مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

پژوهشکده ی لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۰۶:۵۸ ب.ظ

دریافت فایل


پژوهشکده ی لیزر در سال 1372 در دانشکده علوم فعالیت خود را آغاز نمود. در سال 1374 این پژوهشکده مجوز اصولی و در سال 1377 مجوز قطعی تأسیس خود را از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت نمود و در سال 1383 به دنبال گسترش فعالیتها، به پژوهشکده لیزر و پلاسما تغییر نام یافت.

اولین دوره کارشناسی ارشد فوتونیک در سال 1381 در پژوهشکده راه اندازی شد. دوره دکتری فوتونیک در سال 1383 و کارشناسی ارشد مهندسی پلاسما نیز در سال 1384 شروع به فعالیت و جذب دانشجو نمودند.

این دوره ها به منظور فعالیت حرفه ای و دقیق علمی در موضوعات مرتبط ایجاد شده اند و فارغ التحصیلان غالبا" به ادامه تحصیل پرداخته و یا در مجموعه های مختلف تخصصی مرتبط مشغول به کار شده اند.
هدف اصلی این پژوهشکده گسترش علم لیزر، اپتیک، فوتونیک و پلاسما با تربیت نیروی متخصص، انجام تحقیقات پایه ای جهت گسترش مرزهای علم و تحقیقات کاربردی در صنعت و علوم، می باشد.
در حال حاضر 5 گروه پژوهشی مصوب زیر در پژوهشکده لیزر و پلاسما وجود دارد:
1- کاربردهای لیزر
2- تکنولوژی لیزر
3- ماده چگال
4- بیوفوتونیک
5- مهندسی پلاسما

همچنین این پژوهشکده شامل ۱۸ آزمایشگاه فعال می باشد.
هم اکنون تعداد ۱۶ عضو هیأت علمی در پژوهشکده فعالیت دارند.



دکتر محمدعلی انصاری (بیوفوتونیک)

دکتر سیدحسن توسلی (اسپکتروسکوپی لیزری)

دکتر فاضل جهانگیری (اپتیک غیرخطی)

دکتر مهری السادات حمیدی (مگنتوفوتونیک، بلورهای فوتونیکی، مدارهای مجتمع نوری)

دکتر احمدرضا راستکار (مهندسی پلاسما، مهندسی سطح)

دکتر اسماعیل زیبایی (بیوفوتونیک، سنسورهای فیبر نوری)

دکتر بابک شکری (فیزیک پلاسما، مهندسی پلاسما، بیوفیزیک)

دکتر محمدمهدی طهرانچی (مگنتوفوتونیک، حالت جامد)

دکتر آتوسا سادات عربیان (کاربردهای لیزر)

دکتر حمیدرضا قمی (تخلیه ی لیزری، لیزرهای گازی، کاربردهای لیزر)

دکتر مجید قناعت شعار (اپتیک نیمه رسانا، بلورهای فوتونیکی، اسپینترونیک، مگنتوفوتونیک)

دکتر حمید لطیفی (سنسورهای فیبر نوری، لیزر، اندازه گیری غیرمخرب، میکرواپتیک)

دکتررضا مسعودی (لیزرهای حالت جامد، لیزرهای فمتوثانیه، بیوفوتونیک، مخابرات نوری)

دکترعزالدین مهاجرانی (فوتونیک مواد آلی و پلیمرها، بیوفوتونیک، مخابرات نوری)

دکتر علیرضا نیکنام (محاسبات عددی، فیزیک پلاسما)

۹۱/۰۶/۰۶
رضا ارکانی

نظرات  (۸۱)

سلام
اول از همه برقراری مجدد وبلاگ رو تبریک میگم .
هنوز که نتایج نهایی نیومده ولی من وردی جدید بهشتی خواهم بود
نمیدونین ترم اول چه درسهایی با چه اساتیدی بهمون دادن ؟
راستی اگه من بخوام پایان نامه م رو با دکتر لطیفی بردارم باید چیکار کنم ؟ کلا انتخاب استاد راهنما بر چه اساسیه ؟ معیارشون رتبه س ، معدله ، هرکی زودتر اقدام کنه س یا چیز دیگه ای ؟
با تشکر


