مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک 93

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۰۹ ب.ظ

 در این بخش میتونید به بحث و تبادل نظر در مورد آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک 93 بپردازید و درصدهایی رو که بر اساس کلید اعلام شده از سازمان سنجش برای خودتون حساب کردین، با بقیه به اشتراک بگذارید. در مورد تخمین رتبه باید عرض کنم که ظاهرا آزمون امسال نسبت به سالهای گذشته کمی آسونتر بوده و همچنین تعداد شرکت کننده ها هم بیشتر از سالهای قبل بوده. تخمین رتبه هایی که در بخش نظرات مربوط به این پست و یا پستهای دیگه انجام میشه، با فرض این هست که سطح سختی سوالات و تعداد شرکت کننده ها نسبت به سالهای گذشته تغییر چندانی نداشته باشه. برای همه ی شما دوستان گرامی آرزوی سربلندی و پیروزی دارم !

نظرات  (۱۶۴)

۰۵ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۲۲ مهدی محجوب
سلام به همه دوستان
من فوتونیک امسال شرکت کدم و درصد هام اینان:
زبان : 60
الکترومغناطیس: 27
فیزیک مدرن: 40
الکترونیک: 53.3
به نظرتون چه رتبه ای حدودا میارم
به قبولی کجا امیدوار باشم؟
۰۵ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۳۲ مهدی محجوب
سلام
درصدهای من رشته فوتونیک امسال
زبان 60 الکترومعناطیس 27 مدرن 40 الکترونیک 53
به نظرتون چه رتبه ای میارم
به قبولی کجا امیدوار باشم
سلام. به نطر من که کنکور امسال خیلی آسون بود. به ویژه مدرن

سلام آره منم فکر میکنم زیادی آسون بودمنم درصدام اینان

زبان43

مغناطیس48

مدرن23

کوانتوم3

اپتیک5

لطفا حدود رتبمو بهم بگین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ممنون

سلام

ببخشید رتبه کلاسی چه تاثیری روی رتبه کنکور داره؟

پاسخ:
سلام. منظورتون از رتبه ی کلاسی دقیقا چیه؟!
منظورش همون سهمیه رتبه اولیه فکر میکنم حدودا رتبتو یک سوم میکنه...راستی من معدلمم 15.30 هست نگفتین به نظرتون ممکنه شهید بهشتی قبول شم؟؟؟؟
پاسخ:
سلام. فکر نمیکنم شهید بهشتی بتونید قبول شید !
منظورم همینه گه اقا امیر گفتن درسته رتبه یک سوم میشه؟اگه درسته فقط برای رتبه اوله یا برای دوم وسوم هم صدق میکنه؟
پاسخ:
سلام. در این زمینه اطلاعی ندارم. اما میدونم که میشه از سهمیه ی رتبه ی اول استفاده کرد.
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۳۳ مهدی محجوب
باز هم سلام
آقای ارکانی به نظر شما با درصدهایی که ذکر کردم برای شهید بهشتی امیدوار باشم ؟ اگر این درصدها برای پارسال بود اون شخص قبول میشد ؟
پاسخ:
سلام. اگر پارسال بود حتما بهشتی قبول بودید !
سلام
زبان 50
مغناطیس 25
مدرن 40
الکترونیک 13
کوانتوم 50

معدل 13.5

شهید بهشتی قبول میشم؟


سلام درصدام:

زبان 45   مدرن 45

مغناطیس 10   کوانتوم 30    اپتیک 6.67

معدل 15.38

رتبم؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام. حدود 100 باید بشید !
چرا جواب منو نمیدین؟؟؟؟

پاسخ:
سلام. به احتمال زیاد قبول میشید دوست عزیز. بستگی به درصدای بقیه ی دوستان هم داره !
سلامزمن درصدام اینه,
زبان 50
مدرن 50
کوانتوم 50
الکترومغناطیس 5
معدل 17.15
به نظرتون نیمسال اول یا دوم شهید بهشتی قبول میشم؟
تهران چطور؟

سلام

میشه اگه زحمت نمیشه بهم بگید رتبه تخمینی شما از درصدای من چیه؟

زبان 50

مدرن 45

الکترونیک 10

کوانتوم 10

بنظرتون کدوم دانشگاه روزانه شانس قبولیم بیشتره...تبریز؟گیلان؟شیراز؟

واقعا از لطفتون سپاسگزارم

پاسخ:
سلام دوست عزیز. امسال همه خوب زدن و تعداد شرکت کننده هم بیشتر از سالهای قبل شده. شاید روزانه ی رفسنجان یا کرمان بتونید قبول شید. براتون آرزوی موفقیت میکنم !
از اینکه پاسخ دادید ممنونم ولی مسلما همه درصدای بالایی ندارن،بالطبع کسایی هم بودند که وضعیت درصداشون خوب نبود و بسیاری از شرکت کننده ها برای امسال تلاشی نکرده بودند یا اینکه آزمایشی داده بودند...بهرحال از دید من کنکور امسال بغیر از الکترونیک در سطح پارسال بود...البته رتبه تخمینی منو فراموش کردید بگید...بازم سپاسگزارم
کسی جواب منو نمیخاد بده؟؟؟؟
منم با دوستانی که سطح کنکور93 رو مشابه سالهای قبل ارزیابی میکنند موافق هستم.فقط باید منتظر اعلام نتایج سازمان سنجش باشیم.انشالله کسانی که واقعا تلاش کردند نتیجه بگیرن.
من نر فتم نگا کنم. نمیدونستم که.
اما اینکه میگید اسون بود پس هیچ جای امیدی نیس د اااااا :(
سلام
زبان 63
مغناطیس 20
مدرن 30
کوانتوم 36
الکترونیک 26

