مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

 در پی بازنگری سرفصل دروس دوره کارشناسی ارشد فوتونیک دانشگاه شهید بهشتی، تغییراتی در برنامه درسی این رشته تحصیلی انجام شده است. فایل ضمیمه شامل سرفصل دروس این رشته به همراه کتب مرجع مورد نیاز است.

دانلود فایل


۹۳/۰۵/۲۱
رضا ارکانی

نظرات  (۴)

ممنون از شما و وبلاگ خوبتون
سلام و عرض ادب.
من دانشجوی سال آخر کارشناسی حالت جامد هستم. و به این گرایش خیلیم علاقه دارم و با استعداد درخشانم میتونم ادامش بدم. اما چون از محاسبات بی سر و ته خیلی خسته شدم برای ارشد قصد داشتم فوتونیک شرکت کنم که هم دقیقا همون مبحثیه که دوست دارم هم از فیزیک فاصله گرفته باشم‌ و وارد یه فاز کاربردی بشم. اما اینطور که بهم رسیده ظاهرا تو فوتونیک هم همین هزارتوی محاسبات و تئوری های وحشی ادامه داره و اونطور که تصور میشه به تجربه و کاربرد پرداخته نمیشه به علاوه شرایط کاریشم خیلی وانفسا هست (نسبت به مثلا نانوفیزیک). شما این مسائل رو تایید می‌کنید؟؟ 
+معذرت بابت نظردرازی
پاسخ:
سلام. بسته به دانشگاه و استادی که باهاش کار میکنید میتونید پروژه ی کاربردی انجام بدید. به نظرم یه نگاهی به پروژه های انجام شده در دانشگاه های متخلف بندازید. پیروز باشید !
سلام.اقای ارکانی چرا برای کنکور ۹۷ فوتونیک درس اپتیکم تو کنکور میاد؟
پاسخ:
سلام. طبق تصمیم وزارت علوم بوده گویا. به نظرم تصمیم خوبی بوده، چون درس اپتیک نقش مهمی در رشته ی فوتونیک داره !
سلام،آیا درس الکترودینامیک حذف شده در بازنگری جدید؟؟ لطفا جواب بدید؟؟
پاسخ:
سلام. اطلاعی ندارم. منبعی دارید برای این خبر؟