پاسخ:
معیار دکتر لطیفی بیشتر معدل و دانشگاه کارشناسی هستش. البته بیشتر به کار بلد بودن توجه میکنن و البته سریش شدن:))
ممنونم ؛ چه سریع پاسخ دادین .
من رتبه فوتونیکم 2 شده . ولی نه دانشگاه کارشناسیم چندان تعریف داره ( دولتی درجه سه تو شهرستان ) و نه معدل فارغ التحصیلیم ( چهارده و خورده ای ) حالا سعی میکنم درس بخونم معدل ترم اولم بالا بره . ( ضمنا من رتبه فیزیکم هم طوری بود که میتونستم شریفو برم ، حالاکه فوتونیک بهشتی رو به فیزیک شریف ترجیح دادم به نظر استادا امتیاز محسوب میشه یانه ؟ )
راستی کلاسای ما دو روز در هفته س یا تو ایام هفته پخشش کردن ؟
ببخشید زیاد سوال میپرسم ولی جای دیگه ای نیست که سوالامونو جواب بدن ؛ تو سایت پژوهشکده لیزر هم متاسفانه هیچ اطلاعات به روز و به درد بخوری ( مثل لیست دروس و رزومه اساتید و ... ) نیست .


پاسخ:
در مورد انتخاب استاد راهنما فعلا عجله نکنید. تمرکزتونو بذارید روی درسای ترم اول و همچنین سعی کنید تا میتونید مقاله و مطالب مختلف یا حتی پایان نامه ها رو یه نگاه بندازید.
ما که هنوز به سیستم گلستان دسترسی نداریم ؛ اگه واسه تون مقدوره برنامه کلاسهای این سه تا درس رو واسه م بذارید ؛ ممنون


پاسخ:
کوانتوم مکانیک جهارشنبه 10:30 تا 12 و 14 تا 15:30
خیلی ممنون
واقعا لطف کردید
خب، نتایج نهایی اومد و حالا دیگه اسما شدم دانشجوی شهید بهشتی .
راستی اسامی و تخصص استادارو که میخونیم اینطور به نظر میرسه که بهشتی به طور مشخص گرایشهای الکترونیک/مخابرات/ فیزیک نداره ، منظورم اینه که تو مدرک فارغ التحصیلی صریحا نمینویسن گرایش الکترونیک یا مخابرات یا فیزیک ؛ درسته ؟
یه سوال دیگه ، کلاسها تو ساختمون جدید تشکیل میشن یا قدیم ؟ و واقعا شروع کلاسها 25 شهریوره ؟؟؟


پاسخ:
سلام و تبریک مجدد. بله دقیقا از بیست و پنجم شروع میشه. اینجا همه ی گرایشا کار میشن دیگه،اسم اساتید رو براتون نوشتم که!
ممنونم ؛ شما لطف دارید .
ولی آخه من متوجه نمیشم مثلا این مگنتوفوتونیک زیر مجموعه کدوم گرایشه ؟ جزو الکترونیک ، مخابرات یا فیزیکه یا اصا خودش یه گرایش مستقلیه ! یعنی تو مدرک طرف مینویسن فوتونیک گرایش مگنتوفوتونیک ؟
( البته میتونه هم صرفا علاقه پژوهشی استاد باشه )


ممنون
سلام ببخشید از هر 10 فارغ التحصیل چند نفر کار مربوط به فوتونیک گیرشون میاد؟
پاسخ:
سلام. معمولا اکثر فارغ التحصیلای کارشناسی ارشد فوتونیک درسشون رو در مقاطع بالا ادامه میدن. مابقی هم براشون بازار کار هست.
سلام،دوستان میخواستم بدونم با رتبه 102 فوتونیک میتونم فوتونیک بهشتی نیمه دوم قبول شم و اینکه به نظر شما اگه برای انتخاب رشته (اواسط انتخاب رشتم) به طریق زیر اولویت بندی کنم خوبه:)فوتو علمو صنعت 2)اتمی علمو صنعت 3)اتمی امیر کبیر 4)حالت جامد امیر کبیر 5)ماده چگال امیر کبیر 6)فیزیک محاسباتی امیر کبیر 7)فیزیک هسته ای علموصنعت 8)حالت جامد علموصنعت 9)شبانه گرایشای تهران
لطفا زودتر بگین مهلتش داره تموم میشه!!!
سلام ببخشید مهندسی پلاسمای بهشتی حدود رتبه ش چنده ؟ بازار کارش برای خانم ها چطوره ؟
پاسخ:
سلام. هر سال متغیره. حدودا تا رتبه ی ۳۰۰ احتمال قبولی هست. در مورد بازار کارش اطلاعی ندارم!
سلام
ما پیام نور خوندیم الان مهندسی پلاسما بهشتی قبول میشم اگه بخوام رتبه200
حالا مشکلی برام پیش نمیارند که؟
خودباوری وتلاش وهمت البته حتما دارم
دومین سوال اینکه میشه کوانتوم را دلبخواهی گرفت ونمره گرفت(کوانتوم جزء دروس مهندسی پلاسما نیست)
منظورم اینه که دروسی مثل کوانتوم را اضافه برسازمان بگیریم
پاسخ:
سلام. مشکلی از این جهت که پیام نور بودید، نیست. ترم اول درسی به اسم فیزیک اتمی و مولکولی دارید که عملا به جاش کوانتوم پیشرفته درس میدن.
سلام 
فیزیک اتمی گرایش پلاسما دانشگاه بهشتی چه رتبه ای میخواد؟حداکثر تا چند قبول میشن؟(شانس قبولی تا چه رتبه ای وجود داره)
ممنون
پاسخ:
سلام. دوست عزیز این وبلاگ فقط مربوط به فوتونیک هستش.
سلام من رتبه ام 62 فوتونیک شده احتمال قبولی ام در شهید بهشتی چقدره؟ به نظر شما توی این مدتی که تا دانشگاه مونده چیکار کنم بهتره؟