سلام
زبان 63
مغناطیس 20
مدرن 30
کوانتوم 36
الکترونیک 26
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۲۲ مهدی محجوب
سلام
به نظر میرسه با توجه به طراز پارسال رتبه محمد رضا باید حدود 24 ، 25 باشه
ولی احتمال میدم طراز امسال کمی تفاوت داشته باشه و حدود 40 رو براش پیش بینی می کنم حالا  خود آقای ارکانی هم نظر بدن ممنون میشم 
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۲۷ مهدی محجوب
راستی راجع به سواهای امسال بچه ها نظر بدن بد نیست
مثلا سوال 96 و 100 الکترونیک به نظر صد در صد غلطه و جواب صحیح تو گزینه ها نیست
البته من رشته ام برق بوده و بیشتر تخصص خودمو می دونم حالا بچه های فیزیک راجع به سوالهای تخصصی شون یبد نیست اگه سوالی اشتباه بوده بگن
اتفاقا منم رشتم برق هس مهدی جان ، با نظر کسایی که میگن سطح امتحان پایین هست مخالفم ، سوالات برای کسایی باید طراحی شه که می خوان به همه ی دروس پاسخ بدن ، وقتی 1 یا 2 درس سفید باشه مسلما وقت بیشتری می مونه واسه درسای دیگه و درصد ها میاد بالا فک میکنن آسون بوده ، سوال سخت که نشه حل کرد کم توی کنکور مطرح میشه مساله ی اصلی زمانه ، من خودم وقت کم آوردم مجبور شدم پخش کنم زمانمو .
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۵۱ مهدی محجوب
سلام
یه نکته جالب هست
به درصدهای رضا و محمد رضا نگاه کنید
رضا در مجموع 178 ذرصد زده و محمدرضا 175 درصد
اما بدون توجه به معدل و عوامل دیگه رتبه محمدرضا بالاتد میشه
به ابن علت که زبان رو 63 زده و تاثیر زبان  از 2 جهت بالاست
یکی اینکه 30 تا سوال داره و یکی اینکه تراکم درصدهای بالای 60 خیلی کمه
آقا مهدی خدا قوت دوست عزیز . مسولین سازمان سنجش باید بیش از پیش از تجربیات و بانک اطلاعات جامع شما استفاده کنن . از 1 تا 10 من برای شما عدد 6 رو در نظر دارم که ایشالا راضی باشید :((
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۰۹:۴۶ مهدی محجوب
سوال 96 الکترونیک به این دلیل غلط هست که ولتاژ سر وسط مقاومت ها 0.7 ولت هست و ولتاژ کلکتور نمیتونه بیش از این باشه چرا که در این صورت جریان کلکتور معکوس میشه که غیر ممکنه
بنابراین ولتاژ کلکتور و در نتیجه ولتاژ کلکتور امیتر نمیتونه هیچ کدوم از گزینه ها باشه چون همه از 0.7 ولت بیشتر هستند
اگر ترانزیتور خاموش باشه ولتاژ کلکتور امیتر 4 ولت هستش و اگر ترانزیستور روشن باشه در حالت اشباعه که اونوقت ولتاژ کلکتور امیتر حدود 0.2 ولت هست
به نظر میرسه شکل مدارو اشتباه دادن از این دسته گلها چند بار تا حالا به آب دادن
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۰۹:۵۱ مهدی محجوب
سوال 100 الکترونیک هم به این دلیل غلطه که فرکانس قطع پایین خازن بیس 4 هرتز میشه و فرکانس قطع پایین خازن امیتر 12 هرتز و بنابراین فرکانس قطع پایین مدار 12 هرتز هست که چون جواب های 10 و 14 هر دو به یک اندازه به جواب نزدیکند نمیتونن جواب تقریبی باشند و بنابراین پاسخ صحیح نداریم هر دو مدار رو با سیمولاتور هم میشه شبیه سازی کرد که غلط بودنشون تایید میشه
من با سازمان مکاتبه کردم و اگر هردو سوال حذف بشه هرکس درصدهای خودشو از 18 سوال باقی مانده میتونه بدست بیاره
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۰۹:۵۸ مهدی محجوب
خواهش میکنم از بچه های فیزیک راجع به سوالات تخصصیشون بحث کنن چون این رشته در اصل یک رشته فیزیک هست
در ضمن باید بگم سطح سوالات الکترونیک ارشد برق با الکترونیک فوتونیک  اصلا قابل قیاس هم نیست  خصوصا امسال
در واقع سوالات الکترونیک فوتونیک از آزمون کاردانی برق هم پایینتره و این میتونه به نفع فیزیکی ها باشه ولی متاسفانه بچه های فیزیک الکترونیک نمیزنن و شانس قبولی برقی ها بالا میره
توی این وبلاگ کسی جواب منو نمیده؟؟؟
والا من که مطمانم چندتاسوال اشتباه بوده،توی مدرن.
من سال پیش شرکت کردم شدم ١٨٠.درصدام خیلی معمولی بود.اما غلط نزده بودم.دوستان توجه کنن که اگر تعداد غلط هاشون بالای ٥ تا باشه ترازشون خیلی میاد پایین و رتبه رو براساس تراز میدن،نه درصد خام،همچنین معدل ها خیلی تاثیر داره،انا کسی معدلشو نمیگه.من خودم درصدام اینه:
زبان ٥٠
مدرن ٥٠
کوانتوم ٥٠
الکترومغتاطیس ٥
معدل هم ١٧/١٥ هستش.
۱۶ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۲۱ مهدی محجوب
محمد آقا میتونی بگی کدوم سوالهای مدرن به نظرت اشتباه هستن ؟؟؟
درصدهای پارسالتو میتونی لطف کنی بذاری
راجع به رتبت من فکر میکنم حدود80 تا 90 بشی که معدل خوبت رو هم در نظر گرفتم
البته نظر شخص من اینه
سوال راجع به ازمایش اشترن گرلاخ که مطرح شده بود غلطه جوابش.جواب رو برای پدیده ی بی هنجار زیمن درنظر گرفتن.ولی در اشترن گرلاخ تنها شکافتگی در اسپین مدنظر هست که میشه ٢s+1
درصدای پارسال هم
زبان ٥٠
مدرن ٢١
الکترو ٥
کوانتوم ١٦
راجع به رتبه هم خودم والا نمیدونم.حدسم رو شصت هفتاد هستش.سال پیش با درصدا و معدل من حدود بیست تا سی شد دوستم.
سوالات هم به نظر من اسون نبود.مثل سال قبل بود.خیلیا خراب کردن.مخصوصا کوانتوم رو.من فقط توی این وبلاگ درصد سه نفر رو دیدم که خیلی بالا بوده.
سلام محمد جان. من خودم هم تنها شکافتگی اسپین رو در نظر گرفتم اما متاسفانه اشتباهه.. در حضور میدان مغناطیسی هم S‌ و هم L‌ هر دو شکافته میشن( رجوع کنید به فیزیک جدید کنت اس . کرین صفحه 288 ترجمه منیِژه رهبر).....

محمد جان با نظرت موافقم ، به نظر من امسال درس کوانتوم خیلی تعیین کننده خواهد بود 
به نظر منم سوال 22 زبانو غلط زدن :)
من فقط زبان یادم بود ک اونم یا 53 ام یا 62 .
کوانتومم فقط یکی زدم ک درسته :D
ااااااااقاااااااااااا یعنی ممکنه من نتونم نربیز قبول شم ؟!!!! :'(
خیلی بد میشه ک

من نمره کلم 4660 شد به نظرشما رتبم چند میشه؟

منم با نظر مریم خانوم موافقمزسوال 22 زبان غلطه.
اره محمدرضا جان.کوانتوم درس بسیار تعیین کننده ای همه ساله بوده.امسال هم مطمانا همینه.کوانتوم بالا ی 30 بزنی خیلی تاثیر داره.
رتبه 2 سال قبل کوانتوم رو 63 زد!
مدرن 63!
زبان 70!
معدل 15!!
ایول پس درصد زبان و الکترونیکم بیشتر میشه با این حساب ، دوستانی که سوالای غلط رو شناسایی کردن با سازمان سنجش مکاتبه کنن لطفن
وقته مکاتبه تموم شده. تا هشت اسفند  بود
چر ا شما شکلک ند ار یییین ؟؟؟؟؟؟؟

سلام اقایون و خانومای عزیز دقت کنین مغناطیس هم هیچکس درصدش خیلی بالا نیست

دوستانی که تازه نظر دادین من درصدامو بالا گذاشتم بنظر شا رتبم چند میشه و کجا قبول میشم؟

سلام. به نظر منم کنکور امسال زیاد سخت نبود. نباید انتظار رتبه خوب داشته باشم.

