ...
منظورم اینه که چه موضوعاتی الان رو بورسه و کشور ما برای پیشرفت تو فوتونیک به این موضوعات نیاز داره؟
تو فوتونیک ایران رو چی بیشتر فکوس کرده الان؟
سلام
میخواستم بدونم برای رشته مهندسی پلاسما شهید بهشتی آخرین رتبه لازم برای ارشد شبانه و روزنه چند است؟
سلام اقای ارکانی
میخاستم در مورد تاثیر سهمیه ها بدونم.اینکه مثلا سهمیه المپیاد علمی چقد تاثیر داره تو نتیجه کنکور و یا سهمیه ای مثل ایثارگران. ممنون میشم جواب بدین. 
پاسخ:
سلام. در این مورد اطلاع چندانی ندارم. فکر میکنم دفترچه ی راهنمای سازمان سنجش بهترین منبع برای این قبیل مسائل باشه. پیروز باشید !
سلام به همه ببخشید با درصد های
زبان 50
مدرن25
مغناطیس 20
کوانتوم 10
رتبم چند میشه ؟
حدودش رو هم بگید کافیه
سلام خدمت همه دوستان و خسته نباشید )چه کلیشه ای سلام کردم (
من تخمین رتبه میخوام واسه فتونیک .
زبان : 50
الکترومغناطیس : 45
فیزیک مدرن : 15
کوانتوم : 43.5

پاسخ:
سلام دوست گرامی. به احتمال زیاد بهشتی قبول میشید. موفق باشید !

سلام آقای ارکانی خسته نباشید/درصد های زیر آیا شانس قبولی شهید بهشتی رو داره روزانه؟

زبان 50

فیزیک جدید 35

الکترومغناطیس 28

کوانتوم 25

اپتیک 10

سال 96 هست/ممنون میشم جوابم رو بدید/با تشکر/

 

پاسخ:
سلام. به نظرم شانس زیادی برای قبولی شهید بهشتی دارید !
سلام اقای ارکانی
زبان50
مغناطیس سفید
مدرن 35
کوانتوم40
الکترونیک60
میخاستم ببینم چند درصد میتونم بهشتی قبول شم؟ 
پاسخ:
سلام. بیش از نود درصد !
سلام به همه ببخشید با درصد های
زبان 50
مدرن15
مغناطیس 40
کوانتوم 10
رتبم چند میشه ؟
حدودش رو هم بگید کافیه
سلام خسته نباشین آقای ارکانی عزیز دفترچه انتخاب رشته سال 96 اومده یه گرایش جدید دانشگاه تهران نانوفوتونیک ارایه داده بنظرتون محتوی رشته چیه و چ رتبه هایی میتونن بهش برسن؟
۱۵ خرداد ۹۶ ، ۲۱:۳۹ مریم اردکانی
سلام.ببخشید پارسال فتونیک بهشتی روزانه تا چه رتبه ای پذیرش داشته؟
من رتبه ام 49 شده.امکان قبولی نیست؟
با سلام  و خسته نباشید.با رتبه ی فوتونیک 298 رشت روزانه قبول میشم؟میشه ترتیب دانشگاهایی را که میتونم قبول شم بهم بگید؟
سلام مجدد خدمت آقای ارکانی
زبان 45
الکترومغناطیس 37
کوانتوم 28
فیزیک جدید 26
الکترونیک سفید
رتبه 16 فوتونیک 96 شدم
خواستم بپرسم کدوم گرایش مربوط به لیزره و کدوم گرایش بهتره/تو دفترچه شهید بهشتی فقط نوشته فوتونیک گرایش ننوشته/ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
پاسخ:
سلام. پژوهشکده ی لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی تعداد نسبتا زیادی استاد راهنما داره که میتونید با توجه به علاقه باهاشون کار کنید !
سلام اقای ارکانی من با رتبه 58 فوتونیک96: مدرن 40 کوانتوم 84 بقیه سفید امکان قبولی در  بهشتی روزانه یا شبانه رو دارم ایا؟؟؟
پاسخ:
سلام. کوانتوم هشتاد و چهار درصد؟!
بله 84 درصد در فیزیک امسال هم کوانتوم 72 درصد زدم کلا کوانتومو خوردم :) حالا بهشتی کلا قبول میشم یا نه؟؟؟
پاسخ:
برای روزانه ی بهشتی با قاطعیت نمیشه نظر داد !
سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم با رتبه 236 امکان قبولی در خوارزمی وجود دار؟خیلی ممنون
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۲۱:۴۳ زینب خانوم
سلام وقت بخیر
من رتبه م ۴۸ شده،روزانه بهشتی یا علم و صنعت قبول میشم؟؟
ممنونم از شما
خست نباشید.
رتبه ی من 160 شده
اپتیک سفید
زبان 18/89
مغناطیس 15/79
کوانتوم 20
الکترونیک1/66_
فیزیک جدید11/67
بنظرتون تهران روزانه میارم?هر دانشگاهیشو.میتونم امیدوار باشم?
پاسخ:
سلام. به نظرم برای الزهرا و خوارزمی شانس قبولی دارید. موفق باشید !
سلام آقای ارکانی
زبان 40
مدرن 30
بقیه صفر
رتبه 236
آیا برای خوارزمی امیدی هست ؟
خیلی ممنون از شما.
پاسخ:
سلام. متاسفانه بعید میدونم !
سلام...ارادت
من رتبه 81  فوتونیک شدم...کجاها احتمال قبولی هست در تهران؟؟؟؟؟

