مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک سال 94

پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۱۱ ب.ظ

 با آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجموعه فوتونیک و با این امید که هر کس حاصل زحمات خود را به دست آورد، لطفا نظرات خود را در مورد آزمون برگزار شده و سطح سوالات در این پست به اشتراک بگذارید!

۹۳/۱۱/۱۶
رضا ارکانی

نظرات  (۷۱)

سلام
به نظر من سخت ترین درسش الکترومغناطیس بود بیشتر سوالات الکترومغناطیس از فصل 17 میلفورد تابش و امواج الکترومغناطیسی اومده بود بر خلاف همیشه یک سوال تشریحی بیشتر نداشت اکثر سوالات محاسبات طولانی داشت درس کوانتوم
سوالاتش متوسط بود مدرن هم سوالاتش متوسط بود زبان مثل هرسال بود ریدینگ ها رو به راحتی میشد جواب داد الترونیک کلا نخونده بودو و نزدم

با سلام و خسته نباشید.

من طبق مشورت با کنکوری های سال های پیش مغناطیس رو نخونده بودم (اونا گفته بودن که خوندن ولی نتونستن سوالای مغناطیس رو جواب بدن) و مغناطیس گویا امسال خیلی اسون اومده بوده و ضریبش هم که دو بود!

۱۸ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۵۸ پسر خوبخودم
مغ: سخت ترین مغ چندسال اخیر
مدرن: متوسط
کوانتم: متوسط
زبان: آسان
من: گند زدم
سلام آقای ارکانی
این درصدها و رتبه هایی که بچه ها تو قسمت نظرات فتونیک 93 گداشتن واقعیه ؟چون درصدها خیلی بالاست کوانتوم 65یا الکترونیک 70 !!اگه این جوری من کلی هیچی قبول نمیشم
من رشتم برق بود.الکترونیک برای من خیلی عالی بود،۱۵ تا حل کردم.مدرن ۸ تا حل کردم.کوانتوم ۳تا حل کردم،مغناطیس فقط سوال اول رو تونستم جواب بدم،زبانم خوب بود.۸تا زدم.اصلا نخونده بودم زبان.بچه ها کسی میتونه بگه حدودا چه ربطه ای میارم.ضمنا کوانتوم و مغناطیس برای من خیلی سخت بود.
اگه 15 تا الکترونیک درست زده باشین خیلی خوبه میتونین روی رتبه خوب حساب کنین
اگه همرو درست زدید زیر 50
الکترونیک:50

زبان:60

مغناطیس:15

با این سه تا درس رتبم چند میاد؟ شبانه تبریز قبول میشم؟
مدرن: 45
مغ: 30
کوانتم:18
زبان:33
الکترونیک:00
گند زدم
چند میشم؟
سلام 
 مدرن 22
الکترونیک53
کوانتوم13
زبان50
مغناطیس2
معدلم هم16:10 هستش
مدرن22
الکترونیک53
کوانتوم13
زبان50
مغناطیس2
معدلم هم 16:10هستش
لطفا بگید کجا قبول میشم؟
بچه ها سوال  38 الکترومغناطیس رو کلید زده گزینه 1 اشتباهه تو سایت سازمان سنجش اعتراض بزنین درستش کنن سوال 50 هم میشه گزینه 1 چون موج TE هستش از همه خواهشمندم اعتراض بزنین
سلام آقای ارکانی 
لطفا جواب بدبید
پاسخ:
سلام. سطح سوالات رو باید با سالهای قبل مقایسه کرد و خب البته به معدلتون هم بستگی داره. به نظر من رتبه ای زیر 100 میارید !

سلام.

به نظرشما با زبان=50ومغناطیس=منفی20وکوانتوم10 وبقیه درسا صفرومعدل 15.20 میشه جایی قبول شد؟؟؟؟

با سلام
زبان 70
الکترونیک 85
مغناطیس 30 
بقیه 0
به نظرتون شبانه تبریز قبول میشم.
معدل 15.25
رشته ام الکترونیک بود.
به نظر من که یکی از سوال های الکترونیک غلط بود.
بچه ها حتما سوال 38 و 50 الکترومغناطیس رو اعتراض بزنین سوال 38 به طور واضح گزینه 1 غلط است .
سلام
زبان 52
الکترو 10
جدید 23
کوانتوم 28
الکترونیک 0
حدودا چه رتبه ای میشم؟؟؟؟ لطفا جواب بدین
پاسخ:
سلام. معدلتون رو ذکر نکردید که. احتمالا باید رتبه ای حدود 200 رو انتظار داشته باشید.
معدل 15.71
با توجه به معدل چه رتبه ای میشه؟
با حدود 200 کجاها را میارم؟
پاسخ:
اگر شانستون خوب باشه، شاید روزانه ی تبریز گرایش فیزیک رو هم بتونید بیارید !
مالک اشتر تا چه رتبه ای میگیره؟

