مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک سال 96

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۱۷ ب.ظ

 با درود و آرزوی بهروزی برای دوستانی که در آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک امسال به رقابت پرداختند، خواهشمندیم اطلاعات کارنامه ی اولیه (درصد دقیق تمامی دروس، معدل تراز شده ی مقطع کارشناسی و رتبه ی کل) را در بخش نظرات نوشته تا بدین شکل کمک شایان توجهی به دوستانی که در سالهای آتی هدف شرکت در این آزمون را دارند، کرده باشیم !


نکته ی قابل توجه در مورد آزمون امسال مجموعه ی فوتونیک، افزایش تعداد دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته ی فوتونیک در مقطع کارشناسی ارشد است که فرصت خوبی برای قبولی داوطلبان بیشتر فراهم می کند !




نظرات  (۱۶۲)

سلام آقای ارکانی.به نظر شما نانو فوتونیک دانشگاه تهران بهتره یا فوتونیک بهشتی؟
در کدوم مورد موقعیت شغلی مناسبتری فراهم میشه؟
پاسخ:
سلام. سوال خیلی سختی هست. در مورد فوتونیک بهشتی شناخت دارم، اما پژوهشکده ی فناوریهای نوین دانشگاه تهران رو ازش خبری ندارم !
سلام آقای ارکانی ممکنه یه توضیح کوچیک درمورد گرایشها ی فوتونیک بدید کدومش بهتره که در انتخاب رشته اول بزنیم؟
پاسخ:
سلام. انتخاب گرایش کاملا بستگی به علایق خودتون داره و هیچ کدوم بر دیگری برتری ندارن !
سلام آقای ارکانی نتایج اومد من ۲۸۰ آوردم به نظر شما کجاها قبولم ؟؟ تو رو خدا کمکم کنید بناب یا تبریز میارم چون اهل اونجام
سلام آقای ارکانی.من تو کد 1 فوتونیک 47 شدم و تو کد 2، 75.واسه قبولی تو شهید بهشتی و علم و صنعت کدوم کد مهمه؟؟؟؟
خواهش میکنم جواب بدید
خواهشاً بگین کجاها می‌تونم قبول شم خیلی استرس دارم . کدوم شهرها رو می‌تونم بیارم
آقای ارکانی واسه قبولی تو دانشگاه شهید بهشتی،رتبه ی کد 1 مهمه یا کد2؟؟؟؟؟
آقای ارکانی واسه قبولی تو دانشگاه شهید بهشتی،رتبه ی کد 1 مهمه یا کد2؟؟؟؟؟
۱۵ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۴ میثم رمضانی
سلام کسی میدونه آخرین رتبه قبولی پارسال شبانه فتونیک چند بود تو دانشگاه بناب?
سلام رتبه ی من در کد یک ۱۸۲ و در کد دو ۱۵۵ شده.
معدلم ۱۴/۳۴ هست 
آقای ارکانی مننون میشم راهنمایی کنید کجاها احتماله روزانه قبول شم. کجا ها شبانه؟ 
سلام.من رتبم تو کد 1، 47 شده.به نظرتون شهید بهشتی قبول میشم؟
درصدام هم اینه:
زبان:50
الکترومغناطیس:24/56
کوانتوم:18/33
مدرن:20
پاسخ:
سلام. به نظرم روزانه ی بهشتی قبول میشید. پیروز باشید !
سلام 
زبان ۴۵
مغ ۱۴
مدرن ۳۸
کوانتوم۱۱ 
بقیه سفید 
معدل ۱۶.۳۴
رتبه ۶۱
شهید بهشتی روزانه میارم ؟ اگه نه شبانه چطور ؟
پاسخ:
سلام. به نظرم برای روزانه ی بهشتی احتمال کمی هست، اما شبانه ی بهشتی رو قبول میشید بی تردید !
سلام آقای ارکانی
زبان 44/44
الکترونیک 61
فیزیک مدرن 6/67
بقیه سفید
معدل15/62
رتبه در سهمیه127
رتبه بدون سهمیه129
روزانه کجا قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. کدوم دانشگاه مورد نظرتون هست؟
سلام.
زبان ۴۳/۳۳
مغناطیس۵۲/۶۳
مدرن۲۳/۳۳
کوانتوم۲۱/۶۷
الکترونیک۱۵
معدل موثر۱۶/۵
رتبه ۴
یه سوالی ممکنه دانشگاه تهران بیارم؟شما میدونید تهران بهتره یا بهشتی؟
پاسخ:
سلام و عرض تبریک. راستش کاملا به سه نفر جلوتر از شما بستگی داره. در مورد فوتونیک دانشگاه تهران چون تازه اومده نمیشه نظری داد. پیروز باشید !
سلام.بیشتر دانشگاه های تهران و در راس اونها بهشتی و علم و صنعت.البته دانشگاه تهران و الزهرا هم هستن
پاسخ:
سلام دوباره. برای الزهرا تا حدودی شانس دارید به نظرم !
سلام آقای ارکانی
درصدای من اینان،انشالله برای دوستان سالهای بعد مفید باشه
زبان 45
مغناطیس 47
مدرن 13
کوانتوم 25
اپتیک 5
رتبه کد 1، 13
کد 2 ، 25
معدل موثرم16.40
پاسخ:
سپاسگزارم بابت گذاشتن کارنامه با جزئیات دقیق و مفید. پیروز باشید !
متشکر بابت پاسخی که دادید.از بین دانشگاه های اصفهان و شیراز و تبریز کدوم معتبر تر هستن در زمینه فوتونیک و برای آینده کاری بهتر هستن؟شانسی برای قبولی دارم؟
پاسخ:
دانشگاه تبریز سابقه ی بیشتری در فوتونیک داره !
ممنون جواب دادید. دانشگاه تهران و بهشتی هر دو عالی ان.دیگه قسمت کجا بشه خدا میدونه
درصد ها و رتبم برای دوستان سال بعد
رتبه کد یک ۱۸۲
رتبه کد دو ۱۵۵
زبان ۵۰ درصد
جدید ۳۱/۶۶ درصد
کوانتوم ۵ درصد
بقیه سفید.
معدل ۱۴/۳۴
آقای ارکانی با این رتبه تحصیلات تکمیلی زنجان یا رشت روزانه احتمال قبولی هست؟
پاسخ:
سلام. به نظرم برای هر دو شانس قبولی دارید !
زبان 36/67
مغناطیس 26/32
کوانتوم 10
مدرن 1/67
معدل 15.37
رتبه 137
به نظرتون واسه صنعتی اصفهان شانس دارم ؟ یا علم وصنعت
پاسخ:
سلام. متاسفانه بعید میدونم برای روزانه ی علم و صنعت و اصفهان شانس زیادی داشته باشید !
سلام
زبان ۴۷
مدرن ۱۸
الک ۹
معدل موثر ۱۴.۱۳
رتبه ۳۱۶
بنظرتون روزانه زاهدان میارم؟
پاسخ:
سلام. به نظرم احتمالش زیاده !
اقای ارکانی کدوم دانشگاه با این رتبه 135 شانس زیاد دارم ؟
یعنی شیراز و اصفهان نمیشه ؟
پاسخ:
برای اصفهان احتمال زیادی نیست به نظرم. اما برای شیراز شانس خوبی دارید !
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۴۴ میثم رمضانی
آقای ارکانی جواب ما رو هم بدی بد نیست
آخرین رتبه قبولی روزانه و شبانه فتونیک چقدره، دانشگاه بناب و گیلان و کرمان
سلام منم از کسایی که رتبه و درصدهاشون رو در سال های قبل گذاشتن خیلی تشکر می کنم و همچنین از شما آقای ارکانی هم بخاطر وبلاگتون ممنونم...
رتبه در کد 1 : 77
رتبه در کد 2: 37
زبان :44.4 درصد
الکترومغناطیس : 3.51 درصد
فیزیک جدید:30 درصد
کوانتم :38.3 درصد
الکترونیک :سفید
اپتیک: 5 درصد
به نظرتون روزانه ی شهید بهشتی می تونم قبول بشم ؟ روزانه علم و صنعت چطور؟
پاسخ:
سلام و ممنون از لطفتون. به نظرم برای روزانه ی بهشتی شانسی ندارید، اما برای علم و صنعت میشه امیدوار بود. پیروز و سربلند باشید !
ببخشید دوباره مزاحم میشم . با توجه به اینکه معدل موثرم 17.31 هست بازم امیدی به قبولی روزانه شهید بهشتی نیست؟
پاسخ:
اگر منظورتون پذیرش با سهمیه ی استعداد درخشان هست، سایت دانشگاه رو چک کنید !
نه منظورم اینه که در انتخاب رشته وقتی تاثیر معدل حساب میشه احتمال داره شهید بهشتی قبول بشم؟