سلام

میخواستم بدونم بازا کار برای خانمها بعد از اتمام ارشدشون چطوره؟

ممنون........

salam bebakhshid man keyboarde farsi nadaram motasefane. man fareghotahsile pazhooheshkade hastam alan mashghoole karam baraye ye presenentation liste azmayeshga haye pazhooheshkade ro mikhastam. too wikipedia faghat esme 5 tash hast.mamnoon misham komakam konid.

 

پاسخ:
سلام. با ایمیلم در تماس باسید.
سلام.می خواستم بدونم آیا امکان داره از مهندسی پلاسما به فوتونیک تغییر رشته داد؟اگه امکان داره لطف کنید شرایطش ذکر کنید.
پاسخ:
سلام. در این زمینه اطلاعی ندارم.
سلام.آیا امکان داره ازمهندسی پلاسما به فوتونیک تغییر رشته داد؟(مثلا ترم اول رابامعدل بالا بگذرانیم ودرترم دوم تغییر رشته دهیم)لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام. در این زمینه اطلاعی ندارم.
میشه از مهندسی پلاسما ادامه تحصیل داد؟ یعنی دکتری کنکور بدیم اونم تو مجموعه فیزیک؟
پاسخ:
دوست عزیز باید دکترای فوتونیک  امتحان بدید

  برای کسب اظلاعات دقیق تر به دفترچه ی دکتری مراجعه کنید.
 پاینده باشید.
سلام.ببخشید میدونم که وبلاگ درباره فوتونیکه ولی هرچی گشتم جایی برای سوالام درباره پلاسمای بهشتی پیدا نکردم.شما میتونین سایتی بهم معرفی کنین که مثل اینجا درباره کنکور پلاسما اطلاعات بده؟ممنون
پاسخ:
سلام. من سایتی در این زمینه سراغ ندارم. اما میتونم برای کمک بهتون از دوستانم جویا بشم. به این وبلاگ هم میتونید یه سری بزنید:

sbulapri.blog.ir
سلام. من دنبال سیلابس درسی فوتونیک دانشگاه شهید بهشتی و علم و صنعت هستم. میشه دروس ترم اول تا چهارم رو بفرمایید. یه سوال دیگه اینکه آیا در دانشگاه شهید بهشتی توی فوتونیک زمینه مخابرات نوری هم کار میشه؟
پاسخ:
سلام

دروس اجباری در دانشگاه شهید بهشتی:

الکترودینامیک
کوانتوم مکانیک پیشرفته
فوتونیک ۱
فوتونیک ۲
مباحث پیشرفته در لیزر

دو درس اختیاری هم با انتخاب استاد راهنما باید بگذرونید. پایان نامه هم که 6 واحد هستش.
موفق باشید !
سلام. ممنون میشم اگه سیلابس درسی هر 4 ترم فوتونیک دانشگاه شهید بهشتی رو اینجا قرار بدید.
۲۲ آذر ۹۲ ، ۲۲:۳۶ فتانه سادات عبداللهی

سلام .من دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک پلاسما هستم.شدیدا به کتاب funamentals of plasma physics نوشته ی bittencourt نیاز دارم.چند روزه همه جا رو گشتم اما پیدا نکردم.قبلا در بازار موجود بوده.اگر کسی پیام منو خواند و  تونست راهنمایی کنه خیلی ممنون میشم.

سلام من دانشجوی ارشد فوتونیک تحصیلات تکمیلی زنجانم.اگه بخوام یکی از استادای بهشتی استاد راهنمام بشه چکارایی باید انجام بدم؟یه سوال دیگه هم داشتم واسه اینکه راحتتر بشه واسه خارج کشورapplyگرفت میگفتن بهتره که ‍‍یه کار تپوری برداری درسته؟

سلام من دانشجوی ارشددانشگاه مالک اشتر الکترواپتیک هستم .می خوام  برای دکتری هرجور شده بیام شهید بهشتی می خواستم باتون مشورت کنم

چه پروژه ای بردارم که توی شهید بهشتی ازش استقبال بیش تری بشه.

