مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

فوتونیک دانشگاه های ایران

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۰۷:۱۷ ب.ظ
در این پست از همه ی دوستانی که در هر یک از دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل در رشته ی فوتونیک هستند دعوت می کنم تا در مورد وضعیت این رشته در دانشگاه خودشون و این که آیا از شرایط موجود راضی هستن یا نه و این که در دانشگاه محل تحصیلشون بیشتر روی چه موضوعاتی کار میشه حرف بزنن تا بتونیم مجموعه ای از اطلاعات مفید رو در اختیار ورودی های جدید و یا دوستانی که قصد دارند در آینده در این رشته تحصیل کنند فراهم کنیم. با سپاس

۹۱/۰۸/۱۰
رضا ارکانی

نظرات  (۲۵)

چه عجب شما خلاصه آپ کردین. به هر حال ممنون. ما هر روز سر میزنیم میبینیم خبری نیست. در ضمن وضعیت ما رو که خودتون بهتر میدونین
سلام. ممنون از مطالب خوبتون. دعا کنید منم امسال قبول شم.
سلام. منم که مثل خود شما شهید بهشتی ام. شنیدم که خیلی بد نمره میدن اینجا. اساتید زیادی کار میکنن اینجا. ولی به نظرم یه مقدار فضا سنگینه. امکانات آزمایشگاهی هم بد نیست انگار. به هرحال شکر که تونستم اینجا قبول بشم. ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار بچه ها قرار میدید.
راستی من یادم رفت بگم که ورودی جدید هستم.
دانشگاه تبریزم
اینجا وضعیت نمرا دادن خب خیلی بد نیست به نظرم
موضوعات خب همه جور موضوعی کار میشه یعنی تنوع زیاده
امکانات آزمایشگاهی هم خب به پای بهشتی نمیرسه ولی خب بچه ها کار میکنن دیگه
50% یا بیشتر حتی، کارهای تئوری انجام میدن
امسال پلاسما هم گرفته تبریز
:-)
سلام
من ماهان میخونم، هنوز اطلاعات کاملی از آزمایشگاه ندارم، در زمینه فیبر خوب کار میشه و اپتیک کوانتومی ، بیشتر هم تئوری کار میکنن
وقتی اطلاعات کافی کسب کردم حتما واسه استفاده ی دوستان میزارم
مرسی طاهره جان :-)
چرا از گیلانی ها و کاشانی ها خبری نیست؟
من دوست دارم فقط شهیدبهشتی قبول شم.
البته منظورم برا دکترا بود:)

salam man dar zamineye mobadele tule moj bar mabnaye photonic crystalha kar mikonam kasi hast ke batune be man dar eslahe sakhtari ke ba narm afzare FDTD shabihsazi kardam komak kone?

 

پاسخ:
سلام. دکتر حمیدی و دکتر قناعت شعار شاید بتونن کمکتون کنن.
سلام. استادهای زیر کدوم یا کدوما شون کار نظری می کنن؟ با تشکر فراوان

1- دکتر محمدمهدی طهرانچی

2- دکتر مجید قناعت شعار

3- دکتررضا مسعودی

4- دکترعزالدین مهاجرانی

 

 


