مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

نتایج اولیه ی کنکور ارشد ۹۲

يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۳:۵۲ ب.ظ

 از دوستانی که در آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک سال ۹۲ شرکت کرده اند، خواهش می کنیم تا با قرار دادن اطلاعات کارنامه ی اولیه ی خود در بخش نظرات این پست و یا ارسال تصویر کارنامه به آدرس ایمیل reza.arkani@yandex.com به دوستانی که در سال های آینده قصد شرکت در آزمون ارشد فوتونیک را دارند، کمک نمایند. برایتان آرزوی سربلندی و بهروزی دارم !

۹۲/۰۲/۲۲

نظرات  (۲۰۳)

با زم سلام خدمت شما تو فوتونیک رتبم 340 شد کجا  میتونم قبول شم

زبان 45.56

الکترومغناطیس 26.67

فیزیک مدرن 13.33

کوانتوم 6.67

الکترونیک سفید

اپتیک سفید

معدل  13.03

پاسخ:
سلام، ممنون که کارنامه تونو برامون گذاشتین. 
اجازه بدید دفترچه ها بیاد  که بهتر بشه جواب داد.

رتبه فیزیک 863

معدل 14.94

درصدها:

زبان 20.0

تخصصی 1: 10.5

تهصصی 2: 4.5

....................................

فوتونیک 650

زبان 50.0

مغناطیس 1.8-

مدرن 1.8-

کوانتوم 8.33

الکترونیک 8.33

با 800 تهران چی میتونم قبول شم؟ شانس اتمی مولکولی شیانه حتی دارم؟
پاسخ:

دوست عزیز این وبلاگ فقط مربوط به فوتونیک هستش!

با سلام دوست عزیزم آقای ارکانی ببخشین مزاحمتون میشم...

من دفترچه ارشدو نگاه کردم  کل ظرفیت های ارشد فونونیک امسالو محاسبه کردم

روزانه 158

شبانه 47

پردیس(بین الملل)که تازه اضافه شده 102

جمعا 299

آیا با این شرایط شانش قبولی روزانه یا شبانه با رتبه 340 رو دارم؟دانشگاه شما روزانه 8 نفر شبانه 4 نفر ظرفیتشه آیا شانس اینجا رو دارم؟

لطفا کمکم کنید ممنونتون میشم...

پاسخ:
سلام. هم روزانه و هم شبانه شانس قبولی دارید. دانشگاه ما که امسال 46 نفر ظرفیتشه دوست عزیز!
سلام ببخشید میشه راجه به تفاوت رشته فوتونیک(کد1205) و مهندسی فوتونیک(کد1251) توضیح بدید. من رشته کارشناسیم مهندسی برق الکترونیک هست.
پاسخ:
سلام
از لحاظ محتوا تفاوتی ندارند.

سلام آقای ارکانی خوبین؟الان متوجه شدم شماو وبسایتتون مربوط به دانشگاه شهید بهشتی است من فکر میکردم تحصیلات تکمیلی کرمانه...

آقای ارکانی شهید بهشتی تا رتبه چند قبول میشن؟

 

پاسخ:
معمولا  تا حدود رتبه ی 60.
سلام خوبین ؟ من امسال رتبم 301 شده آیا میتونم روزانه یا شبانه جایی قبول شم ؟ممنون
پاسخ:
سلام. روزانه کرمان و زاهدان.
با سلام می خواستم بدونم چقدر تفاوت علمی بین دانشگاه های تهران تو رشته فتونیک وجود داره و امسال حدودا با حداکثر چه رتبه ای میشه تو این دانشگاه ها قبول شد.
با تشکر
پاسخ:
توی دانشگاه های تهران، بهشتی از همه قوی تره. بقیه تفاوت چندانی باهم ندارند.
اینکه تا چه رتبه ای میشه قبول شد، هر سال قابل تغییره. احتمالا تا حدود 100 بشه.

سلام.آقا مهران،ضمن تبریک به شما،آخرین رتبه قبولی فوتونیک سال گذشته دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان،روزانه حدود300 و شبانه 380 بود.

موفق باشید.

سلام خوبین ؟مدرک  کسانی که تو پردیس شهید بهشتی درس می خونن آیا عنوان پردیس هست یا مثل بچه های روزانه هست ضمنا من رتبم امسال301 شده ایا شانس قبولی دارم ؟ 
پاسخ:
بله عنوان پردیس تو مدرک ثبت میشه.
سلام می خواستم بدون آخرین رتیه قبولی پارسال در دانشگاه شهید بهشتی و علم وصنعت روزانه و شبانه چند بوده و امسال به نظرتون در چه حدوده؟ و این که دانشگاه کاشان چقدر در این رشته توانمند است؟
پاسخ:
سلام. بهشتی تا 60. علم و صنعت تا 80 قبول میشن.
در زمینه تقویت کننده های نوری و کد کننده ها میدونید کدام اساتید کار می کنند و کار کردن با این استادید چگونه است؟
ممنون
سلام .آیا میشه از روزانه به شبانه تهران انتقالی گرفت ؟چه شرایطی باید داشته باشیم ؟ممنون
پاسخ:
سلام
از انتقال روزانه به شبانه اطلاعی ندارم.
زبان 9
ریاضی 23
مدارها 28
الکترونیک 19 -
سیستم کنترل خطی 17
الکترو مغناطیس 6
تجزیه و تخلیل سیستم ها 37
رتبه در غیر انتفاعی 5000
آخرین رتبه مجاز رشته 19000
امیدوارم مفید باشه برای دوستان
ضمنا" اگر کسی میتونه تو الویت ها راهنمایی کنه ممنون میشم.
پاسخ:
سلام دوست عزیز. این وبلاگ مربوط به رشته ی فوتنیک هستش.
سلام
باتوجه به اینکه ظرفیت پذیرش فوتونیک ودانشگاه های ان خیلی محدوده میشه توضیح کلی راجع به دانشگاه ها ورتبه قبولی مورد نیاز بدید
رتبه من در فوتونیک92     1063
درصد ها زبان53  مغناطیس 16- کوانتم 1.66- مدرن سفید الکترونیک سفید
پاسخ:
سلام. ممنون از این که کارنامه تونو گذاشتید. بعید میدونم روزانه و شبانه قبول بشید. پردیس ها هم امسال برای اولین بار در رشته ی فوتونیک اقدام به جذب دانشجو کردن. اما به نظر من برای پردیس ها شانس قبولی دارید.
رتبه فوتونیک 75

زبان 80
الکترومغناطیس 19
مدرن 24
کوانتوم 17

بهشتی قبولم؟
زنجان بهتره یا تبریز؟
فیزیک م رو هم شدم 300
گرایش اتمی مولکولی شهیدبهشتی قبول نمیشم؟
که نزدیک فوتونیکه؟

پاسخ:
بعید میدونم با این رتبه اتمی و مولکولی رو بیارید!
فوتونیک 75
زبان 80
الکترومغناطیس 19
مدرن 24
کوانتوم 17
بقیه سفید