من کوانتوم 75

مغناطیس 68

الکترونیک 78

زبان 50

مدن 75

اپتیک 20

امیدوارم امسال اول شم

تعداد شرکت کنندگان و حاضرین در جلسه ی  کنکور ارشد فوتونیک (فتونیک) امسال 4836 نفر بوده البته من شنیدم بیش از 7000 نفر شرکت می کنن. خیلی جالبه همه دارن میان فوتونیک ازمون می دن دلیلش چی میتونه باشه؟ شانس بد ما برقیاس!
سلام . مجموع نمرات ستاره 346
ماکزیمم مجموع  نمرات نفر اول سالهای قبل= 220 تقریبا
اختلاف= 126 درصد معادل 25 سوال
منطقی به نظر نمیاد ولی اگه این جوری باشه ستاره میشه پدیده ارشد فوتونیک برای سالیان متمادی و شاید هم برای همیشه ( البته هر کی واقعا زحمت کشیده خداوند بهترین و بیشترین مزد رو بهش خواهد داد و باید هم بده)

سلام خانم ستاره
رشته تون چیه و کجا خوندین یا می خونین؟
درصدای ستاره هر چند غیر ممکن نیست اما با حساب کتاب معمول و با مقایسه نتایج سالهای قبل  و محدودیت زمان پاسخگویی جور در نمیاد یعنی اختلاف فاحشه. ما اصل رو بر خوشبینی و باور میذارم اما بالاخره ماها فیزیک خوانده ایم دیگه و هر حرفی رو براحتی نمی تونیم قبول کنیم . یه نکته جالب ( و البته نه غیر قابل باور ) اینه که ایشون هم الکترونیک رو خیلی بالا زدن و هم کوانتوم رو که یه جورایی اصل عدم قطعیت هایزنبرگ رو نقض می کنه ( اندازه گیری دقیق و همزمان x و p ممکن نیست).
بازهم تاکید می کنم درصدای ایشون غیر قابل دسترس نیست ولی خوب به منم حق بدید که یه تحلیل منطقی از درصدای ایشون داشته باشم .
خوشحال و ممنون میشم اگه خانم ستاره به این ابهامات  به ظاهر منطقی پاسخ بدن

خوشم میاد همتون تو کف درصدام موندین .. ضمنا اقای هایزنبرگ جان بچه های اپتیک هم کوانتوم و هم الکترونیکشون خوبه  در نهایت باید بگم که سرکارتون گذاشتم ما یکی از بچه ها درصداش نزدیک 300 شده پس زیاد خوشحال نباشین

بچه ها در مورد وقت کم اوردن باید بگم که متاسفانه در چند حوزه ی امتحانی دفترچه ی اولو نگرفتن ازشون و دوستان تونستن وقت اپتیک رو به درسای دیگه اختصاص بدن که کاملا ناعادلانه بوده..البته سال های پیش هم اینطور شده
در حوزه هایی که دفترچه اول رو نگرفتن من یکی که مسئولین اون حوزه و بچه هایی که این کارو کردن نمی بخشم و نفرینشون می کنم چون من خودم هم می تونستم این کارو بکنم اما وجدانم اجازه نداد ( اتفاقا چند تا سوال رو بلد بودم اما وقت کم آوردم)
سلام. خانم ستاره از اینکه اعتراف کردی که درصدات سر کاری بوده ممنونم ولی در کل شوخی خوبی نبود عزیزم.. خداییش  عبارت "یکی از بچه ها درصداش نزدیک 300 شده" شوخیه یا اونم سرکاریه؟ خداییش بگو...
برات آرزوی موفقیت دارم.


ستاره جان برو استکهلم جایزه نوبلتو بگیر آخه اصل عدم قطعیت هایزنبرگ رو نقض کردی(هم الکترونیک رو خیلی بالا زدین و هم کوانتوم رو ) در ضمن سهم ما هم فراموش نشه چون خودت هم متوجه نشده بودی که یکی ازمهمترین اصول کوانتوم مکانیک رو نقض کردی( صرفا جهت خنده و شوخی بود ها....)


نه واقعا جدی گفتم . من درصدام مجموعش 200 میشه امسال سال عجیبیه ! دفترچه ها رو نگرفتن؟؟ خیلی نامردیه به خدا..
۲۳ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۱۰ رضا ارکانی
نظرات رضا و ستاره از یک IP فرستاده میشه و فاقد ارزشه. به نظرات این دوستمون توجه نکنین.
سلام
با توجه به اینکه امسال تعداد شرکت کنندها زیاد بوده وشاید سوالات راحت تر میشه رتبه من رو تخمین بزنید و اینکه کجا احتمال قبولی دارم؟
زبان50
الکترو10
کوانتوم35
جدید40
معدل13
خیلی ممنون
پاسخ:
سلام. فکر میکنم رتبه ای حدود 200 تا 300 داشته باشید. معدلتون کمه تا حدودی. اگه همین درصدا رو سال 90 زده بودید بهشتی قبول میشدید !
مجموع درصد 300؟؟خود طراحای سوال توی اون وقت نمیتونستن این درصدارو بزنن!!
بالای 200 درصد مجموع امکان نداره بشه زد!من نمیدونم این دوستان کجای ابادان زندگی میکنن!اما هر جاش هستن زدن رو دست بقیه!
دوستان من درصدهای خیلی از بچه هارو بررسی کردم.کاملا درصدا معمولیه.یکم از سال قبل بهتره.ولی فرقی نکرده.
دوستانی که درصد میگن بعد از اعلام نتایج باید کارنامه هاشونو بزارن!یا الکی نیان جو بدن به بقیه!
مهتاب خانوم من سال قبل نصف درصدای شما رو هم نداشتم شدم 180.امسال هم فرقی با قبل نکرده.
از صمیم قلب برای رضا ارکانی نازنین آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی دارم. خداوند یارو و یاورت عزیز
پاسخ:
لطف دارید دوست عزیز. منم براتون آرزوی سلامتی و شادی دارم !
آقای ارکانی ممنون می شم حدود رتبه ی من رو هم بگین 
زبان 63 
الکترومغناطیس 20
مدرن 30
کوانتوم 36
الکترونیک 26
پاسخ:
سلام. زیر 100 که امکانش خیلی زیاده. اما این که دقیقا چه رتبه ای رو میارید، امسال حدس زدنش خیلی سخته !
سلام لطفا رتبه منم تخمین بزنید لااقل شب عیدی تکلیفم معلوم باشه تا حدودی بدونم قبولم یا باید بمونم..
زبان 34.4
مدرن 21.6
کوانتوم 18.3
الکترومغناطیس -1.6
اپتیک 5
الکترونیک سفید
معدل 15
لطفا جوابمو بدبن یه بار دیگه هم پرسیدم جواب ندادین روزانه میتونم قبول بشم؟کجا؟
در ضمن آقای محجوب نمره کل من 4172 میشه بر حسب فرمولی که داده بودین
ممنون
پاسخ:
سلام. متاسفانه من امیدی نمیبینم دوست عزیز !