پاسخ:
معدلتون همین الان هم تاثیر خودشو گذاشته روی رتبه !
زبان 32
مغ 14
جدید -8
کوانتم 25
الکترونیک 3
رتبه 250
من ب جدید اعتراض دارم درصد هاش دستمه چیکار میشه کرد؟
ایا شانس قبولی دارم؟
پاسخ:
سلام. روزانه ی بعضی از شهرستان ها میتونید قبول بشی. برای اعتراض هم با سازمان سنجش مکاتبه کنید به نظرم !
آقای ارکانی عزیز کدوم شهرستان ها میشه قبول شد

خیلیم تشکر میکنم از وختی ک میزارین
پاسخ:
به نظرم به جز روزانه ی اصفهان و تبریز برای بقیه شانس دارید !
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم  آخرین قبولی روزانه تبریز حدودا چند می‌خواد ؟
سلام
زبان46,67
کوانتوم20
مدرن18,33
مغناطیس1,74_
الکترونیک5
اپتیک5
رتبه در کد1=151
رتبه در کد 2=111
باسلام خدمت آقای ارکانی
ممنون از تمام بچه های سال های قبل که رتبه و درصد هاشونو گذاشتن و استفاده کردیم.
اقا ارکانی با درصد و رتبه ی زیر میتونم خوارزمی یا علوم پایه زنجان قبول شم؟؟؟
زبان41.11
مغناطیس سفید
مدرن15
کوانتوم20
الکترونیک23.33
رتبه 147
ممنون میشم جواب بدید.

پاسخ:
با سلام و تشکر. به نظرم برای هر دو شانس قبولی دارید. موفق باشید !
سلام
زبان٤٥
مغ١٠٧٥
الکترونیک٥٥
مدرن٨٠٥
رتبه١٤٣
به نظرتون شبانه شهید بهشتی قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. به نظرم احتمالش ضعیف هست !
با سلام مجدد خدمت شما آقای ارکانی.ممنون بابت راهنمایی های خوبتون.من یک سوال دیگه هم داشتم از محضرتون.
از لحاظ اعتبار مدرک دانشگاه خوارزمی کرج بالاتر هست یا دانشگاه الزهرا؟از لحاظ محیط آموزشی چطور؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
از دانشگاه الزهرا شناختی ندارم. اما میدونم خوارزمی اساتید خیلی خوبی داره. باز انتخاب با خودتون هست. بیشتر پرس و جو کنید !
با عرض سلام
زبان ٤٥
الکترونیک٥٥مدرن٨/٥
مغ١/٧٥
رتبه کد١٤٣:١
میخواسم ببینم روزانه خوارزمی یا شبانه بهشتی قبول میشم؟
با سپاس
پاسخ:
سلام. برای روزانه ی خوارزمی شانس خوبی دارید !
با سلام 
زبان 45.56
مدرن21.67
کوانتوم41.67 
مابقی سفید و معدل موثر 17.52 
رتبه کد۱ : ۱۰۷
وقت کم آوردن و عدم مدیریت وقت کار دستم داد میخواستم بپرسم بهترین دانشگاهی که امکان قبولیم هست کدوم دانشگاهه؟
پاسخ:
سلام. شاید تا حدودی برای شبانه ی علم و صنعت شانس داشته باشید، اما نه خیلی زیاد. خوارزمی و الزهرا هم شانس خوبی دارید !
سلام آقای ارکانی 
خسته نباشید
به نظرتون با رتبه ۴۶ چند درصد احتمال قبولی در روزانه بهشتی رو دارم؟
آخرین رتبه قبولی پارسال بهشتی چند بوده؟
خیلی ممنون 
پاسخ:
سلام. به نظرم احتمال زیادی برای قبولی شما هست !
سلام وقت بخیر
زبان 52.5
مغناطیس سفید
مدرن 13.33
کوانتوم 23.33
الک 33.33
رتبه زیر گروه1: 112
زیرگروه2: 98
به نظر شما شانس قبولیم تو شبانه ی بهشتی و علم و صنعت یا روزانه ی صنعتی اصفهان چطوره?
ممنون از سایت خوبتون
پاسخ:
سلام و وقت به خیر. به نظرم برای شبانه ی بهشتی شانس زیادی ندارید، اما برای شبانه ی اصفهان و علم و صنعت باید دید سلیقه ی نفرات قبل از شما به چه شکل هست !
با سلام 
زبان 37
الکترو 18
کوانتوم و جدید20
ابتیک5
رتبه 91
ایا شانسی برا علم و صنعت وجود داره روزانه؟
تبریز چطور؟

سلام آقای ارکانی
راجع به دانشگاه خوارزمی صحبت کردید 
میشه تحصیلات تکمیلی زنجان و خوارزمی رو مقایسه کنید؟ من 96 شدم 
طبق اطلاعاتی که من به دست اوردم دانشگاه الزهرا توی فتونیک خیلی ضعیف ه و خود اساتید میگن نیاید! گویا ازمایشگاه درست درمون ندارم
درصد هام 
زبان 53 
الکترونیک 27
مدرن 36
بقیه سفید 
معدل موثرم 13.9 