شهید بهشتی قبول نمی شم؟
زنجان بهتره یا تبریز؟ :(
پاسخ:
سلام و عرض تبریک. با احتمال بالایی میتونید نیمسال دوم شهید بهشتی قبول بشید. بعد از شهید بهشتی دانشگاه تبریز قوی تر از همه جاست.
موفق باشید!
سلام. رتبه من در گرایش اول 136 و در گرایش دوم 149,معدل   13.75
زبان 52.22
مغ سفید
الکترونیک 56.67
کوانتوم 1.66 -
مدرن 10
به نظرتون کجاها قبول میشم ودانشگاه شیراز توی فوتونیک رتبه چندم هست؟
پاسخ:
سلام. با توجه به قبولی های سال های گذشته به جز شهید بهشتی و علم و صنعت بقیه ی جاها میتونید قبول شید. دانشگاه صنعتی شیراز سه سال هست که در مقطع ارشد دانشجوی فوتونیک میگیره. از کادر علمیش خبر چندانی ندارم.
سلام شیوه آموزش محور آیا برای ادامه در مقطع دکترا مشکل ایجاد میکنه ؟
پاسخ:
سلام. بله ظاهرا بدون پایان نامه نمیتونید به مقطع دکتری برید.
با عرض سلام خدمت دوستان. احتراما خواستم به اطلاع برسانم که به نظرات خصوصی پاسخ داده نمی شود.
خوب برا چی گذاشتن آموزش محورو اگه نمیشه ادامه داد تو دکترا؟
پاسخ:
چه عرض کنم!
سلام
به نظرتون با رتبه 49 شهید بهشتی قبول میشوم؟
پاسخ:
سلام. نیمسال اول رو بعید میدونم. ولی نیمسال دوم قبولید. لطف کنید کارنامه تون رو هم برامون بذارید.
موفق باشید!
سلام،دوستان میخواستم بدونم با رتبه 102 فوتونیک(زبان 43.33،الکترومغناطیس 15،مدرن 21.67،کوانتوم 43.33،الکترونیک و اپتیک سفید،معدل موثر 14.74) میتونم فوتونیک بهشتی نیمه دوم قبول شم و اینکه به نظر شما اگه برای انتخاب رشته  به طریق زیر اولویت بندی کنم خوبه:1)شبانه گرایشای دانشگاه تهران(به ترتیب:اتمی،حالت جامد،هسته ای))فوتو علمو صنعت 2)اتمی و حالت جامد مدرس(اما بنظرتون واقعا شبانه های دانشگاه تهران ارزش پول دادن در مقابل روزانه های تربیت مدرسو دارن یا سروته ی کرباسن؟!) 3)اتمی علمو صنعت 4)اتمی امیر کبیر 5)حالت جامد امیر کبیر6 )ماده چگال امیر کبیر 7)فیزیک محاسباتی امیر کبیر 8)فیزیک هسته ای علموصنعت 9)حالت جامد علموصنعت
لطفا زودتر بگین مهلتش داره تموم میشه!!!
ممنون نظرمو گذاشتید
تو فوتونیک علم وصنعت قوی تر یا تبریز یا زنجان
من شنیدم بازار کاری برا فوتو تعریف نشده ایا درسته لطفا جواب بدید
پاسخ:
تقریبا هر سه دانشگاه در یک سطح هستن. بازار کار فوتونیک بیشتر مربوط به صنایع دفاع و سازمان انرژی اتمی و شرکتهای خصوصی مرتبط با تجهیزات لیزری میشه.
لطفا بگید برای کنکور فوتو کدوم درسهارو بخونیم بهتره
و اگه سه تادرس درصد بالا باشه خوبه یا همه رو به نسبت بالا بزنیم
پاسخ:
به نمونه کارنامه ها یه نگاهی بندازید تا جوابتونو بگیرید!
سپاسسسسسسسسسسسسسسس فراوان اقای ارکانی
اقای ارکانی میشه بپرسم شما کجا کار میکنید
پاسخ:
دانشجوی سال دوم ارشد فوتونیک در دانشگاه شهیدبهشتی هستم.



سلام.من رتبم 450 شد.

زبان 65

الک 7

مغناطیس 5-

کوانتم 5

مدرن سفید

اپتیک سفید


شب ارزوها تمام شد ولی از صمیم قلب براتون ارزوی موفقیت میکنم

با سلام مجدد آقای ارکانی قبل از سوالم میخوام از صمیم قلب ازتون تشکر کنم بابت وقتی که میزارین و راهنمایی میکنین...

فردا میخوام انتخاب رشته کنم به نظر شما تو ترتیب دانشگاههای روزانه اول رفسنجان انتخاب کنم یا زاهدان؟

ممنون میشم اگه کمک کنید

پاسخ:
سلام ممنون از محبت شما و سایر دوستانی که به من لطف دارین.
کارهایی که در دانشگاه زاهدان انجام میشه رو میدونم خوبن. اما در مورد دانشگاه ولی عصر اطلاع زیادی ندارم. هرچند که دانشگاه ولی عصر در زمینه ی فوتونیک باسابقه تره.
سلام
اقای ارکانی شما رتبه دانشگاه های ارائه دهنده فوتونیک رو می دونید؟من به      شیراز نزدیکم ,اگر شیراز رو بزنم ضرر نمیکنم چون که شیراز دکترای فوتونیک رو نداره .واینکه انتقالی توی روزانه از دانشگاه قوی تر به ضعیف تر امکان داره؟
پاسخ:
سلام. رتبه تون 136 بود دیگه؟ دانشگاه صنعتی شیراز رو با کجا میخواید مقایسه کنید؟
در مورد انتقالی نمیتونم نظری بدم!
شما گفتید که اکثر جاها امکان قبولی دارم ,البته فقط شهید بهشتی وتبریز وکاشان وملک اشتر دکترا دارند ,در مورد صنعتی شیراز هم هنوز نشنیدم که چقدر قوی یا ضعیف هست به این  خاطر شک دارم .
بله رتبم 136 بود.
پاسخ:
کاشان دکترا نداره هنوز!
اقای ارکانی ارزششو داره برم مشاوره انتخاب رشته یا خودم طبق علاقه انتخاب کنم .
پاسخ:
خودتون انتخاب رشته کنید. ملاکتون ادامه ی تحصیل در ایرانه؟
سلام زهره خانم،هایتک کرمان هم دکترای فوتونیک می گیره.
آقا مهران،دانشگاه رفسنجان از نظر امکانات آزمایشگاهی فوتونیک خیلی قویه
سلام
بله همین جا می خوام ادامه بدم ,یه جا خوندم که دانشگاهی رو برای ارشد انتخاب کنید که دکترای رشتتون رو داشته باشه چون برای گزینش دکترا این براشون مهمه.
به نظر شما از بین گرایش های فوتونیک کدام بهتره؟
پاسخ:
سلام مجدد. دانشگاه های شهید بهشتی، تبریز و مالک اشتر همه ساله دکترای فوتونیک میگیرن. بقیه ی دانشگاها یا نمیگیرن و یا هر از چند گاهی دانشجوی دکترا میگیرن.
سلام ممنونم از راهنمایی هاتون
اقای ارکانی شما تفاوت عمده  رشته مهندسی الکترواپتیک (مالک اشتر ) و فوتونیک رو می دونید ؟
پاسخ:
خواهش میکنم. این که سرفصل های دروس مهندسی الکترواپتیک در دانشگاه صنعتی مالک اشتر دقیقا چی هستش رو نمیدونم. ولی به طور کلی در الکترواپتیک به بررسی برهم کنش نور با مواد دارای خواص الکترواپتیکی پرداخته میشه. اما جامعیت فوتونیک خیلی بیشتره و حتی همین الکترواپتیک رو هم شامل میشه.
اقای ارکانی شما بین گرایش های فوتونیک کدام رو بیشتر می پسندین واینکه فرق زیادی بینشون هست؟
پاسخ:
سلام. در حال حاضر تنها دانشگاه های تبریز و تحصیلات تکمیلی کرمان بر حسب گرایش دانشجو میگیرن. یه سری توضیحات در مورد گرایش ها براتون نوشتم. من خودم گرایش الکترونیک رو بیشتر می پسندم. اما خب سلیقه ها فرق میکنه. بهتون پیشنهاد میکنم یه سری به لینک مربوط به پژوهشکده ی فیزیک کاربردی تبریز که جزو لینک ها گذاشتیم، بزنید. اطلاعات خوبی در مورد گرایش ها بهتون میده.
اتفاقا منم چون الکترونیک خوندم این گرایش رو دوست دارم ولی خانواده اصرار دارن که شیراز باشم و متاسفانه شیراز هم گرایش فیزیک فقط داره , بازم ممنونم از راهنماییهاتون ,اگر بازم سوالی داشتم مزاحم میشم .
سلام.با رتبه ی 1042رشته ی فوتونیک میشه جایی قبول شد؟
زبان 10،مغناطیس 5،الکترونیک32 و بقیه سفید
تشکر
پاسخ:
سلام. شاید پردیس بتونید قبول شید.
با سلام می خواستم بدونم دانشگاه بهشتی چه دروسی زا برای ترم اول ارایه میکند و آیا حضور در کلاس اجباری است
پاسخ:
سلام.

