مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

مکانیک کوانتومی یا الکترونیک؟

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۰۴:۲۵ ب.ظ

هدف بررسی این موضوع است که با توجه به ضرایب یکسان تمامی دروس در آزمون ارشد فوتونیک کسانی که درس مکانیک کوانتومی را پاسخ می دهند نمره ی تراز بهتری کسب خواهند کرد یا کسانی که به سوالات الکترونیک پاسخ می دهند.

به این موضوع به دو صورت می توان نگاه کرد:

1-     در درسی که اکثر داوطلبان در آن درصد پایینی کسب می کنند می توان با کسب درصد خوب در آن درس نمره ی تراز بالایی کسب کرد.

2-      در درسی که اکثر داوطلبان به آن پاسخ می دهند کسب درصد پایین می تواند به نمره ی تراز پایینی منجر شود.

با فرض یکسان بودن درجه ی سختی سوالات مکانیک کوانتومی و الکترونیک و نیز با در نظر داشتن این مطلب که بیش از 90 درصد داوطلبان آزمون فوتونیک در دوره ی کارشناسی دانشجوی فیزیک بوده اند و از پاسخ گویی به سوالات الکترونیک تقریبا ناتوان اند و مابقی داوطلبان که در دوره ی کارشناسی الکترونیک خوانده اند نخواهند توانست به سوالات مکانیک کوانتومی پاسخ دهند، معمولا داوطلبان یکی از این دو درس را سفید می گذارند یا درصد کمی در آن درس کسب می کنند. حال سوال این جاست که پاسخ گویی به سوالات مکانیک کوانتومی منجر به کسب نمره ی تراز بالاتری خواهد شد یا الکترونیک !

در مقاله ای که همزمان با انتشار دفترچه ی شماره ی 1 کارشناسی ارشد سال 90 توسط سازمان سنجش منتشر شده بود ذکر شده که با توجه به این که رتبه ی نهایی داوطلب بر اساس نمره ی تراز وی مشخص می شود و نمره ی تراز رابطه مستقیم به نتایج سایر داوطلبان دارد لذا کسانی که در دروسی که میانگین درصد پاسخ گویی پایین دارند درصد مطلوبی کسب کنند نمره ی تراز به مراتب بالاتر و در نتیجه رتبه ی بهتری کسب خواهند کرد. نمونه ی بارز این موضوع درس زبان عمومی و تخصصی می باشد که با توجه به این که داوطلبان در همه ی رشته ها در این درس درصد چندان مطلوبی ندارند با بررسی کارنامه های سال های گذشته می بینیم که کسانی که دراین درس توانسته اند درصد مطلوبی کسب کنند جهش چشمگیری در رتبه داشته اند. در رشته ی فوتونیک نیز از آن جا که اکثر داوطلبان درس الکترونیک را سفید رها می کنند می توان با کسب درصد خوب در این درس جهش چشمگیری را در رتبه انتظار داشت. هر چند که این موضوع نقش حایز اهمیت سایر درس ها را کتمان نمی کند.

۹۱/۰۶/۰۶
رضا ارکانی

نظرات  (۵)

من که هردوتا رو سفید گذاشتم
سلاموبلاگ جالبی داریدامیدوارم موفق باشید وقت داشتید به منم سر بزنیدراستی اسم وبتم خوبه
وبلاگ جالبی دارید
با سلام.آپلودسنتر بزرگ عکس فارسی آپ.مکانی امن و دائمی برای آپلود تصاویر شما با رعایت حریم خصوصی.حتما سر بزنید www.farsiup.tk اینم جامعه مجازی و چت روم و سایت موزیک فان صدا به ترتیب www.my.funseda1.tk و www.chat.funseda1.tk و www.funseda5.tk موفق و پیروز باشید

سلام با تشکر از وبلاگ بسیار خوبتون
برا من که دوره کارشناسی الکترونیکو خوب نخوندم و بخام الان از صفر بخونمش برا ارشد چه پیشنهادی میدین ممنونم