یه توصیه برای بچه های سال بعد! بچه ها درسی رو حذف نکنید!!
پاسخ:
سلام. در اولین فرصت در مورد تحصیلات تکمیلی زنجان هم مطلب آماده میکنم. اما برای انتخاب بین این دوتا به نظرم به محل سکونتتون نگاه کنید. پیروز باشید !
با سلام
زبان 35
مغ 12
الکترونیک 4
کوانتم 20
جدید -3
رتبه 254
کجا میشه قبول شد؟رشت؟اولویت انتخابم چطوری باشه؟
پاسخ:
سلام. برای روزانه ی گیلان تا حدودی شانس دارید. پیروز باشید !
سلام وقتتون بخیر 
زبان سفید
مغناطیس ٢٨.٨
مدرن٦.٦
کوانتوم ١٦.٧
الکترونیک سفید
کد ١   : ١٧٣
به نظرتون شبانه دانشگاه های تهران قبول می شم؟ کدوم دانشگاه؟  دانشگاه آزاد رفتن بهتر هست یا یک سال دیگه بخونم؟ 
ممنون از راهنمایی شما
پاسخ:
سلام. مطمئنید درصدها رو درست نوشتید؟!
بله
مغناطیس ٢٩.٨٢
مدرن٦.٦٧
کوانتوم١٦.٦٧
معدل مؤثر ١٤.٤١
رتبه ١٧٣
پاسخ:
به نظرم تبریز روزانه اگر قبول بشید خیلی خوب میتونه باشه. البته بستگی داره که ساکن کدوم شهر باشید !
به نظرتون رتبه ها به درصد نمی خوره؟ رتبه بهتری باید می شدم؟ 
با این رتبه شبانه تهران کجا قبول می شم؟ ممنون می شم راهنمایی کنید
پاسخ:
تصور نمیکردم رتبه ی بهتری میشد بیارید. شاید برای الزهرا شانس داشته باشید !
سلام وقتتون بخیر ممنون از وقتی ک میذارید
با رتبه حدود 500 کجا شانس قبولی هست البته بجز کرمان و سیستان ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام. شهرکرد و رفسنجان هم تا اندازه ای شانس قبولی دارید به نظرم !
سلام
اقای ارکانی ممنون میشم راهنمایی کنید 
تو انتخاب رشته مهمه ک روزانه ها و شبانه ها جدا باشن یا میشه شهر محور روزانه و شبانه رو باهم انتخاب کرد؟
پاسخ:
سلام. روزانه و نوبت دوم و پردیس رو میشه به هر ترتیبی که دوست دارید انتخاب کنید !
مگه شهر کرد هم فوتونیک داره؟
پاسخ:
ببخشید منظورم روزانه ی ملایر بود که ظرفیت نسبتا بالایی داره. شهرکرد هم شبانه میگیره امسال !
ممنون از راهنماییتون
مگه ملایر هم فوتونیک میگیره؟
از لحاظ اساتید و امکانات ازمایشگاهی معتبره؟
ممنون از راهنماییتون اقای ارکانی 
سلام میشه راهنمایی کنید  دانشگاه الزهرا بهتر  است یا علم و صنعت ؟ متشکرم 
پاسخ:
سلام. دانشگاه علم و صنعت سابقه ی بیشتری در رشته ی فوتونیک داره !
سلام ممنون از این که راهنمایی می کنید 
دانشگاه الزهرا برای فوتونیک بهتر هست یا علوم تحقیقات؟
علوم تحقیقات فوتونیک دارد؟
پاسخ:
در جریان نیستم !
سلام بچه ها بله دانشگاه علوم تحقیقات رشته فوتونیک داره.
تا رتبه چند میشه قبول شد؟ سطح علمی خوبی داره؟ آزمایشگاه ها چطور هستند؟
سلام آقای ارکانی خسته نباشین یه سوال خدمتتون داشتم اینه که آیا معدل موثر می‌تونه تو انتخاب دانشگاه تاثیر داشته باشه یا نه؟ و هم تخمین رتبه شهر و دانشگاه مدرسان به نظر شما چند درصد می‌تونه درست باشه ؟؟
پاسخ:
سلام. معدلتون در تعیین رتبه لحاظ شده !
آخه تو تخمین رتبه مدرسان معدل موثر تو انتخابمون تاثیر داشت ! 
پس هیچ تاثیری نخواهد داشت؟
پاسخ:
تاثیرش رو گذاشته روی رتبه ی کل !
سلام خسته نباشید بابت سایت خوبتون و دلسوزی و پیگیریتان خواستم بپرسم با ٣٢٨کجاها میتونم قبول بشم ؟؟؟
سلام وقتتون بخیر من با کد1، رتبه142
زبان،صفر 
الکترومغناطیس30
مدرن5
کوانتوم 20الکترونیک 10
شانس قبولی دانشگاه خوارزمی یا الزهرا رو دارم 
پاسخ:
سلام. به نظرم برای هر دو شانس قبولی دارید. موفق باشید !
۱۸ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۳۸ فاطمه علی نیا
زبان 51/11
کوانتم 5
مدرن 3/33
بقیه سفید
به نظرتون جایی امکان قبولی دارم؟
میشه جواب بدین
۱۸ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۰۵ مهدی اکبری
با سلام ، نتایج کارنامه :

زبان                  48.9
الکترومغناطیس    5.3
فیزیک مدرن       سفید
مکانیک کوانتوم    سفید
الکترونیک          81.7
اپتیک               سفید

معدل موثر:        18.48

رتبه کد1 :        60
رتبه کد2 :        43
     
آقای ارکانی چند تا سوال ازتون دارم: 1-از بین دانشگاه های تهران،علم و صنعت و شهید بهشتی کدوم برای ادامه تحصیل مناسب تر هستش؟ با توجه به رتبم، شانس قبولیم تو این دانشگاهها چقدره؟؟ 2- در رشته فوتونیک زمینه های کاری در حوزه الکترونیک چه قدر وجود داره؟ چه مقدار از مباحث و پروژه های عملی فوتونیک در ارتباط با الکترونیک هست؟ چون من بیشتر دنبال این هستم که تو این رشته با مباحث الکترونیکی سروکار داشته باشم. 3- با توجه به این که لیسانس الکترونیک دارم شما ورود به فوتونیک را به نظرتون پیشنهاد می کنید ؟؟ با تشکر از شما.
پاسخ:
سلام و عرض تبریک. به نظرم علم و صنعت شانس قبولی دارید، و تا حد خیلی کمی شاید روزانه ی بهشتی. پروژه ها معمولا به شکلی تعریف میشن که میتونید نزدیک به مباحث الکترونیک انتخابشون کنید، البته با توجه به سلایق استاد راهنما. شاید در بعضی دروس نیاز به مطالعه ی بیشتری داشته باشید، اما در مجموع مشکلی نخواهید داشت. موفق باشید !
سلام.
در مورد اطلاع رسانی دوستان درباره فوتونیک علم و صنعت باید بگم که بنده دانشجو این رشته در دانشگاه علم و صنعت بوده ام در سال 1393 .
به شدت باید بگم که گول اسم دانشگاه را نخورید در این دانشگاه فوتونیک در دپارتمان فیزیک ارائه میشود و برای برقی ها درسها بسیار دشوار خواهد بود . نکته بعدی اینکه در  رشته فوتونیک دو سه تا استاد بیشتر درس ارائه نمیدهد یعنی کلا با سه تا استاد باید درس ها رو پاس کنید که به نظر خودم اساتید بسیار ضعیفی در این رشته هستند.و نکته دیگر اینکه مدیر گروه این رشته اصلا دکترا نداره .و ازمایشهای ان هم از لحاظ تجهیزات در سطح پایینی قرار دارد.
ممنون میشم اقای ارکانی این پست را به اطلاع دوستان قرار بدهید تا دقیق تر انتخاب رشته کنند و مثل من پشیمون نباشن بعد از دو سال تحصیل.
سلام.اقای ارکانی ، رتبه من تو فوتونیک ۲۷۴ شده. آیا امکان قبولی  زنجان و تبریز حدودا چقدره؟ به نظر شما امکان قبولی هست
میشه خواهشاً جواب بدین . شما باز تجربه اون زیاده.خیلی ناامیدم قبول نشم 
پاسخ:
سلام. برای روزانه ی زنجان و تبریز شاید شانس کمی داشته باشی. اما شبانه ی این دو شهر قبولید حتما !
سلام وقت بخیر.چطور میتونم درباره فوتونیک دانشگاه تهران تحقیق بکنم؟اگه راهنمایی بکنید ممنون میشم.

