مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

چگونگی انتشار نور در چندلایه های مغناطیسی

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲ ق.ظ

 دانستن چگونگی انتشار نور در چندلایه های مغناطیسی به دلیل اهمیت در اندازه گیری اثرات مگنتواپتیکی کر و فارادی بسیار مفید است. بررسی اثرات مگنتواپتیکی برای ساخت قطعات مگنتوفوتونیکی نظیر حافظه ها و سوییچ های مگنتواپتیکی در ابعاد کوچک از اهمیت بسیاری برخوردار است. از طریق لینک زیر می توانید به مقاله ای مفید در این زمینه دسترسی پیدا کنید:


http://bayanbox.ir/id/5794773482357269555


http://bayanbox.ir/id/6112348702250852079

۹۲/۰۲/۰۴
رضا ارکانی

نظرات  (۲۳)

ممنون_خیلی مفید بود
سلام. ممنون از وبلاگتون.
توی وبلاگ از دانشگاه شهید بهشتی مطلبی ندیدم. در ضمن توی بهشتی تجربیات خوبی روی مگنتوفوتونیک دارند.
موفق باشید
پاسخ:
سلام و تشکر از نظرتون. یه پستی گذاشتیم براتون که توضیحاتی در مورد پژوهشکده ی لیزر و پلاسما میده و این که اساتید اینجا روی چه موضوعاتی کار میکنن.
شما هم موفق باشید !
salam zaban 30 megh 30 modern 25 elekteronic 70 moadel 14.22 rotbe taghriban chand
koja mitavan ghabool shod  
salam zaban 30 meg 40 modern 17 kuantom 0 electronic 90 moadel 14.2

باسلام
به نظرم اگر جزوات ونمونه سوالات امتحانی ترم های مختلف را برروی سایت قرار دهید مناسب باشد
باسلام نتایج اولیه کی اعلام میشه
پاسخ:
سلام. فکر کنم تا 10 روز دیگه اعلام بشه.
رییس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در روز دوشنبه، 22 اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش نامه نیوز، دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این آزمون با رقابت هزار داوطلب در روزهای 23 تا 25 بهمنماه سال 92 برگزار شد، گفت: از این تعداد 52 درصد داوطلبان زن و 48 درصد مرد بودند که با توجه به شرکت برخی داوطلبان در دو کد رشته امتحانی به طور کلی حدود یک میلیون و 64 هزار کارت برای داوطلبان صادر شد.

وی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 93، اظهارکرد: نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در روز دوشنبه، 22 اردیبهشت ماه 93 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.

مشاورعالی سازمان سنجش درباره زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز، تصریح کرد: داوطلبان مجاز می‌توانند از هفته پایانی اردیبهشت ماه با مطالعه دقیق دفترچه راهنما نسبت به انتخاب کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه خود اقدام و آن‌ها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی ثبت کنند که زمان دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود.

خدایی درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 93 نیز گفت: پس از انتخاب رشته داوطلبان و بررسی‌های انجام شده نتایج نهایی در شهریور ماه 93 اعلام خواهد شد.
سلام
دانشگاه خوارزمی 5نفر روزانه اضافه شده کد رشته محل 23917
اگر فایل pdf تکنولوژی ساخت ادوات نوری رادارید آنرا روی سایت قرار دهید یا آدرسی که فایل آنرا دانلود کرد

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 93 مشخص شد.

دکتر توکلی  گفت:‌ نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 93 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور هفته اول شهریور ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org/ اعلام می‌شود.

براساس این گزارش، آزمون کارشناسی ارشد 93 برای ‌136 کدرشته‌ امتحانی‌ با رقابت بیش از 950 هزار داوطلب طی روزهای 16، 17 و 18 بهمن‌ماه به صورت همزمان در کشور برگزار و نتایج اولیه آن نیز در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام و انتخاب رشته قبول شدگان در هفته اول خرداد انجام شد.

سلام
منبع فیزیک لیزر چیست
بدین وسیله به اطلاع کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌کننده‌ در آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تکمیلی‌ (دوره‌های‌ کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته ‌داخل‌) سال‌ 1393 می‌رساند که‌ نتایج نهایی آزمون‌ مذکور در 132 کد رشته‌ امتحانی در روز دوشنبه مورخ 3/6/93 بر روی سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org   قرار می‌گیرد.