اینجا روی اپتیک تطبیقی.لیبس .لیدار.ساخت لیزرها و...کارمیشه .پیشنهاد شما چیه>؟

۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۰۴ سمانه زاهدی

سلام من دانشجوی ارشد الکترواپتیک دانشگاه مالک اشتر شاهین شهر استان اصفهان هستم .برای دکتری می خوام بخونم برای شهید بهشتی .می خوام پروژه ام رو طوری انتخاب کنم که درمصاحبه شهید بهشتی  مورد استقبال باشه درپژوهشکده ما اپتیک تطبیقی .لیبس.لیدار.لیزر اسپکتروسکوپی کار میشه.

نظر شما چیه؟

پاسخ:
سلام. همه ی موضوعاتی که ازشون اسم بردید موضوعات خیلی خوبی هستن. بری انتخاب موضوع علاقه ی خودتونو ملاک قرار بدید.
موفق باشید !
با عرض سلام و خسته نباشید.ارشد 93 فوتونیک بجز الکترونیک که سفید دادم بقیه رو 50 درصد زدم به نظرتون رتبم چند میشه؟ با تشکر
پاسخ:
سلام. چی بگم واللا. اجازه بدید کلیدا بیاد تا دقیقتر درصداتونو محاسبه کنید. اون وقت پیش بینی بهتری میشه کرد !
با عرض سلام و ادب. سوالای فوتونیک 93 رو دیدین؟ چطور بود؟درصدام همونایی ست که قبلا گفته بودم. بجز الکترونیک که سفید دادمش بقیه رو 50 زدم تقریبا به نظرتون چه رتبه ای میارم؟ با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام

اگه همه ی دروس رو 50 زده باشید، رتبتون  بی شک جزو بهترین هاست .
 بهتره منتظر کلیدسوالات  باشید :-)
 امیدوارم همین طور باشه که حدس میزنید .
سلام میشه بگید کنکور ارشد فوتونیک چند نفر شرکت کننده داره؟ و اگه میدونید به صورت پست بذارید که وقتی توی گوگل سرچ می کنیم معلوم باشه! اینو واسه این میگم که وقتی رتبه ها میاد همه فک می کنن شرکت کننده هاش خیلی کم بوده !(یعنی فکر میکنن فقط اپتیکی ها شرکت می کنن !!) خیلی ممنون می شم یه امار تقریبی بگین والا یه جا زده بود 800نفر شرکت کننده ! در صورتی که در کارنامه ها اخرین رتبه ی مجاز 1200 تاس تقریبا !
سلام
درصدهای فوتونیک من اینا هستن
زبان45
الکترومغناطیس10
جدید40
کوانتوم35
میشه لطف کنیدبفرماییدرتبه احتمالی من چند میشه وکجا شانس قبولی دارم؟
پاسخ:
سلام. اگه سطح سوالا مثل سالهای قبل بوده باشه و تغییر آنچنانی نداشته باشه زیر 100 میشه رتبه ی شما. اما برای شهید بهشتی شانس کمی دارید. موفق باشید !
با عرض سلام و ادب. بالاخره درصدامو دقیق درآوردم. البته سوالات 45 و 67 کلید اشتباه بود با سازمان سنجش مکاتبه کردم ببینم جواب میدن. به نظرتون زیر 10 میارم؟؟؟ با سپاس فراوان