پاسخ:
سلام. تنها چیزی که در حال حاضر میدونم اینه که در دانشکده ی علوم و فنون نوین ارائه میشه. سایت خود دانشکده هیچ اطلاعاتی نداره !
نظر شما چیه میشه خواهشاً جواب بدین . ممنون
سلام آقای ارکانی یه سوال داشتم اینه آیا با رتبه ۳۳۰ می‌تونم شبانه تبریز قبول شم؟؟
میشه خواهشاً جواب بدین
پاسخ:
سلام. کارنامه که نذاشتید برای سایر دوستان. ولی به نظرم برای شبانه ی تبریز شانس قبولی دارید !
زبان ۲۴
مغناطیس ۶
کوانتوم ۱۶
مدرن ۸
ممنون.به نظر شما روزانه تبریز حدودا تا چه رتبه‌ای برمیداره؟
پاسخ:
معمولا حدود 200 پر میشه دیگه !
سلام خدمت آقای ارکانی
میشه لطفا سه دانشگاه اصفهان و صنعتی شیراز و خوارزمی رو اولویت بندی کنید؟از لحاظ اعتبار مدرک تا انتخاب درستی داشته باشم.پیشاپیش از راهنماییتون تشکر میکنم.
پاسخ:
سلام. از دید بنده تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت، مگر اینکه استاد خاصی رو بشناسید و بخواید باهاشون کار کنید. من جای شما باشم به نزدیکی شهر نگاه میکنم !
سلام

زبان 50
الکترو  8/7
مدرن 21/67
کوانتوم 3/3

رتبه 175


روزانه الزهرا قبول میشم ؟
شبانه ی علم و صنعت چطور ؟

و آیا شبانه ی علم و صنعت بهتره یا روزانه الزهرا ؟
برای من فقط تهران بودن مهمه :/
پاسخ:
سلام. به نظرم برای روزانه ی الزهرا یا شبانه ی علم و صنعت شانستون خیلی زیاد نیست !
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۳۲ مسعود عبدالهی
سلام خدمت اقای ارکانی
زبان 42
مغناطیس 25
مدرن _3
الکترونیک 15
کوانتوم 2
اپتیک 0
رتبه 111
کجا قبول میشم با این رتبه؟! تبریز قبولم؟؟
پاسخ:
سلام. تبریز حتما قبولید به امید خدا !
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۰ مسعود عبدالهی
سطح فوتونیک تبریزچطور هست؟ تهران هم میتونم قبول بشم با ١١١؟
پاسخ:
روزانه ی خوارزمی شانس دارید. اگر اهل تبریز هستید بزنید تبریز، سابقه ی خوبی داره تو فوتونیک !
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۲۸ مسعود عبدالهی
خیلی لطف کردید ممنونم,میشه بفرمایید کدوم گرایش فوتو به درد بخور تره???ببخشید زیاد سوال پرسیدم
پاسخ:
بستگی به علاقه ی خودتون داره که به چه موضوعاتی بیشتر علاقه مند هستید !
در رابطه با اون دوستی که اومده دانشگاه علم و صنعت رو کوبوند و رفت بگم که بهتره واقعیت ها گفته بشه و سیاه نمایی نشه من الان دارم همونجا فوتونیک میخونم و الحمد الله راضی هستم مشکلاتی هست ولی به نظرم بعد بهشتی در حال حاظر بهترین انتخابه بهتر سیاه نمایی نکنیم با توجه به اینکه دانشجوها تعدادشون زیر 10 نفره هر ساله شما میتونید راحت انتخاب استاد راهنما بکنید و پروژه ها موضوعات متنوعی داره و اینکه گفتن سه تا استاد داره حرفی واقعا اشتباهه شما میتونید با دکتر واحدی دکتر شایگانمنش دکتر ملاباشی دکتر دباغ دکتر غفاری دکتر اسلامی دکتر جعفرفرد و...که خیلی بیشتر از 3 تان واحد بردارید و پروژه بردارید فکر کنم اصلا ایشون دانشگاه علم و صنعت نیومدن که این طوری قضاوت میکنن البته میگم مشکلات هست ولی بعد بهشتی بهترین گزینه اینجاست بدون تردید چون اکثر دانشگاه ها که فوتونیک دارن در ارتباطم و از وضعیتشون اطلاع دارم
سلام 
من رنبه ام 74 تو کد ضریب 1 شده
زبان 36
مدرن 33
کوانتوم 40
مغناطیس 7
به نظرتون برای روزانه علم و صنعت یا دانشگاه تهران شانسی دارم؟و کدوم دانشگاه بهتره؟بعد اینا زنجان خوبه یا خوارزمی؟
پاسخ:
سلام. به نظرم برای روزانه ی بهشتی و تهران شانس زیادی ندارید. اما برای بقیه ی دانشگاه ها شانس خوبی دارید. به نظرم با توجه به نزدیکی شهر محل سکونتتون انتخاب رشته کنید. از دید من خوارزمی و زنجان در رشته ی فوتونیک در یک سطح هستن. پیروز باشید !
سلام 
من رتبه ام 74 تو ضریب 1 شده 
زبان 36
مدرن 33
کوانتوم 40 
مغناطیس 7  زدم 
میخواستم بدونم شانس قبولی روزانه دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران رو دارم؟و کدوم بهترن؟اگه اینا نشدن بعدش دانشگاه خوارزمی بهتره یا تحصیلات تکمیلی زنجان؟
علم و صنعت چطور؟امکان قبول شدنم تو علم و صنعت نیست؟
پاسخ:
علم و صنعت شانس قبولی دارید به نظرم !
سلام اقای ارکانی لطفا راهنماییم کنید
مغناطیس ۸درصد
مدرن ۵درصد
زبان ۵۴ درصد
کوانتوم -۶درصد
مدرن -2درصد
رتبه ۳۹۳

خواستم بدونم احتمال قبولی روزانه در شهرهای شمالی کجاست؟ لطفا راهنماییم کنید
پاسخ:
سلام. احتمال خیلی کمی برای روزانه ی گیلان یا مازنداران دارید. اما با توجه به افزایش ظرفیت و دانشگاه ها تا حدودی میتونید امیدوار باشید. توکل به خدا !
سلام اقای ارکانی من قبلا رتبه و درصدامو گفتم رتبم 250 بود
نظرتون راجب دانشگاهایی ک امسال اولین بار فوتونیک برمیدارن چیه؟
بابلسر و شهرکرد و ملایر 
آیا در هر دانشگاهی ادامه تحصیل بنظرت جایزه؟میتونیم از اونجاها اپلای کنیم
اصن مشخصه چ رنج رتبه ایی برمیدارن