زبان45مغناطیس50مدرن25کوانتوم3

اپتیک5

لطفا حدود رتبمو بهم بگین

 

لطفا حدود رتبمو بهم بگین؟

ممنون

معدلم 15.30

 



زبان 52
الکترو 5
کوانتوم 5
مدرن 5
الکترونیک سفید
معدل 16.38
۲۴ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۲۰ مهدی محجوب
باز هم سلام  به همه دوستان
1 : اگر مطلبی که جناب ارکانی راجع به دو کاربری که از یک IP کامنت میذاشتن صحت داشته باشه باید بگم کار بسیبار زشتی بود. مطمئنم بنای این سایت بر اساس ادب و دانش بنا شده.
به همین خاطر از آقای ارکانی و همه دوستان عزیزم که با نهایت دقت و با رعایت مبادی ادب و احترام دارن وقت میذارن ممنونم. ( حالا شوخی های سنجیده و درخور بد که نیست خیلی هم خوبه)
2: درسته ، امسال کنکور فوتونیک خیلی  آسون بود. ینی خود من تو عمر شریفم کنکور به این راحتی ندیده بودم. برای فوتونیک هم امسال اصلا نخوندم ( جز 2 روز برای 4 فصل مدرن سلز) . 4 تا سوال درست رو هم برگشتم پاک کردم با جا غلط زدم . حالا درصدای من با رتبه 20 پارسال برابری میکنه . ینی تا این حد آسون بود 
3: اما .... همه چیز تو مقایسه است . سوالا آسون بوده که بوده برا همه بوده . بعد هم به درصد بچه ها اگه نگا کنید  درسته درصدا بهتر از سالهای قبله اما درصدهای تاپ کم داریم بازه مثل سالهای قبل . به هر حال همه عوامل در مجموع یه نرم متعادلو ایجاد می کنن تا هر کی بهتر عمل کرده طرازش بیاد بالا.
4: پس در کل یه طوری میشه دیگه زیاد جای نگرانی نیست هر کس قبول شد باید به فکر ارتقای این رشته تو ایران باشه و هر کس قبول نشد ایشالا سال بعد . به قول اخوان " جویبار زندگی جاری است ".

سلام. مهدی محجوب عزیز
رشتتون چیة؟ کجا خوندی یا میخونی؟ معدلت چنده؟ اگه جواب بدین ممنون میشم
من با ای پی کار ندارم اما امسال اونایی که مراغه و چنتا جای دیگه ازمون دادن دفترچه ی اولو ازشون نگرفتن..میتونید سوال کنید..ضمنا یکی از بچه ها هم درصداش بیش از 300 شده میتونید تا اومدن نتایج صبر کنید و حرفمو باور کنید...وقتی درصدای معمولی نزدیک 200 میشن قطعا درصدای تاپ بیش از اینان
۲۴ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۵۶ مهدی محجوب
سلام "physics"  عزیز (چی گفتم!)
من الکترونیک خوندم کرمان روزانه سراسری معدل 15/30
ولی چون به فیزیک علاقه داشتم تقریبا تمام کلاسای فیزیک کارشناسی رو رفتم 
یعنی هم عاشق برق بودم هم فیزیک واسه همین هم فوتونیکو دوست دارم 
با این رشته از سال 80 آشنا هستم  که هنوز تو ایران جایگاهی نداشت
اطلاعاتی از کشورهای مدرن دارم که خیلی رو این رشته زوم کردن تو بعضی دانشگاه های universal تو چین امکانات این رشته رو دیدم مخم سوت کشید 
تا چند سال دیگه این شاخه از مهندسی به سرعت رشد می کنه
راستی من 6 سال هست شاغل هستم  کارم در زمینه اتوماسیون صنعتی هست 
خیلی هم خوب هست  اما از علایقم نمی گذرم  

سلام مهدی عزیز. چه جالب من هم شهید باهنر کرمان فیزیک خوندم روزانه معدل 15.25 .دیوانه وار علاقمند به فیزیک هستم درصدامون نزدیک به همه و البته شرایط کاری مون..... واقعا چه تصادفی!!
ان شاء الله با یکدیگر در شهید بهشتی سال بعد بیشتر آشنا خواهیم شد...
با سلام و احترام خدمت دوستان عزیز
درصدای من ایناست، میشه بگین بهترین جایی که قبول میشم کجاست و حدود رتبه ام چند میشه؟
زبان 50
الکترومغناطیس 25
مدرن 25
الکترونیک 55
سلام به همه دوستان .
 دوستان از همکلاسیاشون کسی یا کسانی رو سراغ دارن که مجموع درصداشون بزرگتر مساوی200 باشه به بیان دیگر هر کدوم از درسا رو تقریبا 50 درصد زده باشه ( بدون احتساب اپتیک البته )؟؟؟؟
دونستنش برام خیلی اهمیت داره چون مبنای محاسبات منه که توضیح آنها خارج ازحوصله این وبلاگ هستش....


تقدیم به همه دوستان عزیز:

"جستجوی حقیقت بسی گرانبهاتر از تصاحب آن است" ( لسینگ )
"من مسئول آنچه می گویم هستم نه آنچه تو برداشت می کنی...."
( پیشاپیش سال نو بر دوستان عزیز و احتمالا هم کلاسی های سال آینده خیلی مبارک )
۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۱۵ مهدی محجوب

بر خاکیان جمال بهاران خجسته باد

بر ماهیان تپیدن دریا مبارک است


دل را مجال نیست که از ذوق دم زند

جان سجده می کند که خدایا مبارک است

باسلام
برخلاف سالهای قبل تو دفترچه آزمون سراسری93 قسمت تبصره یک معدل صفحه 1 نوشته شده دانشجویانی که تا تاریخ 31/6/93فارغ التحصیل میشوند باید معدلشون رو ویرایش کنند و در مرحله توضیع کارت ورود به جلسه میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده خود را تا تاریخ 92/11/30 درج کنند.
اما من تازه متوجه این موضوع شدم و معدلم رو ویرایش نکردم حالا به خاطر اینکه ترم 7 فقط واسه کنکور میخوندم میانگین نمرات واحدهای گذراندم حدودا 30 صدم پایین اومده وتاپایان فارغ التحصیلی نمیتونم جبرانش کنم.
لطفا منو راهنمایی کنید ...

نگران نباشید اتفاقی نمی افته . هنگام دریافت کارت ورود به جلسه در قسمت ویرایش معدل یک فایل pdf وجود داشت که ذکر کرده بود معدلی که وارد میکنین یا باید 31/6/92 باشه یا 30/11/92 پس نگران نباشید . اگه بازم نگران هستید ایمیلتونو بذارید تا فایل مربوطه رو واستون بفرستم .