سئوال 45  گزینه 1 درست است نه گزینه2

سئوال 67 گزینه 2 درست است نه گزینه1)
فیزیک مدرن 68/3
مغناطیس51/6
زبان50
کوانتوم48/3
پاسخ:
سلام. زیر 10 رو قطعی نمیتونم بگم. انا شهید بهشتی قطعا قبولید. با آرزوی موفقیت !
سلام. فوتونیک و مباحث پیشرفته در لیزر چه کتابایی، شهید بهشتی تدریس میشه؟(زبان اصلی شون میخوام لطفا) واقعیتش میخوام از الان شروع کنم به خوندنشون ( الکترودینامیک جکسون و کوانتوم پیشرفته ساکورایی رو قبلا  تقریبا کامل خوندم!!!! ) اونجا هم جکسون و ساکورایی تدریس میشه دیگه نه؟؟ سپاسگزارم
پاسخ:
سلام. کوانتوم بستگی به استادتون داره که کدوم کتاب رو درس بدن. لیزر هم معمولا از کتاب silfvast تدریس میشه.
سلام. آقای ارکانی عزیز فقط می خواستم صمیمانه ازتون تشکرکنم به خاطر وقت و حوصله ایکه برای پاسخ گویی به سئوالات دوستان میذارین.ان شاء الله تو تمام مراحل تحصیل و زندگی موفق و پیروز باشید.
پاسخ:
سلام. لطف دارید دوست عزیز. منم برای شما آرزوی سربلندی و موفقیت دارم !
با عرض سلام.خواستم بدونم اگه ارشد فوتونیک شهید بهشتی بخونم میتونم برای دکتری برم خارج از کشور;ایا این دانشگاه با دانشگاه های خارجی ارتباط داره دانشگاه بهشتی چقدر مورد قبول اونجاست؟
با سلام و تشکر از پاسخگویی شما - آیا در پژوهشکده اپتیک و پلاسمای شهید بهشتی ، برای دانشجویان دکتری سایر رشته های دانشگاه شهید بهشتی ( مانند رشته الکترونیک گرایش ادوات نیمه هادی و الکترونیک نوری ) امکان فعالیت موجود است؟
پاسخ:
سلام، بله این امکان تا حدودی هست. باید با استاد و آزمایشگاه مربوط هماهنگی کنید.

با سلام .

آیا دکتر باقری دانشجو ی دکتری در زمینه کوانتوم اپتیک میگیره.

اگه جواب مثبته درون کد رشته های دکتری باید فیزیک اتمی مولکولی  (لیزر) بزنیم یا اتمی مولکولی (پلاسما)؟

ممنون

سلام من رتبه ۱۲ فوتونیکم آیا بهشتی قبول می شم؟
سلام
با تشکر از سایت خوبتون
به نظر شما ملاک برای مصاحبه دکترا تو دانشگاه شهید بهشتی چی هست بیشتر؟
چطور میتونم با دانشجوای دکترای اونجا ارتباط برقرار کنم؟ و در این زمینه اطلاعاتی کسب کنم؟
پاسخ:
سلام. مهمترین فاکتور اینه که دانشجوی همینجا بوده باشید !

با عرض سلام

میخواستم ببینم  مهندسی پلاسما تا چه رتبه ای دانشگاه شهید بهشتی  میگیره.

سلام میشه بگین که توی پژوهشکده روی هولوگرافی کار میشه یا نه ؟ و کدم استاد؟ یکیو میخوام مث خوش سیما که عملی کار کرده باشه
پاسخ:
سلام. شاید دکتر لطیفی کار کنن !
آقا رضا مرسی که زود جواب دادین.دکتر لطیفی!!!!!1 پس هیچی دیگه !
یه سوال دیگه کسی از پژوهشکده اپلای گرفته واسه اونور؟اگه جوابتون مثبته ،بگین تقریبا چن درصد؟ به واسطه ی کدوم استاد؟ پیشاپیش ممنونم ازتون که وقت میذارین ;-)
اقای ارکانی به نظرتون ممکنه رتبه ی زیر 30 شهید بهشتی قبول نشه؟ مثلا به خاطر معدل پایین؟
پاسخ:
سلام. معدلتون تو رتبه تون تاثیر گذاشته. رتبه تون زیر 30 باشه، حتما قبولید !
سلام.
رتبه من 100 فوتونیک شده .
به نظرتون علم و صنعت قبول میشم؟
ممنون میشم اگه بهم بگید سطح علمی دانشگاه خوارزمی در فوتونیک چه طوریه؟
آخه هیچ کجا درباره سطح علمی خوارزمی چیزی نگفته.
پاسخ:
سلام. فکر نمیکنم علم و صنعت بتونید روزانه قبول بشید. در یکی از پستهای وبلاگ لینک رزومه ی دو تن از اساتید گروه فوتونیک دانشگاه خوارزمی رو براتون گذاشتیم. موفق باشید !
سلام. من به احتمال خیلی زیاد امسال دانشگاه بهشتی قبولم.
میخام بدونم که بهتره از همون ترم اول با استاد خاصی کار کنیم(چه در رابطه با پایان نامه یا یه پروژه دیگه) ، یا در ترم اول و دوم فقط باید به پاس کردن دروس فکر کنم.؟
یا اینکه اصلا مهم است که دروس رو با چه نمره ای پاس کنیم.؟
پاسخ:
سلام. ترم اول فقط به پاس کردن دروس با نمره ی بالا فکرکنید. بعدش برید دنبال استاد راهنما و پایان نامه. براتون آرزوی موفقیت دارم !
خیلی خیلی ممنون از سرعت پاسخ دهی شما...
دکترای فوتونیک - مخابرات نوری هستم از تبزیز ترم اخر- بیکار