پاسخ:
سلام. این رتبه ی شماست که تعیین میکنه کجا قبول میشید. به نظرم در مورد دانشگاه های جدید به وبسایت دانشگاه سر بزنید تا ببینید اطلاعاتی قرار دادن یا خیر !
سلام خدمت آقای ارکانی و همه ی دوستان.میخواستم بدونم اقای ارکانی یا سایر دوستان اطلاع دارید که در زمینه ی فیزیک اتمی دانشگاه بهشتی قوی تر هست یا امیرکبیر؟؟؟؟
سلام آقای ارکانی.من رتبم 47 شد و کارنامم رو چند روز پیش تو وبلاگ گذاشتم.شما به من گفتید که بهشتی روزانه قبولم ولی الان به شدت استرس دارم و فکر میکنم قبول نمیشم.میشه بفرمایید چند درصد احتمال قبولی برای بنده وجود داره؟؟؟؟
پاسخ:
سلام. این که روزانه ی بهشتی قبول بشید یا نه، کاملا به انتخاب رشته ی نفرات قبل از شما بستگی داره. اما به نظر بنده احتمال قبولیتون هست !
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم با رتبه ی 165 دانشگاه خوارزمی قبول میشم؟ و اینکه از نظر شما خوارزمی معتبرتره یا تحصیلات تکمیلی زنجان؟

سلام.
در مورد نظر دوستمون اقای  M که گفتن بنده علم و صنعت رو کوبیدم و به اصطلاح سیاه نمایی کردم. بهتره دوستان برن سوابق پژوهشی اساتید یه نگاه بندازن تو گوگل اسکولار همه چیز دستشون میاد مخصوصا اساتید نام برده شده.
اتفاقا همون استاد که ایشون نام بردن دکتر ملاباشی برن توم اینترنت سرچ کنن ببینن چه کارایی کردن.
https://groups.google.com/forum/m/#!topic/bestofbestpersian2010/d4ht84mwJrY.
در این دانشگاه دو دستگی بین استادها هست. اساتید با هم درگیرند و دودش به چشم دانشجویان میرود.
انتخاب با شماست دوستان . تنها نیت بنده اطلاع رسانی است و بس.



استاد ارکانی میشه لطف کنید من رو راهنمایی کنید؟
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم با رتبه ی 165 دانشگاه خوارزمی قبول میشم؟ و اینکه از نظر شما خوارزمی معتبرتره یا تحصیلات تکمیلی زنجان؟



استاد ارکانی میشه لطف کنید من رو راهنمایی کنید؟
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم با رتبه ی 165 دانشگاه خوارزمی قبول میشم؟ و اینکه از نظر شما خوارزمی معتبرتره یا تحصیلات تکمیلی زنجان؟



آقای ارکانی من رشت ساکن هستم به نظرتون ارزش داره اول تحصیلات تکمیلی زنجان رو بزنم یا نه همون رشت رو برنم؟؟
سلام
نماز روزه هاتون قبول حق تعالی
خوشحالم ک یه چنین فضایی هس ک کمک میکنه ب ملت
 زبان 58
مغناطیس 27
جدید 22
کوانتوم 13
الکترونیک -3.33
اپتیک سفید
 