فوتونیک 1
کوانتوم پیشرفته
الکترودینامیک

حضور در کلاس هم تقریبا اجباریه.
با سلام خدمت اقای ارکانی عزیز
دو عدد سوال:
وضعیت ادامه تحصیل فوتونیک در خارج از کشور چطوره؟
آیا در کشورهای پیشرفته هم در این شاخه سرمایه گذاری میشه؟
پاسخ:
سلام. ادامه تحصیل در خارج از کشور بستگی به کشورش داره. برای هر کشوری یه سری پارامترها مهمه. ولی در کل خیلی سخت نیست رفتن. سرمایه گذاری در زمینه ی فوتونیک هم که خیلی خیلی زیاده. چون در همه جا کاربرد داره. پزشکی و نظامی و ...
درود بر اقای ارکانی
خیلی دوستون داریم!
سلام میدونید کدام یک از اساتید کارشون به الکترونیک و مخابرات نزدیکتر و کدام قویتر هستند؟ممنون
پاسخ:
سلام. منظورتون دانشگاه شهید بهشتی هستش؟
به پستی که در مورد اساتید پژوهشکده ی لیر دانشگاه شهیدبهشتی گذاشتم، مراجعه کنید!

با سلام وخسته نباشید

به نظر شما بین فوتونیک وفیزیک پزشکی کدوم برا آینده وکار بهتره؟

لطفا راهنمایی کنید برام خیلی مهمه...

با سپاس فراوان

پاسخ:
سلام، فوتونیک آینده ی بهتری داره.
سلام دروس ترم دوم دانشگاه شهید بهشتی را میتونید بگید
پاسخ:
سلام. فوتونیک۲ و لیزر پیشرفته دروس اجباری ترم دوم هستن که در کنارش میتونید درس اختیاری هم بردارید.
سلام , من  دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی بیوالکتریک دانشگاه امیرکبیر هستم . آیا می تونم ارشدم رو فوتونیک بخونم ؟ چون تو برنامه مصوب وزارت علوم اومده که فقط دانشجوهای فیزیک و گرایش الکترونیک مهندسی برق حق دارند فوتونیک بخونند اما توی دفترچه سازمان سنجش همچین چیزی نیست و همه آزادن که تو کنکور فوتونیک شرکت کنند .
ضمنا 80 درصد واحد های بیوالکتریک با الکترونیک مشترک هست , با این وجود بازهم ممکنه نذارن که من ارشدم رو فوتونیک بخونم ؟؟؟
پاسخ:
سلام. بله میتونید فوتونیک بخونید.
دوباره سلام .
اگه جواب سوال قبلی من رو نمیدونید به نظرتون بهتره از کجا بپرسم ؟ سازمان سنجش , وزارت علوم و یا آموزش پژوهسکده لیزر ؟؟؟
با سلام
از این که لطف میکنید و پاسخ می دهید ممنون .
چگونه میتونم ایمیل این  اساتید را داشته باشم دکتر مجید قناعت شعار-دکتررضا مسعودی-دکتر مهران باقری
پاسخ:
سلام. تو سایت پژوهشکده دنبالشون بگردید. اگه پیدا نکردید بهم ایمیل بدید.
متاسفانه ماده درسی زبان تاثیر بسیار منفی در ارشد گذاشته...من نمیدونم اون کارشناس های که اینا رو برسی میکنن کی هستن؟ اکثر اخراجی های دوره ارشد مربوط به قبولی های با کمک زبان هستن...اخه تو ارشد 80 درصد زبان به چه دردی میخورره؟ با شرمندگی باید بگم که اونایی که با زبان قبول شدن تو ایت تابستون برا خودشون چاره ای پیدا کنن وگرنه یکسال عمرشون به پوچی تموم میشه.
سلام
من فوتونیک141 شدم انتخابم اول بهشتی ترم دوم /تبریز(مخابرات-الکترونیک-فیزیک)/الزهرا/تحصیلات تکمیلی زنجان هست بنظرتون شانس قبولی کدام بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام. احتمالش هست که گرایش فیزیک دانشگاه تبریز قبول شید. اگه لطف کنید کارنامه تون رو هم برامون بذارید، ممنون میشم.
سلام من رتبه ام 62 فوتونیک و 57 الکترواپتیک
زبان 56.6
جدید 33.3
الکترومغناطیس 25
کوانتوم 25
الکترونیک سفید
اپتیک 8
(البته اگه درست یادم مونده باشه)
معدلم هم 12.22 بود (روحیه به بچه هایی که معدلشون پایینه فکر نکنم کسی معدلش به شاهکار من برسه!!)

با رتبه 194 فوتونیک کجا میشه قبول شد البته من تبریز رو اول زدم  ممنون

 

پاسخ:
سلام. روزانه منظورتونه؟ بعید میدونم روزانه ی تبریز بتونید قبول شید.

بله اول روزانه تبریز  رو زدم بعد شبانه تبریز .بشبانه تبریز چی قبول میشم؟ به نظرتون شبانه تبریز بهتره یا روزانه کرمان و شیراز و.....؟ درصدهای من زبان 11/41-----مغناطیس 00/5-------جدید 33/13-----کوانتوم 0-----الکترونیک 67/46 -------اپتیک سفید

پاسخ:
شبانه تبریز که حتما قبولید. اگر ساکن تبریزید، بهتره صددرصد.

با سلام  و سپاس .ببخشین مزاحم میشم  من تازه شمارو پیدا کردم با کوله باری از سوال . میخواستم بدونم تو این مدت باقی مانده کودوم دروس کارشناسیو تقویت کنیم  واسه ارشد خوبه؟ یکیم  اینکه خبر دارین کلاسای ارشد چندروز در هفتست؟ دوم اینکه  فوتونیک کلا چند واحده؟ اخه من  ساکن ارومیه هستم میخام  بدونم اگه ایشالا  تبریز که قبول شم  حدود  30/1 راهه  میتونم رفت و امد کنم یا باید بمونم تبریز؟

پاسخ:
سلام. اختیار دارید. وبلاگ متعلق به خودتونه. راستش تعداد روزهای کلاسها برای هر دانشگاهی فرق میکنه. دانشگاه شهیدبهشتی معمولا ترم اول چهار روز در هفته ست. از دانشگاه تبریز هم که خانم میلانی اطلاع دارن. البته از سایت دانشگاه هم میتونید آمار کلاسها رو بگیرید. در دانشگاه شهیدبهشتی مجموعا 28 واحد رو باید بگذرونید که 6 واحدش پایان نامه ست. برای راهنمایی این که تا مهر ماه چه کار باید بکنید، به پست زیر مراجعه کنید:
امیدوارم که موفق باشید !
سلام.ببخشید با رتبه ی 516 فوتونیک میشه جایی قبول شد؟ممنون
پاسخ:
سلام. شاید شبانه ی زاهدان بتونید قبول شید. اگر کارنامه تون رو هم برامون بفرستید ممنون میشم.
موفق باشید !
سلام.ببخشید با رتبه ی 516 فوتونیک میشه جایی قبول شد؟ممنون
سلام
سلام
سلام،من توفتونیک رتبم 344 بود و هیچ حا قبول نشدم، یعنی ظرفیت انقدر کم؟؟ حتی روزانه کرمان هم قبول نشدم،از1318 344 که بد نیست مگه سه برابر ظرفیت مجاز اعلام نمیکنن ؟ خوب 344 از 3/1 1318 که کتمر.
پاسخ:
دوست عزیز روزانه ی کرمان حدودا تا رتبه ی 300 قبول میشن، البته هر سال متغیره !  شبانه چطور؟  انتخاب رشته نکرده بودید؟! 
با رتبه 74 نیمسال دوم قبول شدم
زبان : 75
مغناطیس: 10
مدرن: 45
کوانتوم: 15