 با سلام
کسی میدونه کلید نهایی کی اعلام میشه؟

با سلام و احترام خدمت همه ی دوستان

درصدهای من بر حسب کلید سنجش :

زبان :51

مغناطیس : 15

مدرن : 40

کوانتوم:21

با معدل 13.33 ممنون میشم نظرتون رو در باره ی رتبه ی احتمالیم بیان کنید

 من واقعا تو بعضی از سوالا بی دقتی کردم و این مساله خیلی ناراحت کننده است!!!!

با عرض سلام و احترام

درصدهای احتمالی من :

زبان:51

مغناطیس :15

مدرن:40

کوانتوم:21

معدل 13.33

ممنون میشم نظرتون درباره رتبه احتمالی من بیان کنید.

من خیلی بی دقتی کردم و این  خیلی ناراحت کننده است !!

سلام.من دانشجوی ترم آخر اپتیک هستم.برای پروژه پایانی به یکی از پایان نامه های دانشگاه شهید بهشتی برخوردم.ولی چون یوزر و پسوورد کتابخونه رو نداشتم فقط تونستم چند صفحه اول پایان نامه رو ببینم.میخواستم ببینم شما میتونید یوزر و پسوردی از کتابخونه دیجیتال دانشگاه در اختیارم بذارید.آدرس میلم رو هم گذاشتم اگه لطف کنید و کمکم کنید ممنون میشم...با تشکر...
پاسخ:
سلام. بنده فارغ التحصیل شدم دوست عزیز !
سلام به همه دوستان. کسی خبر نداره نتایج اولیه دقیقا کی اعلام میشه؟؟؟ مردیم از این همه انتظار...

تعداد شرکت کنندگان ارشد فوتونیک 4800 نفر اعلام شد.

با آرزوی موفقیت بچه های دانشگاه شهید باهنر کرمان

سلام

زبان50

الکترو 10

جدید 40

کوانتوم 21

رتبه 199

آیا الزهرا میتونم روزانه یاشبانه قول شم؟

چه شهری امکان قبول شدن دارم؟ممنون

سلام به همه دوستان . رتبه من 16 شد اما سوالات اشتباه کلید به نظرم تصحیح نشده ( چون درصدام خیلی پایین اومده مخصوصا مدرن)
سلام به همه دوستان عزیز مخصوصا رضا ارکانی عزیز.
از سازمان سنجش نا امید شدم چون تقریبا مطمئنم که درصدا رو بر اساس کلید اولیه اشتباه خودشون محاسبه کردن علی رغم مستنداتی که براشون فرستادم.....

رتبه من 16

زبان: 53.33

مغناطیس :15

مدرن:41.67

کوانتوم:21.67

 رتبه فوتونیک:156

 ممنون میشم نظرتون در رابطه با احتمال قبولی با رتبه ی من در کدوم دانشگاه رو بفرمایید

پاسخ:
سلام و عرض تبریک. ممنون از اینکه کارنامه تونو برامون گذاشتید. به جز دانشگاههای تهران همه جا میتونید قبول شید. موفق باشید !
با رتبه 141 فتونیک میشه تبریز روزانه قبول شد ؟
پاسخ:
سلام. سالهای گذشته که شده. امسال هم میشه !

سلام با رتبه 199 میشه الزهرا قبول شد؟

توزانه تبریز یا زنجان چه طور؟

پاسخ:
سلام. همه ی این دانشگاههایی رو گفتید شاید بتونید قبول شید و شاید هم نه. برای هر سه دانشگاه رتبه تون تقریبا لب مرزیه !
اصلا امکان نداره تهران شبانه قبول شم؟ تبریز روانه قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. تبریز روزانه قبولید. شبانه ی الزهرا رو هم شاید !
سلام با رتبه ی 54 میشه شهید بهشتی قبول شد؟
پاسخ:
سلام. ظرفیت بهشتی کم شده امسال. فکر نمیکنم بتونید قبول شید !
سلام 19 بهشتی قبوله؟
ظرفیت؟
شریف نداره؟
پاسخ:
سلام، قبوله. شریف هم نداره !
سلام رتبه من 98 شده به نظرتون اصفهان روزانه میارم؟
پاسخ:
سلام. به مصاحبه ی مالک اشتر دعوت میشید !
سلام .. خسته نباشید..میخواستم بدونم 411 فوتونیک کجت ها قبول میشم ؟
پاسخ:
سلام. شبانه ی کرمان و زاهدان شانس قبولی دارید.
من 196 شذم بهترین جایی که میارم کجاس؟
پاسخ:
بهترین جا شاید روزانه ی شهرستان باشه. در بهترین حالت تبریز.
سلام اقای ارکانی عزیز اگه یادتون باشه ازتون پرسیدم ارزش داره یک سال پشت کنکور بمونم یا نه شما گفتید صبر کنم نتایج بیاد
اا
بیاد البته رتبم نزدیک به رتبه تخمینی شماکه زیر صد بود ولی ی کم بالاتراز 100شدم حالا چیکار کنم چون واقعا تلاش نکرده بودم
پاسخ:
سلام. بهتون تبریک میگم. سوالات امسال کمی آسونتر از سالهای گذشته بودن. انتخاب رشته کنید حتما !
سلام
زبان 35/66
الکترومغناطیس 40
مدرن 16/67
کوانتوم سفید
الکترونیک 75/44
اپتیک سفید
رتبه 42 و47
پاسخ:
موفق باشید 
سلام اقای ارکانی عزیز
رتبه من 310  و گرایش دوم 264شده به نظرتون بهترین جایی که برای گرایش اول قبول میشم کجاست و سوال دومم اینه که با این رتبه میشه مالک اشتر قبول شد.
خیلی ممنون میشم اگه زود جواب بدین
زبان22
مغناطیس27
مدرن22
کوانتوم35
اپتیک10

پاسخ:
سلام. شاید شبانه ی مالک اشتر رو بیارید. بهترین جا شاید روزانه ی کرمان باشه !

با عرض سلام میخواستم بدونم با رتبه ی 475 فوتونیک کجاها میشه قبول شد؟

نظرتون راجع به فوتونیک دانشگاه کاشان چیه؟

پاسخ:
فوتونیک شبانه و پردیس شانس قبولی دارید !