فهرست اسامی قبول شدگان نهایی 11 کد رشته امتحانی باقیمانده از 143 کد رشته امتحانی شامل  1147 (اطلاعات و حفاظت اطلاعات)، 1149 (مدیریت امور دفاعی «1» ارتش جمهوری اسلامی ایران)، 1150 (مدیریت امور دفاعی «2» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، 1151 (فرماندهی مدیریت انتظامی «3»)، 1153 (مدیریت اطلاعاتی)، 1154 (مطالعات دفاعی استراتژیک)، 1155 (اطلاعات استراتژیک)، 1156 (آماد)، 1157 (مدیریت بحران)، 1158 (پدافند غیرعامل، دانشگاه امام حسین«ع») و 1159 (پدافند غیرعامل ـ امنیت ملی، دانشکده علوم و فنون فارابی) به علت داشتن شرایط خاص و با توجه به اینکه ثبت نام و برگزاری آزمون برخی از کد رشته های امتحانی مذکور توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی این سازمان انجام شده است، به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگانهای مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.

ثبت نام از کلیه‌ پذیرفته‌ شدگانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ در هر یک‌ از 132 کدرشته‌ امتحانی‌ اعلام‌ شده‌ است‌، دعوت‌ می‌نماید ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه نمایند، لذا پذیرفته شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاهها و موسساتی که در سایت اینترنتی دانشگاههای مذکور برنامه زمانی ثبت نام درج نگردیده باید براساس برنامه زمانی سازمان سنجش آموزش کشور در یکی از روزهای شنبه 8/6/93، یکشنبه 9/6/93، دوشنبه 10/6/93 و سه‌شنبه 11/6/93 با توجه به حرف اول نام خانوادگی خودبراساس اطلاعیه ای که همراه با نتایج منتشر خواهدشد برای ثبت نام به موسسه محل قبولی مراجعه نمایند.

توجه: کلیه پذیرفته شدگان می‌بایست در زمان مقرر برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند، بدیهی است عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

سلام
16 واحد الزامی وجوددارد آیافقط یک درس اختیاری 3 واحدی مجاز به براشتن هستیم چون نوشته اید کلا 28 واحد است
پاسخ:
سلام. دو درس اختیاری 3 واحدی !
سلام مجدد
کد درسی برای لیزر پیشرفته ندیدم  آیا آنرا دارید
آقایان  دکتر قناعت شعار ودکتر لطیفی  به حضور وغیاب خیلی حساسند چون من شاغل هستم
پاسخ:
سلام. احتمال دارد که این درس در ترم آینده ارایه شود !
سلام
گویا کلاس ها ازاین هفته آغاز می شود آیا مثل جاهای دیگر هفته اول تق ولقه؟
ترم اول هستم آیابرداشتن درس فیزیک تخلیه الکتریکی گازها  مشکلی دارد استادآن قمی مرز دشتی است
پاسخ:
سلام. از لحاظ آموزشی مشکلی نداره. اما خب عرف اینه که ترم اول درسهای اجباری رو بردارید !
آیا الکترودینامیک هر ترم ارائه میشود
اگر درس فیزیک تخلیه الکتریکی گازها را گذرانده اید کدام فصلها درس داده میشود


پاسخ:
سلام. متاسفانه من درس دیگری را گذرانده ام. سرفصل دروس را در پستی در این زمینه قرار داده ایم !
سلام
آیا درس فیزیک نیمه هادی برای دوره ارشد مناسب است
درسایت شهید بهشتی نوشته حضور در هر دو کلاس ارائه شده الکترودینامیک وکوآنتوم پیشرفته الزامی است وهرکلاس بیش از 50 نفر است میخواستم میزان حساسیت اساتید مذکور به حضور غیاب را بدانم چون شاغل هستم وامکان حضور درتمام کلاسها راندارم
پاسخ:
سلام. با اساتید مربوطه صحبت نمایید. موفق باشید !
دروس فوتونیک 1 ومکانیک کوآنتومی پیشرفته چه فصول از کتاب معرفی شده تدریس میشود جزوه فارسی فوتونیک 1 آیادارید بر روی سایت قراردهید
آیا کلاسه شروع شده
مکانیک کوآنتومی پیشرفته چه فصول از کتاب معرفی شده تدریس میشود


پاسخ:
بستگی به استاد مربوط دارد !