از دوستان شنیده ام که بناست نیمسال دوم را همزمان با نیمسال اول برگزار کنند. شما خبر خاصی دارید؟
پاسخ:
سلام و عرض تبریک. والا در جریانش نیستم. این سری که رفنم پژوهشکده حتما میپرسم.
موفق باشید !
با سلام
در یکی از پست ها اشاره کردید به زمینه الکترونیک علاقه بیشتری دارید می خواستم بدونم کدام استاد رو شما به عنوان استاد رهنما در این موضوع پیش نهاد میکند. با توجه به این که اطلاعات بسیار کمی در اینرنت درباره استادید وجود داره
و بیستر جه موضوعاتی الآن در این فیلد مطرحه
با تشکر هم دانشکاهی جدید
پاسخ:
با سلام و عرض تبریک. دکتر قناعت شعار، دکتر حمیدی و دکتر طهرانچی در این زمینه کار میکنن. به پستی که در مورد اساتید دانشگاه شهید بهشتی گذاشتم، مراجعه کنید.
موفق باشید !
ممنون از لطفتان
با سلام
می خواستم منابع دروس کوانتوم پیشرفته و فتونیک 1 را بدونم و این که اساتید این دو درس در پژوهشکده را.
با تشکر
پاسخ:
سلام. امسال فوتونیک 1 با دکتر قناعت شعار هستش. لیزر با دکتر جهانگیری و الکترودینامیک هم با دکتر نیکنام. کوانتوم هم ترم بعد خواهید داشت.
برای فوتونیک 1 معمولا کتاب صالح مرجع اصلی هست. لیزر از سیلفوست گفته میشه و الکترودینامیک هم از جکسون.
موفق باشید !
با سلام و تشکر فراوان و ارزوی موفقیت برای همه عزیزان  با رتبه 194 تبریز  روزانه قبول شدم
باسلام.میشه راجع به بازارکار و پردیس خودگردان بیشتر توضیح بدین؟
فیزیک مهندسی شاخه ی اپیتک ولیزر چه فرقی با مهندسی اپتیک دارد؟

سلام اقای اردکانی باعرض خسته نباشید می خواستم ازشماسوال کنم ایاکارشناسی مهندسی اپتیک ولیزر هم رشته ی خوبی هست وایا بازار کار داره ودر اخر هم می خواستم بدونم کدام دانشگاه برای این رشته بهتر است

با تشکر

پاسخ:
سلام. ارکانی هستم. رشته بسیار خوب و جدیدیه که ماهیتش با فوتونیک تفاوت چندانی نداره. دانشگاههای بناب و مالک اشتر در این رشته قوی هستن.
سلام.برای قبول شدن در یکی از دانشگاه های تهران(شهید بهشتی,علم و صنعت ,خوارزمی و الزهرا) برای ارشد فوتونیک حداکثر رتبه باید چند باشه؟!مرسی
پاسخ:
سلام. بایستی رتبه ی دو رقمی داشته باشید.
سلام
لطفا راهنماییم کنید برای زبان چی بخونم
من با متون فیزیک آشنایی ندارم چون رشتم برق بوده و زبانم ضعیف است
سلام.به نظر شما اگه الکترونیک و اپتیک رو سفید بزنیم و تمرکزمون بیشتر روی بقیه دروس باشه.بهتر نیست؟!
پاسخ:
سلام. درس اپتیک که فقط برای مهندسی المتروااپتیک ضریب داره، برای فوتونیک ضریبش صفره. درس الکرونیک رو هم اگر در دوره ی کارشناسی نگذروندید، بهتره که سفید بگذارید.
موفق باشید !
چرا کسی جواب نمیده برا زبان
سلام
دوستانی که با رتبه زیر  50 قبول شدن میشه راهنمایی کنن 
برا زبان و فیزیک مدرن چکار کنم
فیزیک مدرن کتاب تست و خلاسه گیر نیاوردم
نمیدونم گفتتنش اینجا درسته یا نه و اجازه دارم یا نه ولی اگه کسی کتاب داره لازم نداره من برا کنکورم ازش میخرم
البته اگه مدیر سایت اجازه بدن

salam.manterme 7 fizik hastam mikham arshad ro fotonik emtehan bededam az alan dir nis mikham rozane ghabol besham

 

 

 

پاسخ:
سلام. اگه پشتکار خوبی داشته باشید، هنوز دیر نیست.
موفق باشید !
mikhastam bedonam vase arshad azad fotonik shiraz rotbe chand mikhad akharin rotbe ghaboli azad shiraz chand hast
پاسخ:
سلام. دانشگاههای آزاد رشته ی فوتونیک رو ندارند.
باسلام آخرین رتبه قبولی واسه روزانه زنجان چنده؟
پاسخ:
سلام. حدود 150. البته این رتبه هر سال تغییر میکنه.
با سلام، یه سوال: من ورودی بهمن فوتونیک بهشتیم، توی نظرات یکی خوندم که قراره امسال نیمسال دوم با اول همزمان شروع شه،الان همش نگرانم نکنه راست باشه،میشه بگین درسته یا غلط؟ ممنون
پاسخ:
سلام. خیر. همون نیمسال دوم تشریف بیارید.
موفق باشید !
با سلام، یه سوال: من ورودی بهمن فوتونیک بهشتیم، توی نظرات یکی خوندم که قراره امسال نیمسال دوم با اول همزمان شروع شه،الان همش نگرانم نکنه راست باشه،میشه بگین درسته یا غلط؟ ممنون
سلام ببخشید مالک اشتر روزانه میدونید حدودا چند میخواد؟؟؟
سلام سپیده خانوم
ببخشید شما که ترم 2 بهشتی هستید میشه بگید رتبه چند اوردین؟
درصد هاتون چند بوده؟
هر درس رو از چی خوندین؟
اگرم میشه ایمیلتونو بزارید اگه سوالی داشتیم ازتون کمک بگیریم البته اگه از طرف مسیول سایت مشکلی نیست
با سلام و ممنون از وقتی که می گذارین، می خواستم بدونم چه تفاوتی بین فیزیک-گرایش فوتونیک و فوتونیک-گرایش فیزیک در مقطع دکتری هست؟ کدوم یکی از نظر آینده و بازار کار بهتر هست. 
من فارغ التحصیل سال 90 هستم و امسال می خام کنکور فوتونیک شرکت کنم و تازه هم میخام شروع کنم با توجه به اینکه 3روز در هفته هم سر کار هستم
میشه راهنمایی کنید که رزی چند ساعت و چه کتابایی باید بخونم؟
ممنون از شما
پاسخ:
سلام. با ایمیلم در تماس باشید.

reza.arkani@aol.com

سلام..زبان چی بخونم بهتره؟

کدوم شهرهافوتونیک داره؟

salam mishe ye ketab zabane khob moarefi konid
پاسخ:
سلام. برای زبان تخصصی، آزمون های سالهای قبل منبع بسیار خوبی هستن. برای زبان عمومی هم اکثر کتاب های واژگان و گرامر خوب هستن.
موفق باشید !
salam pardis koja ha dare hazinash taghriban cheghadr mishe
با سلام
من فارغ التحصیل مقطع کارشتاسی ارشد فیزیک (حالت جامد) دوره ی شبانه هستم.
آیا می تونم در کنکور کارشناسی ارشد رشته ی "فوتونیک" ثبت نام کنم؟
با تشکر
پاسخ:
سلام. چون شبانه بودید امکانش هست !
با سلام
من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فیزیک حالت جامد دوره ی شباه هستم
می تونم تو کنکور کارشناسی ارشد "فوتونیک" شرکت کنم؟ چون کد رشته ها متفاوته (فیزیک 1204 و فوتونیک 1205) فک نکنم مشکلی باشه...درسته؟
میشه لطفا برای مدرن و زبان تخصصی راهنمایی کنید چه کتابی باید بخونیم و تست بزنیم؟
سلام
من در دفترچه ی شماره ی 1 کنکور ارشد رشته ی مهندسی فتونیک را پیدا نکردم. من باید در مجموعه ی فتونیک(علوم پایه ) ثبت نام کنم یا مهندسی برق یا ...؟ لطفا زود جواب بدهید خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام. مجموعه ی فوتونیک کد 1205 هست و مجموعه ی برق کد 1251.
از هر دو میتونید شرکت کنید، باید ببینید از پس درسای کدوم آزمون برمیاید !
در ضمن رشته ی مهندسی برق برای فوتونیک ظرفیت خیلی محدودی داره.
موفق باشید !
سلام
متشکرم.