متاسفانه این رشته هیچ کلربردی در ایران نداره و همه انرژِ مارو گرفت و الان هیچ موقعیت اقتتصادی و شغلی برامون نمونده
در صورت پیشنهاد کاری مرا مطلع کنید خواهشا
سلام دوستان خسته نباشین. میخواستم بدونم من با رتبه 240 در فیزیک میتونم مهندسی پلاسما شهید بهشتی قبول بشم یا نه؟ ضمنا آخرین رتبه قبولی سال 92 تو این رشته چند بوده؟ اگه میشه لطف کنین و جواب بدین. با تشکر
سلام
چه فرقی میکنه که درس ها رو با نمره ی بالا پاس کنیم یا حداقل نمره رو برای پاسی بگیریم؟
در هر صورت بعد از فارق التحصیلی چه فرقی بین من که درس هامو با نمره ی بالا پاس کردم با اون نفری که درس هاشو با نمره ی 13 یا 14 پاس کرده هست؟
ممنون میشم اگه جواب بدین چون واقعا برام سوال شده.....
پاسخ:
سلام. چه عرض کنم !
سلام.من دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک اتمی هستم.می خولستم بدونم دکتر نیکنام و دکتر شکری چه روزهایی دانشگاه هستند؟و چه طور می شه باهاشون تماس گرفت.اگر زودتر جواب بدید ممنون می شم.من می خواستم از شهرستان خدمتشون برسم برای مشورت در مورد پروپزالم.مشکل اینه نمی دونم ایشون کی دانشگاه هستند.
پاسخ:
سلام. دکتر شکری که چون رییس پژوهشکده هستن، بیشتر روزها تشریف دارن. دکتر نیکنام هم معمولا همه روزه تشریف دارن. البته ساعات کاریشون رو در ماه رمضون نمیدونم. موفق باشید !
۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۷ سارا کریمی
با سلام و تشکر از مطالب سودمند شما

من فارغ التحصیل الکترونیک هستم و به رشته فوتونیک بسیار علاقمند هستم. ممکن است بفرمایید برای دروس کوانتوم و فیزیک مدرن چه مراجعی مناسب هستند و اگر از الان شروع کنم آیا میتوانم در کنکور 94 نتیجه بگیرم؟  منظورم این است که آیا باید حتما کلاس بروم یا میتوانم  خودم این دروس را بخوانم؟به خاطر موقعیت کاری باید حتما در شهید بهشتی قبول شوم.

با تشکر
پاسخ:
سلام. اگر از الان میخواید شروع کنید، بهتره که تمام تمرکزتون رو بذارید برای دروس الکترونیک، الکترومغناطیس، فیزیک مدرن و زبان. بهتره که درس کوانتوم رو سفید بذارید. وقتی رو که میخواید به کوانتوم اختصاص بدید، بهتره به دروس دیگه بپردازید. برای فیزیک مدرن کتاب سلز کتاب مرجع هستش. کتابهای تستی هم که تو بازار هستن، میتونن براتون مفید باشن. امیدوارم موفق باشید !
با سلام و عرض خسته نباشین خدمت شما
میدونم که شما در مورد سوالات مربوط به فوتونیک جواب میدین اما من یه خواهشی از شما داشتم اگه امکان داشته باشه سر فصل دروس مربوط به رشته مهندسی پلاسما را برای من بذارین خیلی ممنون میشم از لطفتون
پاسخ:
سلام. ممنون از محبتتون. متاسفانه در این زمینه اطلاعی ندارم دوست عزیز !
۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۱:۴۹ سارا کریمی
با سلام از راهنمایی شما بسیار ممنونم. امیدوارم همیشه موفق باشید.
پاسخ:
ممنون از لطفتون. منم برای شما آرزوی موفقیت دارم !
برای دکتری فوتونیک منبع فیزیک جدید چه کتابی و چه فصلهایی هست؟
به نظر شما برای دکتری منابع به طور کامل باید مطالعه شوند یا از خلاصه های موجود در بازار استفاده کنیم کافیست؟