با سلام
با رتبه 79 در زیرگروه 1 و رتبه 60 در زیر گروه 2 می توانم روزانه تهران قبول شوم
ممنون میشم راهنمایی کنین
ببخشید با این رتبه تبریز ﭺی?
گرایش مخابرات یا الکترونیکشو میارم روزانه?
پاسخ:
روزانه ی مخابرات و الکترونیک تبریز معمولا بین 100 تا 200 پر میشن، بسته به ظرفیت اون سال !
سلام من با رتبه 192ذیر گروه یک و 249 زیر گروه 2 دانشگاه علم و صنعت قبول میشم؟اگه نه احتمال قبولیم کجاهاست؟
سلام من با رتبه 192ذیر گروه یک و 249 زیر گروه 2 دانشگاه علم و صنعت قبول میشم؟اگه نه احتمال قبولیم کجاهاست؟روزانه.مخابرات و الکترونیک
باسلام  و وقت بخیر:
جتاب اقای ارکانی میشه جواب مارو بدین خواهشننن؟؟خیلی ضروریه
با رتبه 87فوتونیک(کدضریب 1) میشه علم و صنعت رو اورد؟؟
لطفا راهنمایی کنید.سپاس گزارم.
مغناطیس 30%
زبان 40%
کوانتوم 22%
الکترونیک
فیزیک .20
پاسخ:
سلام. به نظرم برای روزانه احتمال قبولی هست، اما نمیشه گفت صددرصد !
سلام این کارنامه منه:
زبان 0 
الکترومغناطیس 24.56
مدرن 20
کوانتوم 43.33 
الکترونیک 0
اپتیک 25 
رتبه در کد 1 :70
رتبه در کد 2: 14
چند تا سوال از شما داشتم : اول اینکه آیا با این رتبه احتمال قبولی تو ی دانشگاه بهشتی رو دارم یا نه؟ دوم اینکه دانشگاه علم و صنعت توی فوتونیک در چه سطحی قرار داره ؟ و سوم اینکه آیا تو ی قبولی داوطلبان بومی بودن داوطلب می تونه یه مزیت حساب بشه یا نه؟ ممنون میشم اگه جواب بدید.