سلام درصدام اینان

زبان45

مغناطیس23

جدید15

کوانتوم40

معدلم13.5

مرسی

پاسخ:
سلام. احتمالا نزدیک به 16 یا 160 بتشید. موفق باشید !
سلام اگه فقط دودرسودرحدعالی بزنی کجاقبول میشی؟کوانتوم وجدید 75بقیه صفر
سلام
برا قبولی توی رشته ی الکترواپتیک مالک اشتر چه رتبه ای لازمه؟ ساکن اصفهان هم هستم. لطفا جواب بدین. ممنون
پاسخ:
سلام. برای روزانه معمولا حدود 100 هم قبول میشن. موفق باشید !
سلام ببخشید با این درصدا و معدل با چه رتبه ای و کجا ها میشه قبول شد؟!
زبان50
مغناطیس10
جدید18.33
کوانتوم21.66
معدل 12.53
پاسخ:
سلام. روزانه که احتمالش خیلی ضعیفه قبول بشید. اما شاید شبانه ی کرمان یا زاهدان و پردیس بتونید قبول بشید. موفق باشید !
سلام.با این درصدها کجاها(ترجیحا تبریز) می تونم قبول بشم.

زبان 35
الکترونیک 75
بقیه صفر
پاسخ:
سلام. اگر کمی شانس داشته باشید شاید شبانه ی تبریز قبول بشید !
سلام با این درصدها روزانه مالک اشتر رو میارم!
زبان 45
مدرن 50
کوانتوم 40
معدل 16
سلام با این درصدها روزانه مالک اشتر رو میارم!
زبان 45
مدرن 50
کوانتوم 40
معدل 16
سلام , با این درصدا روزانه مالک اشتر یا تبریز رو میارم!
زبان 45
مدرن 50
کوانتوم 40
معدل 16
پاسخ:
سلام. با احتمال زیادی میتونید روزانه تبریز و مالک اشتر قبول بشید. موفق باشید !
سلام خسته نیاشید میشه خواهش کنم رتبه منو تخمین بزنین
جدید 40
کوانتوم 26
مغناطیس 16
زبان 45
الکترونیک0 
معدل 15/79
با تشکر
پاسخ:
سلام. رتبه ای حدود 100 رو براتون پیش بینی میشه کرد. البته این به شرایط کنکور امسال هم بستگی داره. موفق باشید !
ممنون لطف کردین
حالا اگه اینطور بشه به علم و صنعت امیدی هست؟
پاسخ:
سلام. اجازه بدید دفترچه ها بیاد تا بشه قضاوت کرد !
سلام
با این درصد ها امیدی به دانشگاه بهشتی هست؟
لطفا جواب بدین،ممنون
سلام 
زبان 60
مغ 25
کوانتوم 25
مدرن 25
با این درصدا چه رتبه ای میارم؟
پاسخ:
سلام. اگر درصداتون درست باشن، رتبه ای حدود 100 میارید. موفق باشید !