سلام
برا دکتری، گرایش لیزر تقریبا چه رتبه هایی برای قبولی در این دانشگاه لازمه؟
سلام..
کسی که در شبیه سازی OTDR بکمک نرم افزار matlab یا بکمک نرم افزار دیگر کار کرد لطفا به من یک امیل بفرست
m.alzein.iut@gmail.com
باسلام.
برای ماده چگال شهید بهشتی باید حدودا چه رتبه ای بیارم؟
میدونم این وبلاگ برای فوتونیک هستش.خواهش میکنم جواب بدین.
پاسخ:
سلام. متاسفانه اطلاع دقیقی ندارم !
سلام،من به quantum information علاقه مند هستم،میخواستم بدونم آیا در این پژوهشکده کسی بطور مشخص در این زمینه فعالیت میکنه و یا اصلا کسی اپتیک کوانتومی کار میکنه ؟ (احتمالا بجز دکتر باقری چون اسمشون در سایت نبود!)  
پاسخ:
سلام. دکتر باقری کار میکردن که از پژوهشکده جدا شدن !
سلام. من دانشجوی هوافضای شریف هستم. می خواستم ببینم توی اساتید این مجموعه چه کسی بر روی شبیه سازی محیط گرمایی فضا کار کرده. مثلاً آزمایشگاهی یا پایان نامه ای در این مورد داشته باشه. برای انجام پایان نامه ام می خوام.
با تشکر
پاسخ:
سلام. فکر نمیکنم کسی در این زمینه کار کرده باشه. در سایت پژوهشکده میتونید تمام پروژه های انجام شده رو ببینید. موفق باشید !
سلام، من در کنکور امسال فتونیک رتبه ی 37 و مجموعه فیزیک رتبه ی 178 رو آوردم، می خواستم بدونم آیا فتونیک شهید بهشتی قبول میشم؟ و بعد اینکه به نظر شما اول فتونیک رو بزنم یا از مجموعه فیزیک انتخاب کنم( مثل نانو و ماده چگال) ؟ در ضمن من به همه ی این گرایش ها علاقه دارم و در واقع تمرکزام رو روی کنکور مجموعه فیزیک گذاشته بودم ولی الان که می بینم رتبه ی فتونیک ام خوب شده نمیدونم چی کار کنم. من در کارشناسی درس های اپتیک و اپتیک کاربردی و همچنین آز اپتیک رو با نمره ی بالا و با علاقه پاس کردم. لطفا مرا راهنمایی کنید. موقعیت شغلی کدامیک بهتر است؟
پاسخ:
سلام. فقط به علاقه خودتون نگاه کنید و بر اون اساس انتخاب رشته کنید. موفق باشید !
خوب پس فتونیک شهید بهشتی قبول مشم!

پاسخ:
 بله دوست عزیز بهشتی رو قبول میشید
 بر قرار باشید.
یعنی می خوام بدونم میشه تو پایان نامه روی چیزی کار کرد که مربوط به مثلا اپتیک کوانتومی باشه؟ چون من به کوانتوم خیلی علاقه دارم
پاسخ:
بله، اگر استادتون تایید کنه حتما میشه !
می دونم سرتون شلوغه ولی خواهش می کنم جواب بدین

پاسخ:
سلام. بله حتما قبولید !
سلام بنده هم به quantum information علاقه مند هستم و می خوام در این زمینه کار کنم میخواستم بدونم دکتر باقری در کدوم دانشگاه الآن مشغول تدریس هستند؟
پاسخ:
سلام. راستش اطلاعی ندارم!

سلام.به نظر شما از نطر بازار کار مهندسی پلاسما بالاتره یا نانو؟

پاسخ:
سلام. تفاوت چندانی ندارند !
سلام دوستان،با رتبه 400 نمیشه پلاسمای بهشتی رو آورد؟؟؟؟

سلام.بنظر شما کسی که دانشگاه ازاد درس خونده و سطح علمیش زیاد بالا نیس توی این دانشگاه خیییلی کم میاره؟خیییلی اذیت میشه؟
پاسخ:
سلام. بستگی به اطلاعات و کتابهایی داره که خودتون خوندید، نه دانشگاه محل تحصیل !
ببخشید با رتبه 400 نمیشه پلاسمای بهشتی قبول شد؟

سلام ..ممنون از وبلاگ خیلی خوبتون..راستش میخاستم بدونم الکترونیک نمیدونین بیشتر چه فصلاییش مورد سوال واقع میش؟

 