پاسخ:
سلام. فکر نمیکنم شانس قبولی روزانه ی بهشتی رو داشته باشید. اساتید فوتونیک علم و صنعت رو نمیشناسم، در نتیجه نمیتونم نظر قاطعی در این مورد بدم. قبولی به هیچ عنوان به بومی بودن ربطی نداره !
۲۴ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۳ یوسف نیازیان
سلام آقای ارکانی/میخواستم بپرسم واسه مقطع دکتری کدوم کشور ها  واسه فوتونیک خوبن ؟و اینکه کدوم مبحث بیشتر نیاز هست و کار میشه ؟
سلام
میخواستم بدونم میشه با ارشد فوتونیک بعد کنکور دکترا فیزیک شرکت کرد؟لطفا اگه اطلاع دارین بگین
خیلی برام مهمه
پاسخ:
سلام. مطمئن نیستم. راستش قوانین دکترا سال به سال تغییر میکنه. به نظرم دفترچه ی راهنمای سازمان سنجش رو یه نگاهی بندازید !
سلام خداقوت
میخواستم بدونم با رتبه187 فوتونیک و 224 الکترواپتیک احتمال قبولی در فوتونیک خوارزمی و الزهرا رو دارم؟
پاسخ:
سلام. برای خوارزمی با اطمینان نمیشه گفت، اما الزهرا رو شانس قبولی دارید !
زبان     47/78
الکترو  10/53
مدرن   1/66_
کوانتوم  18/33
الکترونیک  سفید
اپتیک  0
رتبه   187
رتبه کد 2   224
سلام با رتبه 145 میشه لیزر مالک اشتر روزانه قبول شد
سلام ببخشید من میتونم با رتبه ی ۲۹۸ فوتونیک گیلان قبول شم؟خیلی استرس دارم
پاسخ:
سلام. شبانه که حتماً، اما روزانه رو نمیشه با اطمینان گفت. باید دید شرایط انتخاب رشته ی نفرات قبل از شما به چه شکل بوده. پیروز باشید !
سلام
من در درس الکترومغناطیس مشکل دارم و میخوام به صورت هدفمند برای ۲۰ ۳۰ درصد بخونم . شما چه فصل هایی رو پیشنهاد میدین؟ ممنونم
سلام اقای ارکانی
من الکترومغناطیسو چون ضعیفم میخوام فقط فصلای خاصی ازش مطالعه کنم . برای ۴۰ ۵۰ درصد شما چه فصلایی رو پیشنهاد میکنید؟ 
سلام اقای ارکانی، بنده امسال فوتونیک رتبه ام ۳۹۱ شد و شبانه بابلسر قبول شدم،
وقتی کارناممو نگاه کردم برای مثال نمره ای که فوتونیک روزانه رشت میخواست ۵۹بوده ولی من ۴۶ اوردم. الان برای تکمیل ظرفیت دانشگاه رشت روزانه اگر بزنم ممکنه قبول شم؟ یعنی در تکمیل ظرفیت ممکنه یکم رتبه هایی که دانشگاهها میگیرن تغییر کنه؟ من که روزانه رشت قبول نشدم ولی رتبه م کمی نزدیک بود به قبولیاش توی تکمیل ظرفیت قبول میشم یا فرقی نداره؟
پاسخ:
سلام. انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت مستقل از انتخاب رشته ی قبلی شما هست. یعنی دلیلی وجود نداره که با اطمینان دوباره شانس قبولی یک دانشگاه خاص رو داشته باشید. به نظرم برای تکمیل ظرفیت تنها و تنها اگر صد در صد مطمئن به جا به جایی دانشگاه هستید انتخاب رشته کنید. پیروز باشید !
با سلام،من رشته ام عمران هست اما به فیزیک علاقه دارم.اگه فوتونیک امتحان بدم چجوریه از نظر بازار کار و سختی تغییر رشته؟اگه رتبه خوبی بیارم امکانش هست بجای فوتونیک شهید بهشتی برم فیزیک بنیادی دانشگاه فردوسی؟
سلام ..خواستم بدونم دروسی مثل اپتیک یاکوانتوم که امسال ضریبشون 2شده اگرداخل کنکورنزنم ومثلاسه درس دیگه رودرحدود50درصدبزنم چه رتبه ای میارم؟
پاسخ:
سلام. کنکور سال ۹۷ با همه ی سالهای گذشته متفاوت خواهد بود، و بنابراین نمیشه در موردش نظر قطعی داد. اما با حساب سرانگشتی میشه کماکان امیدوار بود که رابطه ی خطی بین درصد دروس و ضرایبشون برقرار باشه. پیروز باشید !
با سلام 
خواستم ببینم با قبولی در پلاسمای شهید بهشتی،امکان انجام پروژه ها و تحقیقات مربوط به لیزر هست یا خیر؟؟
یا فقط دانشجوهای فوتونیک هستند که میتونن تو زمینه لیزر کار کنن؟؟
ممنون از شما
پاسخ:
سلام. قاعدتا با قبولی پلاسما از لحاظ آموزشی فقط با اساتید گروه پلاسما میتونید کار کنید. بستگی به استاد راهنماتون خواهد داشت که پروژه ای مربوط به لیزر تعریف کنه یا نه. پیروز باشید !
با سلام و خسته نباشید
با توجه به آزمون های آزمایشی با این درصدا رتبم حدود چند میشه؟
زبان 50  مغناطیس 0  مدرن 30  کوانتوم 40  الکترونیک 50   اپتیک 30
الکترواپتیک مالک اشتر تا چه رتبه ای روزانه میگیره؟