پاسخ:
سلام. به جز دکتر مهاجرانی، بقیه ی این اساتیدی که نام بردید هم نظری کار میکنن و هم تجربی !
ببخشید دکتر لطیفی، چطور؟
پاسخ:
دکتر لطیفی هم نظری و تجربی کار میکنن. البته بیشتر تجربی
سلام من امروز نتیجه ارشد را دیدم فوتونیک دانشگاه باهنر کرمان قبول شدم کسی از این دانشگاه اطلاعاتی داره 
خطاب به نادیا:
سلام.
من از بچه های اپتیک و لیزر دانشگاه باهنر هستم.
دانشگاه، مخصوصا دانشکده ی فیزیکش هیچ چیز از لحاظ علمی کم نداره اما متاسفانه تک و توک اساتید براتون وقت میذارن و کار خوب انجام میدن.
اگر فقط قصدتون ادامه تحصیله و زیاد براتون مهم نیست درسا چجوری ارایه بشه مشکلی براتون پیش نمیاد اما اگر خیلی میخواید خوب کار کنید و هدف های والا زیاد دارید یکم کار مشکله!
البته میتونید کار مشترک با دانشگاه تحصیلات تکمیلی ماهان هم داشته باشید که بنظرم با اینکه سخته خوبه.
بنظرم از اساتیدی مثل دکتر مطلوب که فوق العاده اند غافل نشید!
اساتید خوب دیگه ای هم مثل دکتر فاطمی امام غیث هم هستند که احتمالا این ترم باهاشون کلاس دارید.
یکی از راه هایی هم که میتونید بیشتر اساتید رو مهک بزنید شرکت در کلاس های  لیسانسشونه!(البته دکتر مطلوب و امام غیث فقط با ارشدها درس برمیدارن)

موفق باشید.
به نظرم گیلان که جزو اولین دانشگاههای دایر کنندست روی موضوعات خوبی کار میشه اونجا. تبریز و گیلان را بیش از بقیه قبول دارم چون احساس متفاوتی دانشجو داره اونجا  به خصوص در فیلد مخابرات نوری مطالب کاربردی اراعه میشه و مثل بهشتی نیست که فرق خاصی با فیزیک نکنه

من اراک شاغلم

کدام دانشگاه ها رشته فوتونیک دارند

سلام به همگی. کسی اطلاع داره که دانشگاه علم و صنعت ارشد فوتونیک شبانه تا چه رتبه ای گرفته؟ و اینکه توی مدرک شبانه ذکر میشه؟مرسی

سلام دوستان
ان شاالله امسال دانشگاه شهیدبهشتی قبول میشم 
میخواستم لطف کنیدبه من بگید که مضوعاتی که اقای دکترلطیفی کارمیکنن کاربردیترن وبیشتربه دردجامعه وصنعت کشورمون میخوره یاموضوعاتی که دکترمسعودی کارمیکنن ؟واینکه ازبین این دواستادعزیزکدوم برای دانشجووقت بیشتری میزاره ومعمولادانشجوهاشون موفق ترند؟ازلحاظ مقاله دادن منظورمه.ممنون میشم اگرجوابم روبدید
۲۶ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۱ امیر حیدری
ماشالله رضا، چه حوصله ای داری. دمت گرم که به فکر دیگران هم هستی.
پاسخ:
کوچیکتم امیر خان !
من دانشجو ارشد دانشگاه بهشتی هستم. و ازین که اینجا درس میخونم واقعا راضی هستم. معایبشم کنار محسناتش پذیرفتم
سلام
تو نظراتی ک خوندم ،راجبه دانشگاه گیلان کم صحبت شده،تقریبا هیچ حرفی راجبش نشده
میشه درمورد رشته ی فوتونیک تو دانشگاه گیلان اطلاعات بیشتری بذارید
تو ارشد 94 دانشگاه گیلان نوشته فتونیک با عنوان زمینه ی نظری،یعنی چی؟
مرسی بابت سایت خوبتون
سلام.ممنون از وبلاگتون ولی چرا اپ نیس,پ؟؟؟؟
من امسال رتبه ۱۵۳اوردم توو فوتونیک میخواستم ببینم کجاها قبول میشم .ممنون میشم زودتر جواب بدین.
و سوال دیگه اینکه من اهل تبریزم ب نظرتون دانشگاهای دور و مانند اصفهان و شیراز و کرمان  رو انتخاب کنم یا ن؟؟؟
اخه هیچگونه اطلاعاتی ازشون ندارم.
مرسی از زحماتتون
سلام دوستان
من رتبه م در رشته فتونیک 96
324 شده
به نظرتون با این رتبه کدوم دانشگاه ها قبول میشم
سلام، من فوتونیک دانشگاه صنعتی شیراز قبول شدم، میشه لطفا در مورد سطح دانشگاه بهم بگید؟ شیراز بهتره یا کرمان؟