سلام 

زبان 47

مدرن 23

کوانتوم 15

مغناطیس 20

الکترونیک 70

اگه میشه یه پیش بینی برام بکنین ممنون میشم

معدل 14.3

پاسخ:
سلام. به احتمال خیلی زیاد شهید بهشتی قبول میشید. پیروز و سربلند باشید !
ضمن عرض سلام وخسته نباشیدوتشکربابت وقتی که دراختیارماقرارمیدیدوپاسخگوی سوالات ماهستین میخواستم بدونم بااین درصدهارتبه ام حدوداچندمیشه واینکه احتمال قبولی دردانشگاه شهیدبهشتی رودارم یانه
الکترومغناطیس50
کوانتوم 48
مدرن 50
معدل 18.61
ضمناسهمیه شاگرداولی هم دارم 
منتظرپاسختون هستم ممنون
پاسخ:
سلام. اگر سوالات زیادی آسون نبوده باشن، شانس شهید بهشتی رو دارید به نظرم. موفق باشید !
سلام مجدد خدمت شما آقای ارکانی عزیز
میخواستم بدونم شما از ظرفیت امسال دانشگاه شهید بهشتی اطلاع دارید؟
با تشکر
پاسخ:
سلام. اطلاع دقیقی ندارم !
سلام دوباره
بچه های فوتونیک ۹۳ اشتیاق بیشتری داشتن نسبت به تخمین رتبشون و بحث راجع به کنکور ... ولی بچه های ۹۴ انگار شور و هیجان و استرس ندارن...
بیاین نظر بدین و صحبت کنین پلیییز...
با سلام من فارغ التحصیل الکترونیک هستم و در این درس و زبان مشکلی ندارم. هدف من دانشگاه شهید بهشتی است. لطفا اگر امکان دارد راهنمایی بفرمایید که چه منابعی را باید مطالعه کنم. قبلا از راهنمایی شما تشکر میکنم.
پاسخ:
سلام. درس فیزیک مدرن رو گذروندید؟
با تشکر از پاسخ شما بله این درس را گذرانده ام. اما اطلاعاتم در حد جزوه و تحلیلی است. منظورم این است که مرجع خاصی نداشته ام و تستی در این زمینه حل نکر ده ام.

اما هدف اصلی من دانشگاه شهید بهشتی است اما متاسفانه راهکار را نمیدانم.
پاسخ:
لطفا ایمیل بزنید !
امروز اخبار گفته نتیجه های اولیه رو 21 میزنن... بازم انتظار... 
سلام. با رتبه 128 برا گرایش 2 میتونم لیزر مالک اشترا بیارم؟؟؟؟
لطفا جواب بدین!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام. برای روزانه احتمالش خیلی زیاد نیست به نظر من. اگر کمی خوش شانس باشید میارید !
سلام
رتبه 74 کجاها میارم؟
پاسخ:
درصدهاتون رو بذارید لطفا !
سلام با 355 فتونیک سال 94 کجا میشه قبول شد؟
سلام با رتبه 47 احتمال اینکه بهشتی بیارم هست؟علم و صنعت چی؟
پیروز باشید با 355 امیدی به قبولی داشته باشم؟ کجا؟؟؟؟

تهران تا چه رتبه ای میشه قبول شد؟
سلام با 97 بهشتی یا علموص میشه قبول شد؟
سلام مجدد 
با تشکر از پیشبینی که برای من انجام داده بودین ،خوشبختانه رتبم 11 شد
مرسی

با سلام و ادب

می خواستم بدونم با درصدهای زیر چقدر احتمال قبولی تو دانشگاههای تهران وجود داره ؟

زبان 50

الکترومغناطیس 8/33

فیزیک مدرن 25

کوانتوم 18/33

الکترونیک 6/67

معدل 13/34

رتبه فوتونیک 121

پاسخ:
سلام. اجازه بدید دفترچه ها بیاد تا بهتر بشه نظر داد. موفق باشید!
با سلام با درصدای مغناطیس 11 جدید 40 کوانتوم 26 زبان 45 رتبم 57 شد..احتمال اینکه شهید بهشتی قبول بشم چقدر هست؟
پاسخ:
سلام و عرض تبریک. متاسفانه هنوز دفترچه ها نیومده که بشه نظر داد !
ممنون ..ظرفیت شهیدبهشتی 45 و علم و صنعت 7 تا..یعنی میشه؟
سلام با 96 فوتونیک
تهران کدوم دانشگاه ها میتونم قبول شم ؟
و اینکه کدوم دانشگاه های تهران پژوهشکده دارن واسه گرایش فوتونیک ؟؟؟؟
مرسی

سلام

حالا که ظرفیت ها اومده واقعا" ناامید شدم از قبولی ): ):

من امکان رفتن به شهرستان رو ندارم. امیدم به شبانه الزهرا بود ):

سلام . وقتتون به خیر. با 355 شبانه کاشان یا گیلان میشه قبول شد؟

سلام
بارتبه 53 بهشتی قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. احتمالش زیاده. لطفا درصد دروستون رو هم بذارید برامون!
پارسال ظرفیت 30 نفر بود و آخرین رتبه قبولی 39 بود
امسال 45 نفره ،من حدس میزنم رتبه 57 قبول میشه 
چون فقط دونفر از دوستای خودم که میشناسم 36 و 46 شدن نمیتونن برن چون واحد دارن 
من رتبم 11 شد
الکترونیک 70
زبان 50
مدرن 37
الکترومغناطیس 20
مکانیک کوانتوم  8
پاسخ:
تبریک میگم بهتون