رتبه 55


میدونم با توجه به ظریفیتا قبولیم تو شهید بهشتی خیلی به رتبه های بهتر از من بستگی داره ولی به نظرتون چقد شانس دارم؟!(صرفا روزانه)
و اینکه بین علم و صنعت و تبریز کدوم رو بزنم؟!
پاسخ:
سلام. بهشتی رو زیاد مطمئن نباشید. بین علم و صنعت و تبریز به هر کدوم نزدیکترید، اون رو انتخاب کنید !
سلام و خسته نباشید
زبان 37
مغناطیس 2
مدرن 20
کوانتوم 20
الکترونیک 10
معدل 15.56
رتبه کد 1  165
به نظرتون با این رتبه دانشگاه خوارزمی قبول میشم؟
و اینکه دانشگاه خوارزمی از نظر آزمایشگاه ها و علمی معتبرتره یا خوارزمی
ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ:
سلام. به نظرم تا حدودی برای روزانه ی خوارزمی شانس دارید. یه پستی در مورد دوتا از اساتید فوتونیک دانشگاه خوارزمی گذاشتم پیش از این. دکتر مجلس آرا بیشتر در مباحث بیو فوتونیک و نانو فوتونیک و به صورت تجربی فعالیت میکنن، و دکتر جهان پناه هم بیشتر روی مباحث تئوری از قبیل لیزر کار میکنن !
ممنون از راهنماییتون 
من از چند نفر پرسیدم گفتن تحصیلات تکمیلی خیلی خوب کار میکنن از نظر ارایه مقاله و برای اپلای بهتر از خوارزمی نظر شما چیه؟
پاسخ:
به نظرم هر دو دانشگاه خوب هستن !
ممنون از راهنمایی های مفیدتون جناب ارکانی
باسلام و خسته نباشید
آقای ارکانی
با درصدای
زبان30
کوانتوم10
جدید13
الکترونیک و مغناطیس سفید
و رتبه436امکان قبولی تو دانشگاه های روزانه رو دارم؟؟اگه هست کدوم دانشگاها هستن؟
لطف میکنین نام ببرین
پاسخ:
سلام. شاید احتمال قبولی روزانه ی زاهدان، رفسنجان، شهرکرد و ملایر رو داشته باشید !
سلام یه سوال داشتم  دانشکده فوتونیک تبریز همون دانشکده فناوریهای نوین یا فیزیک؟
آخه هر چقدر سایت دانشگاه تبریز رو نگاه کردم نتونستم پیدا کنم 
پاسخ:
سلام. هر دو. پژوهشکده ی فیزیک کاربردی و ستاره شناسی از خود مجموعه ی فوتونیک دانشجو میگیره، دانشکده ی مهندسی فناوریهای نوین از مجموعه ی مهندسی برق !
سلام آقای ارکانی به نظر شما ارشد ارزش این رو داره که یک سال دیگه براش وقت بگذاریم و بهشتی قبول بشیم یا هر دانشگاهی که قبول شدیم بریم؟ و این که برای اپلای دانشگاه مهم هست؟ 
آخه فوتونیک که مربوط به ستاره شناسی نیست که .چرا کلاساش اونجا برگزار میشه
پاسخ:
فیزیک کاربردی و ستاره شناسی !
شرمنده کلاساش هم تو همون پژوهشکده برگزار میشه یا تو دانشکده فیزیک.؟ من خودم کارشناسی رشته برق الکترونیک هستم فک میکردم از شاخه های برقم هست
پاسخ:
کلاسها داخل پژوهشکده برگزار میشه.
سلام رتبه من تو کنکور شده ۱۸۰
به نظر شما امکان قبولی دانشگاه زنجان راحتتر هست یا تبریز؟
کدومش رتبه کمتری واسه قبولی میخاد؟
پاسخ:
سلام. معمولا تبریز زودتر پر میشه. اما به نظرم برای هر دو شانس قبولی روزانه رو دارید !
سلام ببخشید من ساکن رشت هستم . به نظر شما ارزش اینو داره که اول تحصیلات تکمیلی زنجان رو بزنم یا نه اول همون رشت رو بزنم؟
سلام 
رتبه 700 
آوردم 
فتونیک شبانه کجاها در میام 
تشکر بخاطر پاسخگوییتون 
تشکر بخاطر پاسخگوییتون 
تشکر بخاطر پاسخگوییتون 
۲۳ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۱۵ مسعود عبدالهی
سلام وقتتون بخیر. ببخشید دوباره مزاحم شدم. من بین فوتونیک گرایش الکترونیک و گرایش مخابرات موندم. میشه کمکم کنید . تبریز کدوم یکیش بهتره ؟! و آینده کدوم یکی خوبه؟!
پاسخ:
سلام. به نظرم گرایش الکترونیک دانشگاه تبریز اساتید بهتری داره. البته این به معنی نیست که گرایش مخابراتش خوب نیست !
سلام من رتبم و درصد هام رو در پست بالا نوشتم
میخواستم بدونم توی مدرک پایانی دانشگاه خوارزمی مینویسه تهران یا کرج؟
پاسخ:
سلام. والا در جریان نیستم. فکر نمیکنم زیاد مهم باشه !
سلام با رتبه ۳۵۰ میشه شبانه زنجان یا تبریز قبول شد 
سلام وقت بخیر 
با رتبه حدود 600 کجا شانس قبولی دارم؟
سلام بیتا جون مدرک رو دانشگاه خوارزمی میده فقط محل تحصیل کرج خواهد بود .دوره کارشناسی هم همینطور بود.
ممنون از راهنماییت زینب جان
سلام آقای ارکانی خواهشاً جواب بدین رتبه ام شده ۳۴۶
زبان ۴۳
کوانتوم ۱۸
مدرن ۵
می‌تونم شبانه تبریز قبول شم امیدی هست
پاسخ:
سلام. به نظرم شانسشو دارید !
ممنون استاد ارکانی از راهنمایی های مفیدتون
پاسخ:
خواهش میکنم. اما بنده استاد نیستم !
سلام .می خواستم بدونم شهریه شبانه چقدره. اگه ساکن کرج باشید روزانه خوارزمیو انتخاب می کنید یا شبانه بهشتی؟ واسه ادامه تحصیل در دکترا خیلی شانس قبولیشون فرق می کنه؟
سلام من شنیدم ترمی ٥میلیون هست دانشگاه بهشتی جزء دانشگاه های گران بحساب میاد
سلام 
زبان 0 
الکترو 24.56
مدرن 20
کوانتوم 43.33
الکترونیک 0
اپتیک 25
معدل موثر 17.00
رتبه در کد 1 : 70 و رتبه در کد 2 : 14 
می خواستم بدونم بعد از دانشگاه بهشتی کدوم دانشگاه ها توی فوتونیک خوب هستن؟ و اینکه علم و صنعت توی این رشته چطوره ؟ ممنون میشم اگه جواب بدید
پاسخ:
سلام. دانشگاه تبریز و تحصیلات تکمیلی زنجان رو میدونم خوب هستن. خوارزمی رو هم تعریفش رو شنیدم. دانشگاه تهران هم که امسال برای اولین بار دانشجوی فوتونیک میگیره !
تو سایت ها هزینه شبانه ها رو زدن . ولی پنج تومن نمیشه اصلا
 دانشگاه آزاد علوم تحقیقات که پرهزینه ترین دانشگاه ها در بینه دانشگاه های آزاد هست ترمی پنج تومن نیست .
چه برسه به دانشگاه های سراسری .
من قبل نتایج شهریه های شبانه ها رو دیدم تو سایت همچین قیمتی ندیدم 
به نظر من انتخاب و ترتیب اولویت شما بستگی به خودتون و علاقه تون داره و هم به وضعیت مالی تون 
دانشگاه بهشتی جز بهترین دانشگاه هاس .من خودم بعد روزانه شهید بهشتی و علم و صنعت شبانه ها رو زدم . به نظر من ارزش داره همچین دانشگاه هایی درس خوند
سلام آقای ارکانی یه سوال داشتم منظور سازمان سنجش از این حرف چیه؟؟

گزینش نهایی در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ بر اساس ۸۰درصد نمره آزمون کتبی و ۲۰درصد معدل ترازشده صورت خواهد گرفت.

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، گزینش نهایی در هر یک از رشته های امتحانی از بین داوطلبانی که حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمو ن احراز کرده باشند، با توجه به ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ % نمره آزمون و ۲۰ % معدل دوره کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت.

یعنی معدل موثر در قبولی شهر و دانشگاه تاثیر داره ؟

پاسخ:
سلام. معدلتون در رتبه تاثیر خودش رو گذاشته !
سلام و خسته نباشید 
من برای انتخابهای بعد تحصیلات تکمیلی زنجان اول دانشگاه زنجان رو انتخاب کنم یا گیلان(رشت) ؟کدوم بهتره؟ 
ممنون میشم راهنمایی کنید
من بین فیزیک اتمی دانشگاه تهران و فیزیک پلاسما دانشگاه شهید بهشتی و اتمی شهید بهشتی موندم کدوم رو اول انتخاب کنم (جدا از علاقه)
میشه بگید اگه خودتون بودید کدوم رو اول از همه می زدید؟؟؟   (لطفا به بازار کار هم دقت کنید)
آقای ارکانی میشه جواب بدید...
من بین فیزیک اتمی دانشگاه تهران و فیزیک پلاسما دانشگاه شهید بهشتی و اتمی شهید بهشتی موندم کدوم رو اول انتخاب کنم (جدا از علاقه)
میشه بگید اگه خودتون بودید کدوم رو اول از همه می زدید؟؟؟   (لطفا به بازار کار هم دقت کنید)


برگرفته شده از photonics.blog.ir
سلام شرمنده رتبه قبولی دانشگاه بناب حدودا چنده ؟ 
اقای ارکانی میشه بگید دانشجوی دکتری کدوم دانشگاه هستید و کدوم کشور و کدوم رشته؟؟؟
اقای ارکانی میشه جواب بدید...
من بین فیزیک اتمی دانشگاه تهران و فیزیک پلاسما دانشگاه شهید بهشتی و اتمی شهید بهشتی موندم کدوم رو اول انتخاب کنم (جدا از علاقه)
میشه بگید اگه خودتون بودید کدوم رو اول از همه می زدید؟؟؟   (لطفا به بازار کار هم دقت کنید)