سلام خسته نباشید

رتبه :364

زبان:60

الکترومغناطیس:25

مدرن:33/8

معدل موثر:18/14

آیا احتمال قبولی هست؟اگر هست کجا؟

پاسخ:
 سلام. شاید روزانه ی کرمان یا زاهدان شانس داشته باشید !
سلام با 297 فتونیک کجا قبولم ؟ مالک اشتر میشه؟
سلام بارتبه300مالک اشتر روزانه قبول میشم؟
سلام بارتبه300مالک اشتر روزانه قبول میشم؟
سلام دوستان 
به نظرتون با رتبه89 بهترین جایی که میشه قبول شد کجاست؟
ممنون میشم اگه  راهنمایی کنین.
زبان  50
کوانتوم  35
مغناطیس 29
جدید  42


رتبه  89
۵۰/۰۰ زبان عمومی وتخصصی ۱۸/۳۳ الکترومغناطیس ۵۶/۶۷ فیزیک مدرن ۵۰/۰۰ مکانیک کوانتومی ۱۵/۷۹ الکترونیک سفید اپتیک
رتبه 19

آقا رضا شما برای فیزیک مدرن چی خوندید؟

شلام
زبان 65
الک 67 
مدرن 13
مغناطیس 10
کوانتوم متاسفانه -1.33-
متاسفانه شرایط سالن امتحانموم افتضاح بود
تقلب و سر و صدا در اوج
20 دقیقه زمان کم دادن
دانشگاه تهران دامپزشکی
قبل کنکور برا زیر 10 رفتم
بعد کنکور با   اون شرایط  رو غیر مجاز حساب کردم
خدا رو شکر 92 شدم
بهشتی نمیشم؟
چرا ظرفیت کم کرذه؟
چرا شبانه نداره؟
سلام
1-باتوجه به شاغل بودنم درساوه می خواهم میزان حساسیت اساتید بهشتی بر حضور وغیاب چقدر است
2-باتوجه به اینکه نزدیک 70نفر پذیرش از مجموعه ها فیزیک فوتونیک وبرق دارد آیا یک کلاس برای هر درس ارائه میشود یا تعداد کلاسها بیشتر است
3-باتوجه به محل سکونت ورتبه 42 چه توصیه ای برای انتخاب رشته برایم دارید
باتشکر
پاسخ:
سلام. معمولا در مقطع ارشد اساتید در مورد حضور و غیاب نسبت به مقط کارشناسی حساستر هشتند. منظورتون رو از سوال دوم متوجه نشدم. انتخاب اول رو حتما بهشتی بزنید، به احتمال زیاد قبول میشید. براتون آرزوی موفقیت دارم !
به نظرتون تبریز بهتره یا تحصیلات تکمیلی زنجان  ؟
از چه لحاظی میگید؟
 
پاسخ:
شما بگید از چه لحاظی میخواید بدونید تا منم نظرمو بگم !
آقا مهدی منبع شما برای درس مدن چی بود؟
سلام. خواستم بدونم با رتبه 205 میتونم مالک اشتر روزانه قبول بشم؟
پاسخ:
سلام. فکر نمیکنم دوست عزیز!
سلام.با رتبه 205 مالک اشتر روزانه قبول می شم؟
فاطمه خانم سلام درصد مدرن من 16.67است که چندان جالب نیست ولی بادیدن سوالات سال قبل وجستجوی عنوان در اینترنت فقط مطالب ساده را یاد گرفتم واز بقیه مطالب صرف نظر کردم با این کار هم وقت کافی داشتم وهم از زدن تست غلط تاحد امکان خودداری کردم ولی برای درس الکترونیک می توانم کتاب سدرا راتوصیه کنم که سوالات کنکور نسبت به مسائل کتاب مذکور ساده تر است ولی کتاب روانی است وباوقت گذاشتن میتوان نتیجه خوبی گرفت با آرزوی شادمانی
فک کردم 67 درصد زدید.منظورتون میکرو الکترونیک سدراست؟ به نظرتون روی مدرن وقت بزارم درصدم  رو بالا ببیرم بهتره و یا الکترونیک رو هم بخونم ؟ این کتاب سدرا چند جلده ؟ چه فصل هاییش رو باید بخونم ؟
با سلام خدمت آقای ارکانی عزیز

1- آیا دانشگاه الزهرا وابسته به سپاه یا وزارت دفاع یا ارگان نظامی خاصی هست، و یا اینکه مثل بقیه دانشگاه های تهران ه؟

2- بین دانشگاه علم و صنعت و الزهرا -از نظر هیئت علمی و و سطح علمی و رتبه بندی- کدام بهتر هستند. اگه توضیح مختصری بدبد ممنون می شم.
پاسخ:
سلام. در مورد دانشگاه الزهرا اطلاع زیادی ندارم. اما بیشتر پروژه های دانشگه علم و صنعت پروژه های دفاعی هستن !
ببخشید جواب سلام یادم رفت. منم از این که راهنماییم کردید نهایت تشکر رو دارم و آرزوی موفقیت

یکی کمکم کنه مدرن چی بخونم درصد بالای 50 بزنم ؟

سلام فاطمه خانم. سلز + کنت اس کرین + فیزیک جدید پوران پژوهش رو اگه بخونی بالای 70 رو راحت راحت می زنی ...
سلام خانوم فاطمه
 برایه 60 70 % کتابه پوران پژوهش کافیه

از همتون خیلی ممنون که راهنماییم کردید .من که تصمیم گرفتم دوباره بخونم که شهید بهشتی قبول شم ....
زهرا خانم استادم هیت علمی علم و صنعت بود میگفت تو چند سال اخیر چون این دانشگاه ، دانشگاه آقای رئیس جمهور بود اساتید بی سواد زیادی از طریق بسیجی بودن به دانشگاه نفوذ کردن و کلا به من میگفت فتونیکش به درد نمی خوره . در مورد الزهرا که دوستام اونجا بودن باید بگم در مقطع لیسانس عالیه در مورد فوق بچه ها راضی نبودن و از کم بود امکانات دیگه نمی خواستن اونجا بمونن. البته اساتیدش عالین. بیشتر بچه های الزهرا تک رقمی فوق شدن... فقط دقت کنید که الزهرا آموزش محور نباشه و گرنه نمی تونید برای دکتری ادامه بدید در ضمن پارسال یکی با 309 الزهرا فتونیک قبول شد..
سلام
یه سوال فنی در مورد نحوه ی گزینش افرادی که انتخاب رشته میکنند داشتم
مثلا برای بررسی انتخابهای دو نفر با رتبه های 100 و 101 اول همه ی انتخابهای شخص 100 رو بررسی میکند و بعد سراغ نفر بعد میرن یا اینکه فقط انتخاب اولشو میبینند و بعد میرن سراغ انتخاب اول نفر بعد وبه همین ترتیب...؟؟؟
برای انتخاب رشته بهش نیاز داشتم ممنون میشم جوابمو بدید.
پاسخ:
سلام. ابتدا همه ی انتخابهای رتبه ی 100 رو بررسی میکنن، بعد میرن سراغ انتخاب رشته ی رتبه ی 101 !
رتبه من 98 با درصدای زیر:
زبان 10
الکترومغناطیس 30
مدرن 60
کوانتوم 40
الکترونیک 3/5
اپتیک 5
باتوجه به اینکه ظرفیت ها خیلی کمتر شده به نظرتون روزانه مالک اشتر حتما میارم؟ پارسال تا رتبه 120 روزانه گرفته.
شما بین دو دانشگاه علم وصنعت و مالک اشتر کدومو پیشنهاد میدید؟ (اهل اصفهانم هستم )
ازنظر امکانات و بار علمی و اعتبار کدوم بهتره؟
بین دو گرایش اپتوالکترونیک و لیزر مالک اشتر کدوم بهتره؟
ببخشید اگه سوالام زیاد شد
پاسخ:
به نظر من برای روزانه ی مالک اشتر دعوت به مصاحبه میشید. اگر اهل اصفهان هستید، من مالک اشتر رو بهتون پیشنهاد میکنم. از نظر علمی تفاوت چندانی با علم و صنعت در رشته ی فوتونیک نداره. حتی شما میتونید دکتری هم همون مالک اشتر ادامه بدید. هر دو گرایش خوبن، باید به علاقه ی خودتون نگاه کنید !
راستی زهرا خانوم دانشگاه الزهرا به هیچ ارگانی مرتبط نیست و کاملا زیر نظر وزارت علومه
سلام آقای ارکانی.ممنون از راهنمایی هایی که می کنین.با 205 شبانه مالک اشتر را قبول می شم؟ یا خیر؟
آیا مالک اشتر ورودی بهمن هم میگیره اگر بله آیا ممکنه ورودی بهمن مالک اشتر(روزانه) را قبول بشم ؟
پاسخ:
سلام. مالک اشتر فقط نیمسال اول میگیره. امیدوارم برای شبانه به مصاحبه دعوت بشید !

