مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
 محققین دانشگاه کمبریج نشان داده اند که ضعف پاسخ فرکانسی سیلیکون در بازه ی فرکانسی فروسرخ از طریق تزریق ناخالصی طلا به داخل آن قابل کنترل است. نتیجه ی آزمایش های انجام شده توسط این محققین در مجله ی معتبر Nature Communications به چاپ رسیده است.

اینجا کلیک کنید

۹۲/۱۰/۲۶
رضا ارکانی

سیلیکون

نظرات  (۸)

سلام ببخشید میدونم نظرم نامریوط به این پسته ولی نمیدونستم سوالمو کجا بپرسم
کدوم گرایش فوتونیک خوبه؟
از لحاظ بازار کار یا هرچی؟
من خودم به مخابراتش علاقه دارم ولی نمیدونم چجوریه؟
و اینکه میدونین دانشگاه تبریز روزانه ، تقریبا با رتبه ی چند میشه قبول شد؟
bas pas
پاسخ:
سلام. این سوالیه که خیلی از دوستان میپرسن. اینکه کدوم گرایش خوبه با توجه به علایق شخصی شما انتخاب میشه. یه پست در مورد گرایشهای فوتونیک گذاشتیم براتون. میتونین یه نگاهی بندازین. من خودم به شخصه به الکترونیک و مخابرات علاقه مندم.
تبریز فکر میکنم  روزانه اش  تقریبا تا رتبه 140 150.
مرسی :)
سلام
یه سوال اگر کسی مثلا نرم افزار های zemax  و comsol  که توی فوتونیک استفاده می شود را خوب یاد بگیره می تونه پروژه کاری بگیره به عبارتی میشه با کار روی این  دو تا نرم افزار پول دراورد(اگر می شود لطفا بیشتر توضیح دهید که کجا ها و از چه طریق میشه پروژه گرفت)
پاسخ:
سلام. بله خب. در کنارش اگه به برنامه نویسی هم آشنایی داشته باشید که خیلی خوب میشه !
یعنی منظورتون اینه که فوتونیک نخونید ولی این نرم افزارهارو بلد باشید تا اونایی که فوتونیک خوندن براشون  پروژه ی کاریشون رو پولی انجام بدید؟! اگه اینجوریه فک نکنم ! چون همراه نرم افزار باید به فیزیک پروژه هم مسلط باشید !
سلام. میگما بنظرتون پروژه ی کارشناسی مو مرتبط با گرایشی ک برا فوتونیک دوست دارم بردارم؟
مثلا من هم تار نوری رو دوس دارم هم گرایش مخابراتشو...ولی تاحالا اصلا روش کار نکردم؟ ارائه هایی که داشتیم در دوره ی کارشناسی و روش کار کردم هم بیشتر راجبه لیزرهای نیمرسانا بوده.. درس اختیاری تار نوری رم نمیتونم بردارم چون اختیاری هام پر شدن. رشته م هم مهندسی اپتیک لیزره.
چیکار کنم من؟؟؟؟
کنکور رو هم خوب دادم ولی با این همه هیچ تضمینی نیس ک بتونم گرایش مخابراتشو قبول شم. مگه نه؟ :(
پاسخ:
گرایش زیاد هم به پروژه کاریتون ربط نداره. یعنی سخت نگیرید راجع به پروژه کارشناسیتون . علاقه رو  در اولویت قرار بدید .
 من خودم گرایشم مخابرات بود ولی  دیود لیزری نیم رسانا کار کردم( بنابه پیشنهاد استاد راهنمام). بستگی به استاد راهنماتون داره در واقع  شما تقریبا تو انتخاب موضوع پروژه کارشناسی ارشد نقشی ندارید ! ولی خب اگه علاقه دارید به مباحث خاصی، سعی کنید بر حسب علاقه پیش برید.
من خودم رشته ام فوتونیک هست وبرنامه نویسی هم به جز مورد شی گرا را وارد هستم فقط می خواستم تا قبل از گرفتن مدرکم اگر خواستم کاری بکنم توی حیطه فوتونیک باشه تا هم تجربه ام بالا بره و هم خب کار کنم به نظرم رسید که بشه مثلا توی این حیطه یه کار هایی کرد به همین خاطر این سوال را مطرح کردم
در ضمن دوستان به قسمت دوم هم یه جوابی بدهند که مثلا چه طور می تونم پروژه بگیرم ؟ و اینکه تا چه سطحی باید به نرم افزار وارد باشم

پاسخ:
 اگه خودتون فوتونیک میخونید، با این اوصاف میتونید پروژه دانشجویی بگیرید. منتها محیط های برنامه نویسی خیلی پیچیده ست  بسته به پروژه کاری  یه قسمتش کاربرد داره، یعنی بهتره که به نرم افزار ها تقریبا مسلط باشید
 اینکه چطور میشه پروژه  دانشجویی گرفت رو من بیخبرم ، بهتره اطلاع رسانی کنید تو دانشگاه یا محیط های مجازی
 البته دانشجویان فوتونیک تعدادشون کمه و کمتر کسی شاید بخواد پروژه ی کاریش رو بده کسی انجام بده !  ولی برای رشته های دیگه مثل فیزیک شاید طرفدار بیشتر باشه.
 موفق باشید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****
***** *** ** *** *******
*** ** ****** *** *******
*** **
میشه ایمیلاتونو بدین؟
****** **** ** ** **** ***** *** ***
*** ** ***** *** ***** *** *** * ***** ** ** *** ***** * **

پاسخ:
reza.arkani@aol.com

 ترجیحا سوالات، نظرات، پیشنهاداتتون رو همین جا مطرح کنید تا بقیه هم استفاده کنند .
 با سپاس