سلام
رتبه61
زبان 50
الکترو18.33
جدید25
کوانتوم43.33
الکترونیک سفید
اپتیک 1.66-
سلام میشه محبت کنید بگید برای  کدام یک از اساتید زیر حضور غیاب اهمیت دارد دکتر مسعودی  دکتر قناعت شعار دکتر جهانگیری خصوصا درباره دکتر قناعت شعار و این که ترم اول حداکثر چند واحد میشه برداشت.
پاسخ:
سلام. تا 12 واحد میتونید بردارید. معمولا تمام اساتید پژوهشکده روی حضور و غیاب حساس هستن.
سلام
امروز داشتم اسامی استادهای این ترمم رو سرچ می کردم رسیدم اینجا.
یادم افتاد روز انتخاب رشته، اینجا شما راهنماییم کردید.

خیلی ممنون
خواستم بگم بعله بعله نظر شما درست بود و من الان ورودی بهمن دانشگاه بهشتی هستم :دی
و البته بسیار خوشحال:دی

(رتبه 75 فوتونیک امسال بودم)
پاسخ:
سلام، ممنون از لطفتون. براتون آرزوی موفقیت و سربلندی دارم !
با سلام .میخواستم بدونم مالک اشتر تا چه رتبه ای رو در رشته فوتونیک قبول میکنه؟
پاسخ:
سلام. این رتبه برای روزانه و شیانه و در سالهای مختلف فرق میکنه. اما معمولا تا 150-100 برای روزانه و 300-200 برای شبانه دعوت به مصاحبه میشن.
سلام می خواستم بپرسم اگه سوالای اپتیکوهم بزنیم باز جز فوتونیک حساب می کنن یا فقط الکترواپتیک؟ممنون
پاسخ:
سام. تنها برای مهندسی الکترواپتیک و لیزر لحاظ میشه.
من درصدای فوتونیک 92 رو
زبان 55.55
مدرن 31.67
کوانتوم 13.33
الکترونیک 38.33
زدم. کارنامه ها رو نگا کردم با اینا پارسال تقریبا صد- نود میشدم :)
نمیدنم که، ایشالا فردا همین درصدا رو بزنم. هر چند بعیده :(
هممونو دعا کنین.
یا علی
سلام.
مدرن رو از رو چی میشه خوب جمع کرد؟؟
پاسخ:
سلام. کتاب سلز مرجع خیلی کاملیه. موفق باشید !

سلام امروز کلید اومد . مدرن جواباش شک برانگیز بود و کلی منفی خوردم.. مطمئنم کلیداش اشتباه بود :-(

میشه یه رتبه ی تقریبی بم بگین و اینکه شهید بهشتی قبول میشم یا نه ؟

زبان 44

مغناطیس 3.3

مدرن  40

کوانتوم 41

الکترونیک 73

اپتیک سفید

معدل 13.58

پاسخ:
سلام. اگر درصداتون درست باشن، حتما شهید بهشتی قبولید. با آرزوی موفقیت !
سلام  من امروز درصد هامو حساب کردم میشه بگین حدودا رتبه م چن میشه یا کجا قبول میشم. زبان 52- الکترومغناطیس 20.جدید 30-کوانتوم 15. البته اینم بگم کلید سنجش حداقل 3 تا اشتباه داشت که منفی خوردم.باتشکر
۰۱ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۳۳ علی اوجاقلو
سلام. زبان 52
الکترومغناطیس 20
مدرن 30 
وکوانتوم 15
معدلمم 14/83
حدودا کجا قبول میشم ورتبه؟
پاسخ:
سلام. اگر سطح سوالات مثل سالهای قبل باشه حدود 130 یا کمی کمتر یا بیشتر قابل تصوره. موفق باشید دوست عزیز !
سلام و خسته نباشید.
زبان 50
الکترو0.0
کوانتم 43.5
جدید 48.5
با این درصدها رتبم چن میاد تقریبا؟ ممنون
پاسخ:
سلام. زیر 50 رو انتظار بکشید !
سلام و خسته نباشید.
زبان 50
الکترو25
کوانتم 51
جدید45

حدودا کجا قبول میشم ورتبه؟



پاسخ:
سلام. گویا سوالات امسال نسبت به سالهای قبل آسونتر بوده که درصد همه بالاست. با فرض این که سطح دشواری سوالا تغییر چندانی نکرده بوده، شهید بهشتی قبول میشید !
سلام
زبان 50
الکترومغناطیس 25
مدرن 40
کوانتوم15
میشه بفرمایید حدود رتبه جند میشه؟
سلام
زبان 50
الکترومغناطیس 25
مدرن 40
کوانتوم15
میشه بفرمایید حدود رتبه جند میشه؟
پاسخ:
سلام. اگر سطح سوالات مثل سالهای قبل باشه زیر 100 میشید.
راستی 15% الکترونیک زدم
تاثیر داره؟
سلام.رو حساب کلید اولیه فوتونیک 93 ضرایبم این شکلی شدن: زبان 80 - الکترو 10 و مدرن هم بالای 50 بقیه هم سفید. به نظرتون محدوده ی رتبه ام چند میشه و اینکه رتبه ام به تهران میخوره؟(معدل 14.65)
پاسخ:
سلام. امسال ظاهرا درصدای همه ی دوستان بالا بوده. با فرض نتایج سالهای قبل به عنوان مرجع، رتبه تون زیر 100 میشه.
سلام
زبان 50
الکترومغناطیس 25
مدرن 45
کوانتوم51
الکترونیک 15
میشه بفرمایید حدود رتبه جند میشه؟


پاسخ:
سلام. به احتمال زیاد زیر 50 میشید !

اقای ارکانی عزیز .. سوالای فتونیک 10 سال گذشته به جز سال 90 اسون بوده و  مثل امسال میشد همین درصدارو زد.البته 92 مدرنش سخت بود.پس مغرضانه هی نگید امسال اسون بوده!! والا کنکور به اسونیه 91 نداشتیم.. ابته من کاملا ناراحتم بخاطر سولای امسال.توقع داشتم سال به سال سخت تر و مفهومی تر بشه! پس بازم تکرار می کنم تنها کنکور سخت کنکور شما بود یعنی همون کنکور سال 90!!

پاسخ:
سلام. من سوالات امسال رو هنوز بررسی نکردم دوست عزیز. با توجه به این که همه ی درصدهای اعلام شده در اینجا خیلی بالا بودن، نخواستم به دوستان امید بیهوده بدم. برای قبولی رتبه ملاکه دوست عزیز. رتبه هم بر اساس نتایج سایر دانشجوها تعیین میشه. حالا اگر همه درصداشون بالا باشه، خب رتبه ها با سالهای قبل متفاوت میشه دیگه !
سلام آقای ارکانی...
درصدامو گرفتم اوضاع اصلا خوب نیست...
زبان 44
مغناطیس 20
جدید 15
کوانتوم 13
الکترونیک 0
اپتیک 5

معدل 14/34
اوضاع چه طوره؟ کجاها احتمال داره نسبت به پارسال قبول شم؟
ممنون میشم اگه لطف کنید و جواب بدید...
پاسخ:
سلام. احتمال قبولی روزانه و شبانه خیلی خیلی پایینه. برای پردیس شانس قبولی دارید !

سلام

امسال درصدام اینجوری بودند:

زبان 53

مدرن 36

الکترونیک 10

کوانتوم 11

مغناطیس سفید

میشه بگید حدودا رتبم چند میشه و میتونم از روزانه تبریز قبول شم؟

پاسخ:
سلام. حدود 200 شاید بشید. بستگی به معدلتون هم داره. برای روزانه ی تبریز احتمال قبولیتون تا حدودی کمه !
به اطلاع دوستان عزیز می رسانم که کلید اولیه ،حداقل دو اشتباه زیر رو داره. بنده با مستندات  محکم با سازمان سنجش مکاتبه کرده ام.

سئوال 45  گزینه 1 درست است نه گزینه2

سئوال 67 گزینه 2 درست است نه گزینه یک

با عرض سلام
درصدای من :زبان60   ,جدید35    مغناطیس20  بقیه درسا سفید
الان با توجه به اسون بودن کنکور امسال آیا احتمال روزانه قبول شدن است?
با تشکر ... .
پاسخ:
سلام. امیدورم که بتونید روزانه قبول شید. براتون آرزوی موفقیت دارم !