 به امید موفقیت های بیشتر
هم دانشگاهی من پارسال 44 شد بهشتی قبول شد..با این حسابی که دوستان میگن پس منم قبولم!!!!
سلام.  ظاهرا فقط به رتبه های زیر صد جواب میدهد.  موفق باشید دوستان
سلام  به " لی لی "
به نظر من شانس قبول شدنش رو داری، احتمال هم بخوام بدم 65-70 %

سلام

من با درصد های زیر 58 شدم (البته با معدل پایین)

زبان : 49
مغناطیس : 10
مدرن : 39
کوانتوم : سفید
الکترونیک : 39
هم دانشگاهی های من با رتبه 94 و 74 در کنکور 92 نیم سال دوم بهشتی قبول شدن و یکی دیگه با رتبه 83 سال 91 علم و صنعت قبول شده
سلام خسته نباشین..ایا دانشگاه شهیدبهشتی برای مهندسی پلاسما مصاحبه جداگانه دارد؟ فتونیک چطور؟
سلام بچه ها اونایی که انتخاب اولشون رو شعیدبهشتی زدن میشه بگن ک بفهمیم احتمال قبولی چقدر هست؟
سلام خدمت بچه ها و سلام و خسته نباشید خدمت آقای ارکانی بابت وبلاگ خوبشون.....من رتبم 5 شد اینم درصدام واسه استفاده سال بعدی ها...
زبان 61
الکترومغناطیس 32
فیزیک مدرن 60
کوانتوم 24
معدل 15.4 و مطمئنا انتخاب اولم شهید بهشتی :) 
فقط یه سوال داشتم از آقای ارکانی عزیز اینکه دوره ارشد فوتونیک شهید بهشتی به طور میانگین در هفته چند روز کلاس داریم؟ممنون
پاسخ:
سلام و عرض تبریک. معمولا 4 روز در هفته کلاس دارید. موفق باشید !
وقتتون بخیر.فوتونیک پردیس شهید بهشتی ارزش وقت گذاشتن داره؟ مدرکش چقدر معتبره؟ علوم تحقیقات بهتره یا پردیس؟ ممنون 

پاسخ:
اگر توانایی پرداخت شهریه رو دارید، خیلی خوبه به نظرم. با چه رتبه ای قبول شدید؟
سلام خسته نباشین میشه خواهش کنم لینک دانلود کتاب جکسون و ساکورایی رو بزارید اینجا؟ ممنون
پاسخ:
سلام. در این پست میتونید دانلود کنید:

http://photonics.blog.ir/1393/06/17/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%88%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%81%D9%88%D8%AA%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9
۱۴ دی ۹۴ ، ۱۳:۵۱ باباعباسی
سلام وقت بخیر 
میشه با زدن مغناطیس و زبان والکترونیک رتبه زیر 50 آورد؟؟
پاسخ:
salam. bale hatman emkanesh hast
سلام..خسته نباشید
من امسال 168 فوتونیک شدم به نظر شما میتونم جایی ردزانه قبول بشم :(
سلام
ممنون میشم راهنمایی کنید...168 روزانه جایی قبول میشم؟
منتظر جواب شما هستم

سلام من رتبم 105 شده به نظر شما دانشگاه های تهران روزانه قبول میشم؟

پاسخ:
سلام. شاید خوارزمی بتونید قبول بشید !
سلام ببخشید میگم با رتبه ۸۴ فوتونیک شهید بهشتی میشه قبول شد
سلام خدمت همه و آقای ارکانی 
میشه بگین با
زبان 44
مغناطیس 41
مدرن 13
کوانتوم 5
و معدل 15/34 چه رتبه ای میارم؟ 
از استرس مردم خواهشا پاسخ بدین.   ممنون
پاسخ:
سلام. به احتمال زیاد رتبه ای دو رقمی در انتظارتونه. پیروز باشید !
سلام ببخشید .به نظرتون با رتبه 74 فوتونیک دانشگاهای تهران قبول میشم؟
اگه قبول بشم کدوم دانشگاهها احتمال قبولی دارم؟