سلام خسته نباشید میشه ادرس ایمیلتونو واسم بفرستین؟

پاسخ:
reza.arkani@aol.com
سلام . آقای ارکانی پس چرا جواب سوالای منو که به صورت خصوصی میخواتم جواب بدید ، برام ارسال نمی کنید ؟  با تشکر
پاسخ:
سلام. به سوالات خصوصی پاسخی داده نمیشه. پیروز باشید !
من امسال واقعا درس نخونده بودم وبعد از دو سال از فارغ التحصیل شدنم برای اولین بار کنکور فوتونیک دادم بیشتر می خواستم دستم بیاد کنکورش چه طوره ،رشته کارشناسی ام برق ومعدلم 15/92 بود رتبه ام 300   شده اولش خیلی خوش حال شدم ولی الان که ظرفیت های محدود دانشگاه ها رو دیدم یه کم گیج شدم نمی دونم اصلا انتخاب رشته کنم یا نه ؟ آیا همیشه ظرفیت ها همین طور محدوده و با این وضع می شه یه سال وقت گذاشت وبه نتیجه رسید؟
فاطمه خانم سلام نیاز نیست تمام کتاب سدرا را بخوانید فقط فصل دیود وbjtوmosfet کفایت می کند ضمنا من رشته کارشناسی ام الکترونیک بوده وراهنمائی برهمین اساس بوده است کلا نظر شخصی ام این است که درسی را که بلد هستید بیشتر وقت بگذارید ومابقی درسها را به نسبت کمتر نیاز نیست تمام تستها را جواب بدهید چون اصرار براین کار باعث کاهش رتبه می گردد.
سلام آقا مهدی. ممنون از راهنمایی تون . راستش درست میگید امسال کوانتوم این طور شد اول 10 درست حل کردم بعد نشستم 5 تا دیگه رو هم فک کردم درسته حل کردم درصدم از 50 اومد پایین .من کتاب نشلسکی رو دارم از روی این میشه این فصل ها رو خوند ؟یا سدرا رو گیر بیارم. با توجه به اینکه رقابت تو فتونیک زیاد شده هیچ درسی رو نباید خالی بزارم و حتی اگه شده ده درصدم الکترونیک بزنم خوبه
۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۱۱ پوریا میرزایی
سلام
زبان 43
جدید 43
کوانتوم 65
بقیه سفید رتبه 90

خواستم بدونم ازدانشگاهای تبریز علم و صنعت مالک اشتر و تحصیلات تکمیلی زنجان کدام سطح علمی بالاتری دارن ؟ احتمال قبولی تو کدام بیشتره ؟ خیلی ممنون میشم
سلام
میشه لطف کنید درمورد دو گرایش اپتوالکترونیک و لیزر یه توضیحاتی بدید مثلا اینکه روی چه موضوعاتی کار میشه و کاراییش تو چه صنعتیه و... یااینکه یه منبعی بهم معرفی کنید تا مطالعه کنم میخوام ببینم تفاوت این دو گرایش در چیه؟
تو اینترنت سرچ کردم ولی چیز خاصی دستگیرم نشد ممنون میشم یه راهنمایی بکنید.
پاسخ:
سلام. گرایش لیزر بیشتر به تجهیزات لیزری و کاربردهای لیزر مربوط میشه و منظور از گرایش اپتوالکترونیک همون الکترونیک نوری و مباحث مربوط به اون هست !

دوستانی که کوانتوم و مغناطیس 40 به بالا زدن بگن چه کتابی خوندن و برای کسب درصد بالا راهنمایی کنند لطفا

فاطمه خانم سلام

در کتاب سدرا تحلیل سیگنال کوچک مدارها در انواع مختلف بیان شده و op amp
راهم به کفایت توضیح دارد که فراموش کردم براتون بنویسم البته کتاب نشلسکی ومیر عشقی را هم دیده ام اگر رشته تان غیر از الکترونیک باشد کتاب نشلسکی هم خوبه امیدوارم موفق باشید
سلام.رتبم در گرایش اول 244 و در گرایش دوم 265 شده.تو گرایش اول روزانه کجا ها قبولم؟تو گرایش دوم (شبانه مالک اشتر) احتمال دعوت به مصاحبه هست؟
پاسخ:
سلام. شاید برای شبانه ی مالک اشتر دعوت به مصاحبه بشید. برای روزانه ی کرمان و زاهدان حتما قبولید !
ممنون ازاینکه کلمه اپتوالکترونیک رو برام ترجمه کردید!!!!!!!!!
گیر من هم تو همون "مباحث مربوط به اونه"
پاسخ:
الان تخصصیشو بگم شما متوجه میشید؟!
یعنی تحصیلات تکمیلی کرمان احتمال فبولی نیست؟