سلام من رتبه م 37 شده برای رزانه 36 تا ظرفیت هست بنظرتون روزانه بهشتی قبول میشم؟لطفا جواب بدین
باسلام و خسته نباشید، شما اطلاع دارید کسایی که دکتری فوتونیک شهیدبهشتی و اصفهان یا تبریز یا هایتک کرمان می رسونن حدودا چه رتبه هایی داشتن؟
پاسخ:
سلام. سال گذشته تا جایی که یادم هست تا رتبه ی شصت برای بهشتی دعوت شدن و تا رتبه ی چهل برای تبریز !
ممنون از پاسختون، عذر میخوام برای قبولی دکتری فیزیک اتمی روزانه دانشگاههای تهران چه رتبه و درصدهایی لازم هستش؟
پاسخ:
متاسفانه از کنکور فیزیک اطلاع چندانی ندارم !
سلام روزتون بخیر 
برای مصاحبه دکترای فوتونیک و مهندسی پلاسما چه منابعی رو پیشنهاد میکنید؟ (مخصوصا شهید بهشتی)
لطفا اگر جزوه و یا کتابی دارید در اختیار بنده قرار دهید.
خیلی ممنون
پاسخ:
سلام. به پستی که در این باره گذاشتیم سر بزنید. پیروز باشید !
سلام. به نظرتون رتبه 450 میتونه شهید بهشتی قبول شه؟×!؟!؟! چه گرایش هایی؟! اخرین رتبه پارسال شهید بهشتی چند بوده؟!

سلام آقای ارکانی
وقتتون بخیر، ی سوال دارم از حضورتون
ممکنه بگید تو گرایش الکترونیک تو بهشتی تو چه زمینه هایی کار میکنن؟
پاسخ:
سلام. معمولا در زمینه ی سلول های خورشیدی، مگنتو فوتونیک و دیودهای نوری کار انجام میشه !
خیلی ممنونم
ببخشید آقای ارکانی یه سوال دیگ
توی پژوهشکده فقط تجربی کار میشه؟
یا موضوعات تئوری هم مطرحه؟
اگ کار میشه، لطف میکن
ین بگید چ کسانی تئوری کار میکنن؟
پاسخ:
هم موضوعات تجربی کار میشه، هم تئوری و شبیه سازی. به پستی که در این مورد گذاشتیم یه نگاهی بندازید. پیروز باشید !
خیلی ممنونم آقای ارکانی از راهنماییتون

با سلام. فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پلاسما هستم.امسال قصد دارم کنکور دکتری مهندسی پلاسما شرکت کنم. میتونید در مورد منابع راهنماییم کنید؟
تا چه رتبه ای در دانشگاه شهید بهشتی قبول میشم؟
کسی را میشناسید که ایمیل ایشون رد در اختیارم بگذارید تا سوالاتم را بپرسم؟ از دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکتری مهندسی پلاسما 
ممنون
سلام من امسال کنکور کارشناسی دادم و چند روز دیگه نتایج اولیه میاد من خیلی به مباحث لیزر و مخابرات نوری و مادون قرمز و از این قبیل چیزا علاقه دارم و تا اونجایی که تحقیق کردم رشته فتونیک به این مباحث میپردازه حالا سوال من از شما اینه که من اگه بخوام ارشد فتونیک بخونیم لیسانسم فیزیک باشه بهتره یا الکترونیک البته میدونم از هر دو این رشته ها پذیرش میشه ولی چون چند روز دیگه باید انتخاب رشته کنم میخواستم بدونم فیزیک بخونم بهتره یا برق لطفا راهنماییم کنید

پاسخ:
سلام. هر دو خوب هستن. فیزیک، دید پایه ای میده به شما. الکترونیک، دید مهندسی. مهندسی اپتیک و لیزر هم میتونه خوب باشه !
سلام وقتتون بخیر
فارغ التحصیل فیزیک اتمی در دانشگاه آزاد چقدر شانس برای قبولی در پژوهشکده داره و اینکه چقدر شانس برای کار با دکتر توسلی داره؟ خواهش میکنم کاملا صریح بفرمایید، آیا به نظرتون با توجه به علاقه مند بودن چقدر توصیه میکنید که مجدد اقدام چنین شخصی از مقطع کارشناسی ارشد مجدد برای کارشناسی ارشد در بهشتی و کار با دکتر توسلی اقدام کند؟
خواهش میکنم پاسخ دهید.

پاسخ:
سلام. کسب رتبه ی خوب و قبولی در دانشگاه شهید بهشتی بیش از همه چیز به شخص شما بستگی داره. دانشگاه محل تحصیلتون تنها و تنها در محاسبه ی معدل موثر مهم هست. به نظرم با کمی تلاش میتونید قبول بشید. دکتر توسلی رو هم تضمینی ندارم که بگم حتما بتونید باهاشون کار کنید. چون معمولا سرشون شلوغ هست.

پیروز باشید !
با عرض سلام
در مصاحبه دکترای فتونیک شهید بهشتی
مصاحبه فارسی صورت میگیره یا انگلیسی
و یا میگن که پایان نامه رو انگلیسی توضیح بده ؟
پاسخ:
سلام. تا جایی که یادمه مصاحبه فارسی هست. البته شاید زبان انگلیسی رو هم محک بزنن !