سلام...درصدای کنکور ارشدم : زبان 51.1--مدرن 43.3--کوانتوم 11.6--الکترونیک 10--مغناطیس سفید--معدل 12.82

بنظرتون اگه بخوام روزانه قبول شم از کجا حتما قبول میشم؟من ساکن تبریزم...روزانش قبول میشم؟

پاسخ:
سلام. امیدوارم که بتونید همون تبریز قبول شید !

سلام

میشه بگید برای روزانه های تبریز-شیراز-کرمان و یکسری از دانشگاه های تهران چه رتبه ای باید بیاریم؟

واقعیتش میخوام ببینم کلا شرایط چجوریاست؟شاید یکم استرسم کم بشه

ممنون میشم واقعا اگه جواب بدید

پاسخ:
سلام. برای روزانه ی
شهید بهشتی زیر 70
علم و صنعت زیر 90
خوارزمی زیر 130
تبریز زیر 200
شیراز زیر 150
کرمان زیر 300
سوال 22 زبان هم غلطه!!
صنعتی شیراز تا چه رتبه ای احتمال قبولی هست؟
پاسخ:
سلام. حدود 200.

باسلام وخسته نباشید

درصدهای فوتونیک من اینا هستن

زبا45

الکترو10

کوانتوم35

فیزیک مدرن33

میشه بفرماییدرتبم چندمیشه؟ و آیا شبانه الزهرا قبول میشم یا نه؟

ممنون

پاسخ:
سلام. اگر معدلتون حدود 14 یا 15 باشه رتبه تون بین 100 تا 150 میشه احتمالا و احتمال قبولی شبانه ی الزهرا هست !

منم فکرمیکنم سوال22 زبان گزینه 4 جواب صحیح باشه

تعداد شرکت کنندگان کنکور فوتونیک 4800 نفر بوده امسال ! از یکی از اشناهام توی سنجش پرسیدم.  همه اومدن سمت فوتونیک شانس مارو باش
پاسخ:
ظرفیت پذیرش هم چند برابر شده دوست عزیز.
میشه بگین سال های قبل تعداد شرکت کننده ها حدود جند نفر بودن؟

پاسخ:
حدودا 2000 نفر !سال به سال زیاد تر شده و البته ظرفیت پذیرش هم خیلی زیاد شده. چون دانشگاه های  الزهرا و خوارزمی و....  از سال 90 به بعد فوتونیک میگیرن .
ظرفیت کلا با شبانه ها 350 تا بیشتر نیس

بچه ها لطفا سوال 87 کوانتوم  رو حل کنید . اخه کلید سازمان سجش میگه گزینه اول درسته .

من شک دارم

الزهرا فقط دخترانه اس؟
پاسخ:
بله
ظرفیت پذیرش روزانه سال قبل دقیق خبر دارین؟تحصیلات تکمیلی زنجان روزانه س یا شبانه؟وسطح علمی زنجان چطوره؟

پاسخ:
 کامنت یکی از  دوستان: " تعداد شرکت کنندگان فوتونیک سال 92 / 4500 نفر بود که تقریبا 1300 نفر مجاز به انتخاب رشته شدن اینو توی ویژه نامه ی پردازش خوندم"

 بنده اطلاع دقیقی ندارم .با توجه به گفته ی ایشون، امسال باز هم بیشتر شده تعداد شرکت کننده ها 4800 نفر.

جواب سوال 87 همون گزینه ی 1 کاملا درسته لطفا درخواست اشتباه واسه سنجش نفرستین شاید قید تحیح همرو بزنن!

فک کنم این سوال هم غلطه .. من گزینه 4 بدست اوردم
سلام. سوال 87 همون گزینه 1 کاملا کاملا درسته. من خودم سر جلسه دوبار حلش کردم. بعدا هم حلش کردم.اول باید ازشرط بهنجارش آلفا رو بدست بیاری....

اما قطعا:

سئوال 45  گزینه 1 درست است نه گزینه2

سئوال 67 گزینه 2 درست است نه گزینه یک
 و بنده با مستندات قوی با سازمان سنجش مکاتبه کرده ام.....



اقا این درسته اعتراض نکنید! اون دوستانی که اعتراض زدن به ما هم بگن چیارو اعتراض زدن که ما هم بزنیم شاید سوال حذف شه

سلام . من اگه زیر 10 نیارم شاید انتخاب رشته نکنم بمونم برا سال بعد در انتظار رتبه یک. چون میخوام بیام شهید بهشتی با اساتید تاپش( نظری کار) کار کنم نظرتون چیه؟ کاملا جدی جدی میگم.

دوستان اگه لطف کنن درصداشونو بذارن مخصوصا اونایی که فک می کنن رتبه عالی میارن.

درصدای من:

فیزیک مدرن 68/3
مغناطیس51/6
زبان50
کوانتوم48/3
الکترونیک سفید
دانسته دانسته 4 تا سوال رو اشتباه زدم، دارم می سوزم از بی دقتی و .....

پاسخ:

سلام. به نظرم رتبه ملاک کار با اساتید خاص نیست ! بستگی به معدل و نمرات ترم اولتون داره ... البته بر حسب دانشگاه  و اساتید راهنما فرق میکنه که  ملاکشون و اولویتشون به  رتبه هست یا معدل ترم اول !
اگه رتبه ی بهشتی رو بیارید  یک سال رو بیخود تلف نکنید، البته  این نظر شخص بنده ست ! به هر حال شما خود مختارید.
 پاینده باشید

لطفا بگید جواب سوال 85 کوانتوم کدوم گزینه است؟

چون حالت پایه hw درسته اما اولین حالت برانگیخته میشه 3hwکه این دو مورد تو هیچکدوم از گزینه ها نیستش

 

سلام. واقعا ببخشید اینقدر سوال می پرسم خودم معذبم اما چاره ای ندارم.
فوتونیک1 و 2 صالح و لیزر سیلفواست چه فصلهایی تدریس میشه اونجا؟ سپاسگزارم
پاسخ:
صالح تا فصل 5 به نظرم !
 فعلا اینو داشته باشید ، تا آقای ارکانی  خودشون کامل تر جوابتون رو بدن .
 خواهش میکنم وبلاگ متعلق به شما دوستانه :-)

سلام میخواستم بدونم معدل چقدر تاثیر داره...مثلا کسیکه درصداش با یکی دیگه برابره ولی تو معدلش مثلا2نمره اختلاف هست چقدر رتبش با طرف مقابل تفاوت خواهد داشت؟من معدل کلم 13 شده و مجموع درصدای کنکور امسالم 115شده و دوستم با همین مجموع درصدا معدل کلش 15 هستش...

ممنون

پاسخ:
سلام
20 درصد معدل تاثیر داره 
سلام خسته نباشید درصدام زبانo مدرن 40 الک 10 کوانتوم15 اپتیک10 شبانه تبریز قبول میشم؟
پاسخ:
سلام. متاسفانه فکر نمیکنم احتمال قبولی داشته باشید !
فاطمه می تونم بپرسم کجا میخونید؟ منم درصدام مثل شماس دانشگاه تهران می خونم

خانم فاطمه : من هم با شما ابراز همدردی می کنم .. من 6تا سوالو .... بی خی کنکور همینشم ارزیابی می شه دیگه

امیدوارم سال دیگه همکلاسی باشیم ;-)

سلام. اونایی سوالارو دارن بررسی می کنن اگه ممکنه منو راهنمایی کنین :

سوال 69 مدرن : اثر اشترن گرلاخ به اسپین مربوط میشه دیگه پس باید جواب گزینه ی 1 باشه درسته؟

سوال 76 نامردا h  دادن جای hبار !اینو همینطور گفتم دور همی ...

سوال 80 : جواب مگه گزینه ی 2 نمیشه؟ این دوتا ویژه حالت مشترک دارن دیگه!

سوال 85 کاملا درسته جای بحث نیس

سوال 87 کاملا درسته ...

سوال 67 : قطعا اشتباهه بدجور سوتی دادن !

سوا 68 : من به گزینه ی 3 رسیدم اگه کسی حلش کرده امار بده !

سوال 95 : جوابشو نتونستم بدست بیارم !

سوال 96 : باید حذف بشه چون گزینه ی صحیح نداره و ترانزیستور اشباعه

سوال 22 : با توجه به متن تابلوء که اشتباهه

سوال 52: بی دقتا حتما 156 زدن !!!!مث من

سوال 56 : کاملا جوابش درسته .