برگرفته شده از photonics.blog.ir
پاسخ:
سلام. متاسفانه نمیتونم نظری بدم در این مورد !
اقای ارکانی میشه بگید دانشجوی دکتری کدوم دانشگاه هستید و کدوم کشور و کدوم رشته؟؟؟؟
پاسخ:
سلام. در بخش 'درباره ی من' توضیح دادم در این مورد !
سلام میخواستم بدونم علم و صنعت هر سه گرایش فوتونیک رو داره؟  ( الکترونیک،  مخابرات،  فیزیک) 
سلام  خواهشا جواب بدین .با رتبه ۳۴۰ میتونم دانشکاه بناب قبول شم؟ 
رتبه قبولی بناب حدودا چقدره؟
سلام آقای ارکانی. تو رو خدا جواب من رو هم بدین
من با رتبه 370
معدل 16 
فقط زبان رو زدم ، 70 درصد
کجا شانس قبولی دارم؟
پاسخ:
سلام. به نظرم شهرستان های دور از پایتخت شانس قبولی روزانه دارید. موفق باشید !
رتبه قبولی بناب حدودا چنده خواهشاً جواب منو هم بدین؟
دوستان.  تو اصلاحیه ی جدید سازمان سنجش دانشگاه کردستان هم فوتونیک رو اضافه کرده. 
تو اصلاحیه که اصلا رشته فوتونیک نیست من نگا کردم چیزی ندیدم 
فقط دانشگاه کردستان گذاشتن؟؟دیگه چه شهرهایی هست؟ 
سلام آقای ارکانی بین دانشگاه اصفهان و صنعتی شیراز میشه مقایسه داشته باشید؟؟ کدوم بهتره؟؟ 
به لحاظ کاری چطوره؟؟ 
ممنون میشم جوابمو بدید
پاسخ:
سلام. دانشگاه صنعتی شیراز سابقه ی بیشتری در ارائه ی رشته ی فوتونیک داره. اما به نظرم برای بازار کار و از لحاظ آموزشی تفاوت چندانی با هم نداشته باشن !
 قسمت رشته های اضافه شده هست. فقط کردستان فوتونیک رو اضافه کرده با کد ۲۵۸۴۵
سلام آقای ارکانی تعداد شرکت کنندگان کنکور فوتونیک حدودا چقدر هست ؟ تو کارنامه چیزی ندیدم نسبت به پارسال تعداد شرکت کنندگان افزایش پیدا کرده ؟
پاسخ:
سلام. معمولاً آمارش رو پیک سنجش منتشر میکنه. فکر کنم حدود دو هزار نفر !
کجا میتونم پیداش کنم ؟ منظورتون سایته کدوم قسمت هست!
پاسخ:
خیر. معمولا نشریه ی پیک سنجش آمارش رو چاپ میکرد. نمیدونم امسال هم چاپ کرده باشه یا نه !
سلام.وقت بخیر
اگر کسی رتبه اش زیر۳۰ باشه بنظر شما عاقلانه اس بهشتی رو اول بزنه یا علم و صنع ؟با توجه با اینکه امتیاز تحقیقاتی اساتید علم و صنعت هم بالاس در scholar google

پاسخ:
سلام. تفاوت بهشتی با علم و صنعت در رشته ی فوتونیک بسیار زیاده !
از چه لحاظ؟ممنون میشم بگید
پاسخ:
از لحاظ اساتید و امکانات و سابقه !
ممنون برای راهنمایی مفیدتون
سلام آقای ارکانی یه سوال داشتم اینه تو رشته فوتونیک چه نرم‌افزار هایی رو باید بلد باشیم ؟میشه توضیح بدین خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام. یه سری نرم افزارها رو برای پروژه های درسی که ازتون میخوان با توجه به چیزی که استااد ازتون میخواد باید یاد بگیرید، مثلاً کامسول، متلب، لب ویو، زیمکس، و ...

برای پروژه هم بسته به این که چه موضوعی باشه شاید نیاز به کار با نرم افزار داشته باشید !
۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۴۶ مسعود عبداللهی
سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات . اگه ممکن هست و در دسترستون هست مقالات مربوط به فوتونیک شاخه های مخابرات و الکترونیک رو بهمون بفرستید . ممنونم.
پاسخ:
سلام. حوزه ی فوتونیک مخابرات و الکترونیک طیف وسیعی از موضوعات رو شامل میشه. البته میتونم مقالات کار شده روی موضوعات جامع در این حوزه ها رو بذارم روی وبلاگ، اما اگر موضوع ویژه ای مورد نظرتون هست، بگید تا از اون موضوع خاص مقاله ی مفید پیدا کنم !
۳۱ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۱۱ مسعود عبدالهی
سلام و تشکر از زحمات شما.ممنون میشم مقالات مرتبط با این موضوعات رو برام ایمیل کنید.میخوام تابستون تا شروع کلاس ها مقاله بخونم.متشکرم.
سلام جناب ارکانی 
من رتبم 40 شد امکان قبولی در بهشتی رو دارم ؟
گرایش مدنظرم کوانتوم اپتیک هست لطفا بفرمایید در دانشگاه بهشتی این گرایش ارایه میشه و تو این سه ماه چه نرم افزارها و مطالبی رو برای این گرایش یاد بگیرم ؟
پاسخ:
سلام. به نظرم روزانه ی بهشتی قبولید. تا جایی که میدونم کسی روی اپتیک کوانتومی کار نمیکنه تو پژوهشکده ی لیزر و پلاسما. به نظرم روی کد نویسی متلب و سی کار کنید. پیروز باشید !

سلام. وقت بخیر. میشه مقالات رو بفرستید ؟؟masoudabdollahi2324@gmail.com

با تشکر از راهنمایی مفیدتون 
با توجه به اینکه میفرمایید استادی اپتیک کوانتومی کار نمیکنه به نظرتون میتونم تو این حوزه پروزه تعریف کنم و امکانات آزمایشگاهی پژوهشکده به نحوی هست که بشه در این زمینه کار کرد ؟
سلام، ۳۷۷ فوتونیک شدم. روزانه کجا قبول میشم؟ کرمان احتمالش هست؟
سلام آقای ارکانی خوب هستین ؟ یه سوال داشتم اینه من نرم افزارهای آموزشی زیمکس رو میخاستم تهیه کنم ولی شامل هفت دی وی دی هست هر بخشش هم شامل چند موضوع هست به نظر شما کدوم بخش تا حدودی  مهم هست اونا رو تهیه آش کنم خیلی ممنون میشم.
دی وی دی شماره یک :شروع کار با نرم‌افزار
دی وی دی شماره دو :تداخل سنج ماخ زندر 
شماره سه : انتشار امواج الکترومغناطیسی در نواحی مرزی 
شماره چهار: جداسازی میکرو ذرات دی الکتریک بر اساس اندازه آنها با استفاده از نیروی دی الکترو فورسیس
شماره پنج: شبیه‌سازی سوییچ اپتیکی توسط مواد غیر خطی و کاواک نانو دیسک 
شماره شش: شبیه‌سازی ساختار 
شماره هفت : شبیه‌سازی انتشار لیزر در جو با کاربرد فاصله سنج 
خواهشاً راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم 


پاسخ:
سلام. اگر فقط برای یادگیری میخواید، دی وی دی یک باید خوب باشه. برای یادگیری بیشتر هم به نظرم تداخل سنج ماخ زندر مثال خوبی هست !
خیلی ممنون از راهنماییتون..
به نظر شما نرم افزار کامسول کاربردش تو رشته فوتونیک بیشتر هست یا زیمکس؟
کدومش رو تهیه کنم

