مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

کنترل انتشار نور در اثر تغییر زاویه ی تابشی

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۰۸ ب.ظ

محققان مرکز تحقیقاتی MIT با استفاده از 40 جفت لایه از لایه های تکرارشونده ی شیشه و تانتالیوم اکسید توانسته اند چندلایه ای را طراحی و آزمایش نمایند که توانایی عبور تمامی نور در بازه ی فرکانسی دلخواه در زاویه ی تابشی خاصی را داشته باشد. جالب این جاست که در زوایای تابشی دیگر در همان بازه ی فرکانسی، نور فرودی به طور کامل بازتابیده می شود. این پدیده به ساخت میکروچیپ های فوتونیکی و به دام اندازی نور در سلول های خورشیدی کمک می نماید.



متن کامل خبر و لینک دسترسی به مقاله


۹۳/۰۱/۱۵
رضا ارکانی

کنترل انتشار نور

نظرات  (۲)

سلام مهندس ارکانی ممنون از وقتی که میزارین من  دنبال حل المسائل کتاب سیستم  های مخابرات نوری اگروال هستم نتونستم پیداش کنم  چند جا گیر اساسی دارم ااگه دارینش لگفا به ایمیلم بفرستین ممنون میشم...ایمیلم

h.mehrzad22@gmail.com

عنوان کتاب solution manual of fiber optic communication systems by agrawal

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم، لطف دارید. متاسفانه من ندارم دوست عزیز !
یادش بخیر
یه زمانی اینا رو توی فوتونیک صالح میخوندیم
http://ebookyab.com/fundamentals-of-photonics-saleh/