فاطمه : شما با این درصداتون قطعا زیر 10 میشین! با توجه به میانگینتون میگم. در کل امیدوارم همه ی بچه ها موفق باشن.. موفقیت توی کنکور خلاصه نمیشه .زت زیاد

 

سلام

چه رتبه ای رو تخمین میزنید برای من؟و چه دانشگاهی احتمال قبولیه روزانه بالا دارم؟ (فقط روزانه هااا )

کوانتوم10

زبان50

الکترونیک10

مدرن 45

مغناطیس نزدم

پاسخ:
سلام. رتبه تون حدود 150 شاید بشه. روزانه ی شهرستان میتونید قبول شید. ( با فرض اینکه سطح سختی سوالات و تعداد شرکت کننده مثل سالهای قبل بوده باشه )

سلام خسته نباشید

میشه بفرماییدکه با این درصدها رتبه ام چند میشه وایاتهران روزانه یا شبانه قبول میشم یا نه؟معدلم13

زبان50

الکترو10

کوانتوم35

مدرن40 یا33 دقیق یادم نیست.

پاسخ:
سلام. نمیدونم همه درصداشون بالا بوده یا فقط دوستانی که میان اینجا نظر میذارن، بچه درسخون بودن!!!
اگر معدلتون معمولی باشه و شرایط آزمون امسال مثل سالهای قبل بوده باشه، زیر 100 میشید !
سلام. شهید باهنر کرمان فارغ التحصیل شدم.سایه درصدات لطفا؟؟؟؟؟
منم جواب سوال 68 به گزینه ی 3 رسیدم . بچه ها اعتراض چی زدید؟

سلام.میشه حدود رتبه منو بگید

زبان45-مدرن45-کوانتوم27-الکترونیک70-مغناطیس سفید

پاسخ:
سلام. بهشتی قبولید دوست عزیز !
سلام اقای اردکانی لطفا به بچه ها اپتیک ولیزرباهنر کرمان هم معرفی کنید که هم از بناب وهم از مالک اشتر قوی تره
من کنکور فتونیک دادم امیدوارم رتبم خوب شه میخواستم بدونم منظور از اموزش محور چیه ونیم سال دومی که بهشتی میگیره روزانه است یا شبانه؟
پاسخ:
سلام. ارکانی هستم، نه اردکانی. بهشتی تنها سال 92 رو هر دو نیمسال گرفت، از سال بعد دومرتبه فقط یک نیمسال میگیره، فقط هم روزانه !
تنها یک رشته هست که ما اپتیکی های بیچاره میتونیم بریم اونم که از شانس ما هر سال تعداد شرکت کننده هاش داره زیاد تر میشه

بچه ها به نظرتون سوال 96 غلط نیس..؟؟؟؟صلا جواب تو گزینه ها نیس....

سوال 101 به نظرتون کدوم گزینه درسته؟؟؟

درصدای من

زبان 50

الکترونیک 35

کوانتوم25

مدرن 20

مغناطیس سفید

معدل 14.60

ببخشید میخواستم بدونم رتبه ام چند میشه؟؟؟

پاسخ:
احتمالا زیر 100

اقای ارکانی جواب منو لطفا بدید

ببخشید امسال شهید بهشتی ظرفیتش چندتاس
پاسخ:
40 تا 45
با سلام و تحیت.لطف کنید بگید با این درصدا من رتبم چند میشه یا کجا روزانه قبول میشم؟ زبان 30 .جدید 36. الکترو 20. کوانتوم 20 .معدلم 16.26
پاسخ:
سلام. شاید کرمان یا گیلان بتونید قبول شید. حدود 200
۰۴ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۴۲ optic bonab's flag is up for ever!

سلام اقای ارکانی از کجا میگید که امسال بهشتی نیمسال دوم نمیگیره؟؟؟؟

پاسخ:
سلام. طبق گفته ی دکتر شکری رییس پژوهشکده !
سلام با درصدهای زبان 30 مغناطیس 30 مدرن 25 کوانتوم سفید الکترونیک 70
چه رتبه ای پیش بینی می کنید؟؟
پاسخ:
سلام. اگر درصداتون درست باشه، بهشتی منتظرتون هستیم دوست عزیز. الکترونیک رو خیلی خوب زدید، بهتون تبریک میگم و امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید !
۰۴ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۰۹ optic bonab's flag is up for ever
میگن فقط 20 نفر میگیره امسال درسته؟
پاسخ:
برای دکترا 20 نفر میگیره
omid jan shoma 100 dar 100 ghaboolid,faghat moaddelet kheyli daghoone!

امید جان شما 100 در 100 قبولید,فقط چقدر معدلت داغونه!
ببخشید بابت اشتباهی که پیش اومد
سلام. منبع رسمی درس لیزر در دوره لیسانس کدوم کتابه؟
 برا شروع ( ازصفر ) لیزر چه کتاب یا کتابایی رو پیشنهاد می کنید؟
 با سپاس فراوان
سلام میشه بادرصدای زیر رتبه منو پیش بینی کنید؟
زبان45مدرن33کوانتوم 28الکترونیک30
پاسخ:
سلام. زیر 100
راستی معدلمم 15.5
اقا وحید شما دانشجوی اپتیک باهنر نیستید؟
سلام فاطمه خانم کتاب مبانی لیزرسوولتو برای لیزر تدریس میشه
ممنونم بابت وقتی که میذاریدامیدوارم موفق باشید
ارزوم بود بهشتی قبول شم اما برای رسیدن بهش اصلا تلاش نکردم
به نظر شما ارزششو داره ی سال دیگه بمونم؟
پاسخ:
خواهش میکنم، اختیار دارید. حالا اجازه بدید رتبه ها بیاد تا ببینیم چی پیش میاد. منم برای شما آرزوی موفقیت دارم !
سلام اقا علی من دانشجوی مالک اشترم

تعداد شرکت کننده های فوتونیک

سال 88 - 1800

سال 89 - 2300

سال 90 - 2500

سال 91 - 3400

سال  92 - 4100

سال 93 - 4800

حیف شد. من فک میکردیم خوب زدم! امسال سوالها خیلی اسون بود همه خوب زدن! (ظاهرا). اینم شانسه ما داریم؟!!! بریم سر فیزیک خودمون که سوالاش سخت بودن....
سلام میشه بگید با این درصدا  رتبه ام چند میشه کجا قبول میشم
زبان 43
مغناطیس 11
مدرن 15
کوانتوم 26
الکترونیک 5
سلام.درصدای کنکور 93 این شده به نظرتون رتبم چن میشه؟شهید بهشتی قبول میشم؟
زبان 69
مغناطیس 20
مدرن 48
الکترونیک 46
کوانتوم 3
پاسخ:
سلام. به احتمال زیاد شهید بهشتی قبول میشید دوست عزیز !
راستی معدلم هم در حد 16.5 هست.
سلام
زبان 50
مغناطیس 25
مدرن 40
الکترونیک 13
کوانتوم 50

معدل 13.5

شهید بهشتی قبول میشم؟





واقعا من به کلی نا امید شدم حداقل 100 نفر درصدهاشونو دادن و همگی هم درصدهای عالی و طبق پارسال رتبشون زیر 100 میشه حالا خیلی ها هم هستن که درصدهاشونو نذاشتن .

امسال واقعا عجیبه به نظر من سطح سوالات نسبت به سالهای قبل تغییر چندانی نداشته و این درصدها خیلی بالا هستن.