فاطمه خانم اگه بخوای کتابای اصلی مثل ریتس و... را بخونی خیلی وقت گیره به نظر من کتابای نکته و تست را بخون
کوانتوم مدرسان شریف را بخون من خیلی راضی بودم.خودم 40 زدم ولی کامل نرسیدم بخونم. برای مدرن پارسه را خوندم 60 زدم. مغناطیس هم  راهیان ارشد و پارسه خوبه
بله چرا متوجه نشم با یه دیپلمه که طرف نیستید ناسلامتی لیسانس فیزیک دارم!!! شما بفرمایید
پاسخ:
اینکه دقیقا در مالک اشتر برای هر گرایش چه پایان نامه ای تعریف میشه رو نمیدونم. اما دوستی داشتم که در گرایش اپتوالکترونیک مالک اشتر روی GMI کار میکرد، دوست دیگه ای هم داشتم که در گرایش لیزر قبول شده بود و روی اصلاح جبهه موج کار میکرد. البته این که چه پایان نامه ای براتون تعریف بشه، بیشتر به استادتون بستگی داره. موفق باشید !
متشکرم. باور کنید متوجه شدم قبلا درمورد GMI شنیده بودم.
ممنون از اینکه وقت میزارید و پاسخ میدید.
با سلام ، بار اولیه که توی این سایت نظر می ذارم فارغ التحصیل رشته برقم وبعد از دو سال برای اولین بار کنکور ارشد  دادم در رشته فوتونیک ؛اصلا نخونده بودم وکاملا جنبه آزمایشی داشت ، بیشتر برای دیدن سطح سوال ها رفتم ، رتبم 303شده و البته خوشحال شدم فقط زبان و مغناطیس والکترونیک زده بودم ،ولی ظرفیت های محدود این رشته رو که دیدم جا خوردم الان نمی دونم اصلا انتخاب رشته بکنم یا نه؟ آیا همیشه ظرفیت ها همین طور محدوده و با این وضع اگر ی سال وقت بذارم برای این رشته می تونم تهران قبول شم ؟ یعنی اگه از الان شروع کنم می شه؟
پاسخ:
سلام. جواب تمام سوالای شما دقیقا به شرایط خود شما بستگی داره. اما اگر از من میشنوید، انتخاب رشته کنید حتما. موفق باشید !
زهرا خانم و آقا مهدی خیلی خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون. انشالله در همه ی مراحل زندگی موفق باشید...
سلام ببخشید نظرتون راجع به دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان وزنجان چیه.؟بیوفتونیک کدوم دانشگاها قویتره.؟
سلام
فوتونیک خوارزمی روزانه 5 نفر با کدرشته محل 23917 اضافه شد
سلام
من با درصدای زبان 51......مدرن33........کوانتوم23........الک30......مغناطیس 4....
رتبم شده 114
به نظرتون دانشگاه صنعتی شیراز قبول میشم؟
دانشگاه خوارزمی تهران محل تحصیل کرج هم 5 نفر اعلام ظرفیت کرده به نظرتون قبول میشم؟
سطح علمی و امکانات این دوتا دانشگاه چجوریه؟
با سپاس
پاسخ:
سلام. به احتمال خیلی زیاد هر دو جا میتونید قبول شید. هر دو دانشگاه در زمینه ی فوتونیک تقریبا در یک سطح هستن. موفق باشید !
از نظر سطح علمی و امکانات دانشگاهای علم صنعت - تبریز وخوارزمی در چه وضعیتی هستند ؟ با رتبه 90 احتمال قبولی در کدام رو دارم ؟ لطفا جواب بدید
پاسخ:
به جز شهید بهشتی سطح علمی سایر دانشگاهها تفاوت چندانی با هم نداره. تبریز از این نظر خوبه که در مقطع دکتری هم پذیرش داره. علم و صنعت رو شاید نتونید قبول بشید، اما تبریز و خوارزمی قبول میشید. موفق باشید !
اقا علی شما که پرستیژ واستون خیلی مهم بود ببینید کدوم پرستیژبالایی داره!!!!!!!!!!!!
خیلی ممنون که راهنمایی کردید
سلام
من رتبم 48 شده
الکترومغناطیس 48
مدرت 65
کوانتوم 55
بقیه سفید
به نظرتون شهید بهشتی یا علم و صنعت با چه احتمالی قبول می شم؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام. علم و صنعت که حتما قبولید. برای قبولی در شهید بهشتی با توجه به کاهش ظرفیت امسال شاید با کمی خوش شانسی بتونید قبول بشید !
سلام. شما میدونید تعداد شرکت کننده های آزمون فوتونیک امسال چند نفر بوده؟ از کجا میشه اطلاعات شرکت کننده ها را دریافت کرد؟ تو سایت سنجش که نبود!
پاسخ:
سلام. به گفته ی یکی از دوستان امسال تعداد شرکت کننده ها حدود 5800 نفر بوده !

سلام دوست عزیزم

رتبم 290شده...امید قبولی تبریز رو دارم؟

لطفا پاسخ بدید...واقعا ممنون از زحماتتون

پاسخ:
سلام.شبانه ی تبریز رو میتونید قبول بشید، اما برای روزانه ی تبریز امیدی نیست. موفق باشید !
سلام بر آقای ارکانی عزیز. کتاب فوتونیک صالح ( زبان اصلی) که قبلا گفته بودین از انقلاب خریدین کدوم انتشاراته؟ با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام. من سه سال پیش خریدم. الان شاید نداشته باشن دیگه. از جهان ادیب خریده بودم !
لطفا رتبه و دانشگاه قبولیتونو بذارین
من رشته مهندسی فوتونیک مخابرات نوری قبول شدم راجب این رشته اطلاعاتی دارین؟آیندش چظوره؟ارزش خوندن داره؟

با سلام و احترام

با رتبه ی 156 فوتونیک روزانه خوارزمی قبول شدم.

ضمن آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان از راهنمایی های آقای ارکانی تشکر میکنم و برای ایشون آرزوی تندرستی و موفقیت دارم.

پاسخ:
سلام. ممنون از لطفتون. من هم برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی دارم !

سلام.وقت بخیر.من از اول مهر میخوام شروع کنم اما نمیدونم منبع خوب واسه فیزیک مدرن چیه؟لطفا کمکم کنید.

پاسخ:
سلام. کتاب سلز خوبه و در کنارشم یه کتاب تست داشته باشید. براتون آرزوی موفقیت دارم !
سلام. میشه در مورد کارنامه نهایی یکمی توضیح بدین؟ این رتبه ها چی هستن؟
پاسخ:
سلام. رتبه ها در کارنامه نهایی نمایانگر رتبه شما در بین داوطلبانی که هر رشته محل را انتخاب کرده اند و نیز آخرین رتبه قبولی در هر رشته محل است !
میشه بدونم برای مهندسی پلاسما شهید بهشتی چه رتبه ای لازمه؟
من هنوز ترمه 7 فیزیک بهشتیم . اما میخوام یه سال بمونم.
فعلا معدلم هم 15.12 هست.
سلام ببخشید میشه سوال منو جواب بدین. ممنون
سلام.من امسال کنکور فوتونیک دارم.تاحالا خوب نخوندم.معدلم هم13 هست.میشه تقریب درصدایی که باید بزنم رو بهم بگید؟
سلام.من نمونه سوالات ارشد فتونیک سالهای گذشته رو با پاسخ تشریحی میخوام.از کجا تهیه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تورو خدا جواب بدین.خیلی لازم دارم.:)
پاسخ:
سلام. سوالتون رو در تالار بحث و گفتگو مطرح کنید تا شاید کسی از بین دوستان بتونه کمکتون کنه. موفق باشید !
الوو!!!کسی هست؟؟؟

سلام من امسال کنکور دارم نمیدونم چجوری بخونم اگه میشه کمکم کنید

مرسی

سلام
من رتبه ام 84 فوتونیک شده . به نظرتون کجا شانس قبولی دارم ؟ 

پاسخ:
سلام. هر جایی به جز روزانه ی بهشتی شانس قبولی دارید !
بارتبه 77فوتونیک کجاشانس قبولی دارم؟
سلام بارتبه77فوتونیک کجاشانس قبولی داذم؟
سلام  برای درس الکترو مغناطیس چه کتابی خوبه بخونیم؟؟
سلام من با رتبه ی ١٢٣ کجاها رو میارم؟