پاسخ:
هر کدوم کاربرد خودشون رو دارن. زیمکس بیشتر برای طراحی اپتیکی به کار میره. اگر صرفاً به دنبال این هستید که مهارت شبیه سازیتون رو بالا ببرید، به نظرم بهتره کد نویسی با متلب و سی رو یاد بگیرید. موفق باشید !
از راهنماییتون خیلی ممنونم.
ممنون از سایت خوبتون
سلام و وقت بخیر. برای رشته ی فوتونیک کدوم نرم افزار رو در تابستون یلد بگیریم صلاح هست ؟؟میشه کمک کنید؟؟
پاسخ:
سلام. به نظرم بهترین کار تقویت کد نویسی با متلب یا C هست. بقیه ی نرم افزارها رو به مرور زمان و در صورت نیاز میتونید یاد بگیرید !
سلام.ضمن تبریک عید سعید فطر خدمت فوتونیکی های عزیز.آقای ارکانی من چون کارشناسی الکترونیک بودم با نرم افزار متلب تمام پروژه هامو انجام دادم و آشنایی کاملی دارم.میخواستم بدونم بعد از متلب کدوم یکی از نرم افزارهایی که فرمودید بیشتر به کار میاد و برای پروژه های درسی باید استفاده بشه؟آیا انتخاب نرم افزار برای پروژه ها اختیاری هست یا استاد تعیین میکنه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام. انتخاب نرم افزار در دو صورت ممکن هست که نیاز بشه. یکی این که در انجام پروژه های واحدهای درسی استاد اون درس ازتون بخواد. دیگری این که در انجام پروژه ی خودتون نیاز داشته باشید با نرم افزار خاصّی کار کنید. پیروز باشید !
با سلام مجدد.متشکرم بابت توضیحات خوبتون.در کل میخواستم بدونم اگه متلب بلد باشم نیازی هست توی تابستون دنبال یادگیری نرم افزار دیگه ای واسه فوتونیک برم؟اگر جواب مثبت هست بهترین و کاربردی ترینش رو بفرمایید
پاسخ:
سلام. به نظرم نیازی نیست. اما اگر میخواید تابستون رو صرف یادگیری چیزی کنید، به نظرم کتاب فوتونیک صالح رو میتونید ورق بزنید، و یا کوانتوم مکانیک و الکترودینامیک کار کنید !
ممنون از شما که دلسوزانه پاسخ میدین.
زبان 38.89
مغناطیس8.87
مدرن1.67
کوانتوم8.33
الکترونیک سفید
رتبه 377
احتمال قبولی روزانه کجا رو دارم؟اصن جایی احتمالش هست؟ کرمان میشه؟
پاسخ:
سلام. به نظرم برای روزانه ی کرمان، ملایر، رفسنجان و زاهدان تا حدودی شانس دارید !
ممنون، ملایر نداشت که امسال، منظورتون همون شهرکرده؟
پاسخ:
هم ملایر، و هم شهرکرد !
سلام آقای ارکانی.  
میشه کارنامه های رتبه های زیر 20 رو بزارین تو بخش نظرات نمیتونم پیدا کنم خیلی زیادن پیام ها...
سلام من با رتبه ۳۰۰ روزانه کجاها میتونم قبول شم ؟ایا زنجان یا گیلان امکانش هست
سلام آقای ارکانی اگه ممکنه جواب سوالمو بدین خیلی ممنون میشم ازتون .حیف که دیرتر با وبلاگتون آشنا شدم 
به نظر شما فوتونیک تبریز گرایش فیزیک رتبه زیادی می‌خواد یا دانشگاه الزهرا؟؟
من انتخاب رشته خیلی بدی کردم تبریزم اگه قبول شم نمیتونم به دلایلی برم میخام انصراف از گزینش بدم 
خواهشاً جوابمو بدین
پاسخ:
سلام. به نظرم از طریق سامانه ی اینترنتی سازمان سنجش جویا بشید ببینید میشه کاری کرد یا نه. خاطرم هست تا چند سال پیش تا اواسط مرداد فرصت بود که از انتخاب رشته انصراف داد. پیروز باشید !
شرمنده اقای ارکانی کدوم دانشگاه رتبه کمی می‌خواد الزهرا یا فوتونیک گرایش فیزیک تبریز ؟یا هر دو رتبه یکی می‌خواد واسه قبولی؟؟
پاسخ:
دقیق نمیشه نظر داد. تفاوت چندانی نباید باشه بینشون. سلیقه ی انتخاب رشته کننده ها هر سال تغییر میکنه تا حدودی. اگر رتبه ی زیر صد و پنجاه باشید، هر کدوم رو بالاتر زده باشید همون رو قبولید !
سلام اقای ارکانی
میشه بگین شبانه دانشگاه تهران شهید بهشتی و علم و صنعت تا چه رتبه هایی شانس قبولی هست 
ممنون
سلام وقت بخیر.
من قصد دارم مقالات مربوط به حوزه فوتونیک بخونم ولی متاسفانه فول تکست نیستند.چطور متن کامل پیدا کنم؟
پاسخ:
سلام. باید از اینترنت دانشگاه استفاده کنید !
اقای ارکانی با رتبه 250 ک بالا توضیح دادم درصدا رو همه شهرستانای فوتونیک زدم آیا شانسی دارم؟
کی میاد جواب نهایی ؟
پاسخ:
سلام. بله به نظرم روزانه ی برخی از شهرستان ها شانس قبولی دارید !
سلام جناب ارکانی
بالا درصد هامو گفتم
با رتبه ۹۱ رزانه علم و صنعت قبول میشم?
پاسخ:
سلام. متاسفانه نمیشه با قطعیت در این مورد نظر داد !
سلام
اقای ارکانی منظور از رتبه در کد ۱ و ۲ چیه؟ ممنونم
پاسخ:
سلام. مجموعه ی کارشناسی ارشد فوتونیک دو گرایش داره، فوتونیک و مهندسی الکترو اپتیک و لیزر.
سلام 
به نظرتون با تغیر ضرایب دروس رقابت امسال چطوریه ؟
سخت تر میشه یا راحت تر؟
پاسخ:
سلام. به نظرم تغییرات ضرایب دروس قابل پیش بینی و منطقی بوده. هر چند که با ضرایب جدید شانس دانشجویانی که مهندسی برق خوندند، با توجه به در مکانیک کوانتومی، فیزیک مدرن و اپتیک ضعیف هستند، به مراتب کمتر از دانشجویان فیزیک و مهندسی اپتیک و لیزر خواهد بود. رقابت هم در دروس تخصصی سخت تر خواهد شد !
با عرض سلام میخواستم بدونم اخرین رتبه قبولی برای شبانه دانشگا ه های شهر تهران چنده؟
سپاس
پاسخ:
سلام. این رتبه هر سال با توجه به ظرفیت ها متغیر هست. معمولا برای قبولی شبانه ی بهشتی و علم و صنعت باید رتبه ی دو رقمی داشته باشید. پیروز باشید.
سلام اقای ارکانی به نظرتون فوتونیک امسال سخت تر از سالای دیگست یا نه؟  با توجه به تغیرر ضرایب
پاسخ:
سلام. به نظرم نمیشه نظر قاطع داد. بستگی به این داره که در درس های با ضریب بالاتر قوی باشید یا نه !