رقابت از کنکورفیزیک سخت تر شده

دوستانی که کد دفترچشون fبود لطف میکنن بگن که سوال67فوتونیک دفترچهf گزینه صحیح یعنی همون 1s1/2 کدوم گزینه دفترچه fمیشد؟

لطفا هرکی میدونه پاسخ بده

ممنون

دوستانی که کد دفترچشون fبود لطف میکنن بگن که سوال67فوتونیک دفترچهf گزینه صحیح یعنی همون 2s1/2 کدوم گزینه دفترچه fمیشد؟

لطفا هرکی میدونه پاسخ بده

ممنون



سلام-بی زحمت این رتبه ی ماهم ی تخمینی بزن.دستت طلا
زبان40-مدرن40-کوانتوم45مغناطیس20
سلام
زبان40-مغناطیس20-کوانتوم45-مدرن40-بقیه سفیدمعدل15.15
پاسخ:
سلام. احتمالا زیر 100 میشید دوست عزیز !
سلام اقای ارکانی مثل اینکه واقعا باید ی سال دیگه بمونم با این درصدایی که بچه ها میگن دیگه نباید به اومدن نتایج دل خوش کنم-;
آقا من گرخیدم همه عالی زدن که.رتبه مارم با اینا یه تخمینی بزنید
الکترومغناطیس 50
مدرن 60
کوانتوم 60

سلام میشه رتبه منم تخمین بزنید و بگید کجا میتونم روزانه قبول بشم؟
زبان 34
مدرن 21
کوانتوم 18
الکترو -1.6
اپتیک 5
ممنون میشم جوابمو بدین
راستی معدلم 15 هست
۱۶ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۴۱ مهدی محجوب
سلام به همه دوستان
یه راه ساده برای اینکه هرکس رتبه تقریبی خودشو حدس بزنه استفاده از فرمول زیره
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0in; margin-right:-9.35pt; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0in; text-align:justify; text-justify:kashida; text-kashida:0%; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-top:0in; margin-right:-9.35pt; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0in; text-align:justify; text-justify:kashida; text-kashida:0%; line-height:115%;} @page Section1 {size:8.5in 11.0in; margin:1.0in 1.0in 1.0in 1.0in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

(درصد زبان*30)+(مجموع درصد تمام درسهای دیگه بغیر از اپتیک *20)+(معدل *110)= نمره کل

این فرمول مبنای محاسبه نمره کل هست البته پارامترهای دیگه ای هم مطرحه که فعلا بهشون فکر نمی کنیم

حالا با توجه به طرازهای 2 سال قبل

نمرات بالای 6500 رتبه های زیر 10 و قبولی شهید بهشتی

نمرات بالای 6000 رتبه های زیر 20 و قبولی شهید بهشتی

نمرات بالای 5800 رتبه زیر 25 و قبولی شهید بهشتی

نمرات بالای  5500 رتبه های زیر40  وقبولی شهید بهشتی

نمرات بالای 5200 رتبه های زیر 90 و قبولی تهران

نمرات بالای 5000 رتبه زیر 100

البته باز هم میگم طراز سالهای قبل از 50 کارنامه ملاک بوده و طراز امسال کمی متفاوته


سلام مهدی جان. واقعا دستت درد نکنه بابت اطلاعاتی که میدی امیدوارم سال بعد شهید بهشتی با هم باشیم . این فرمول رو از کجا آوردی ؟؟؟ قابل اتکاست؟ البته نمره کل من میشه 7517
اشکالات احتمالی وارد به فرمول مهدی محجوب عزیز

1)نمره زبان دو بار محاسبه میشه یک بار در (مجموع درصد تمام درسهای دیگه بغیر از اپتیک *20) بار دوم در(درصد زبان*30)

2)2.2 درصد زبان یا 5.5 درصد درسای دیگه 1 نمره از معدل رو جبران می کنه که به نظر اصلا منطقی نیست.
با تشکر از تمامی دوستان و آقای ارکانی عزیز
 
۱۷ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۰۳ مهدی محجوب
سلام دوست عزیز
مبنای فرمول خیلی ساده هست
تو فرمول مجموع درصد درسهای دیگه بغیر از اپتیک و زبان مد نظرم بوده
تاثیر یک نمره معدل با 5.5 درصد از درسهای الکترونیک یا کوانتوم برابری میکنه
اما یک نکته رو فراموش نکن تراکم معدل بین 13.5 تا 15 هست و این  به معنای اینه که فقط اگر معدلت از این تراکم درو بود رو ترازت اثر داره
به زبان بهتر معدلهای میانی تقریبا اثری رو تراز ندارن اما معدل17 میتونه به معنای 11 درصد بیشتر در کوانتوم باشه
به هر حال حدود 50 کارنامه از سالهای قبل با این فرمول تطبیق تقریبی داشتن

یه سوال .....معدل موثر که تو کارنامه درج میشه همون معدل کتبی هستش یا معدل کتبی که ضریب دانشگاه هم درش اعمال شده؟

پاسخ:
معدلی که ضریب دانشگاه بهش اعمال شده !
سلام اقای ارکانی
زبان 21
مغناطیس 25
کوانتوم 35
مدرن 15
الکترونیک سفید
اپتیک 10
ازشما خواهش میکنم که رتبمو تخمین بزنید  واینکه بفرمایید من با این درصدا کجا میتونم قبول شم.
پس با این حساب نمره کل من میشه  6517
با سپاس فراوان از همه دوستان عزیز.

لطفا نمرات بین 4000 تا 5000 رو هم بفرمایید ممنون
با سلام
بچه ها به نظر من جواب سوال 66 گزینه 1 میشه چون اگه غیر از این باشه مفهوم فیزیکی سرعت گروه و سرعت فاز از بین میره.امیدوارم که سازمان سنجش جواب این سوالو تصحیح کنه
اگه شما هم نظری درباره این سوال دارین بگین.لطفا

سوال66درسته.توی کتاب کوانتوم مدرسان شریف فصل2یا3 دقیق یادم نیس به عنوان مثال توی درسنامه نوشته شده.

البته خودم هم اشتباه جواب دادم.وگزینه1روانتخاب کردم.

سلام به همه دوستان نازنین. آقای ارکانی یا دوستان عزیر اگه محبت کنن چارت درسی 4 ترم ارشد فوتونیک شهید بهشتی رو بذارن بینهایت سپاسگزار میشم.
بچه ها شما چه جوری یادتونه که چه گذینه ای رو زدید؟!
سلام کلید سوالات اومد و نگاه کردم میخواستم بدونم با درصدای زیر شهید بهشتی قبول میشم
زبان  58.88
الکترو 25
مدرن 36.66
کوانتوم 28.33
الکترونیک سفید
کوانتوم 6.66
من یه تصحیحی بکنم 1-اپتیک 6.66
2-معدل 14.92
درضمن اون مطلبی که آقای مهدی محجوب نوشتن بنظرم اشتباه 
مثال پارسال
رتبه 26 فوتونیک
زبان 54.44
الکترو 50
نوین 30
کوانتوم 23.33
الکترونیک سفید 
معدل 14.35
حالا طبق او فرمون میشه 5278
که طبق حرف آقا مهدی باید رتبش میشدنزدیکای 50
دوستان مطمینید کلید خوب نگاه کردید؟!!! مثله اینکه من این وسط خیلی ضعیف عمل کردم بابا شما که ترکوندید
من تا قبل از اومدن کلید درصدام خیلی بالا بود.
اگه وضعیت اکثریت اینجوری باشه پس امسال خیلی کنکور فوتونیک آسون بوده.
دوستان یه سری نمونه کارنامه تو این وبلاگ هست برین ببینین رتبتون مشخص میشه تا حدودی 
البته این کارنامه ها مال سال 92 هستن
http://www.qomphysics.ir/konkor92f
دوستان و (احتمالا) هم کلاسی های عزیز سال نو مبارک!!!!!!!!!
سالی سرشار از موفقیت وسلامتی برای تمامی دوستان آرزومندم
سلام
می خواستم بدانم کلاسهای فوتونیک در دانشگاه چند روز درهفته است وبیشتر چه روزهایی است
وآیا اساتید به حضور وغیاب خیلی حساسند؟
باسلام لطفا بفرمائید مناع دروس
فوتونیک 1
کوانتوم پیشرفته
الکترودینامیک
چیست وتا چه فصلی تدریس می شود

سلام.میشه بگین دانشگاه کاشان حدودا تاچه رتبه ای میگیره

تعداد شرکت کنندگان ارشد فوتونیک 4800 نفر اعلام شد.

با آرزوی موفقیت بچه های دانشگاه شهید باهنر کرمان

سلام میشه رتبه منو هم تخمین بزنید ممنون

زبان36 - الکترو مغناطیس 5 - مدرن 18 - کوانتوم 20 - الکترونیک 51% -

معدل 15.30

سلام.امسال 200 شدم کجاها روزانه قبول میشم؟
سلام با رتبه 170 فوتونیک کجا میتونم قبول شم ؟