مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

 دکتر توکلی گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور هفته اول شهریور از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش اعلام می شود.

بر اساس این گزارش، آزمون کارشناسی ارشد سال 93 برای 136 کد رشته امتحانی با رقابت بیش از 950 هزار داوطلب در بهمن ماه سال 92 به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار و نتایج اولیه آن نیز در نیمه دوم اردیبهشت سال جاری اعلام و انتخاب رشته قبول شدگان در هفته اول خرداد انجام شد.


نظرات  (۲۵)

سلام منم مثله خودتون وبلاگ نویسم اگه وقت داشتین به سایت منم یه سر بزنین
به امید موفقیت دوستان
سلام.من فوتونیک دانشگاه ولیعصر کرمان قبول شدم میخواستم راهنماییم کنین.میخوام تو این یک ماهی که وقت دارم تا شروع کلاسا کمی درس بخونم تا امادگی بیشتری داشته باشم.چه درسهایی رو به نظرتون بخونم خوبه.ممنون
با سلام به همه ی دوستان.من سال آخر فیزیک هستم و میخوام امسال ارشد فوتونیک شرکت کنم.میشه راهنماییم کنید که از چه کتابهای آموزشی برای خوندن درسها استفاده کنم؟به خصوص الکترومغناطیس.
هانا عزیز شما می تونید از منابع زیر استفاده کنید:
فیزیک مدرن: کتاب مدرن راهیان ارشد+ مدرن پارسه
مغناطیس: کتاب مغناطیس پارسه رشته برق+ مغناطیس راهیان ارشد
الکترونیک: کتاب تقی شفیعی برای مبحث دیود + کتاب های سدره اسمیت برای بقیه مباحث
کوانتوم: کوانتوم ماهان + کوانتوم مدرسان شریف + کوانتوم راهیان
زبان: زبان عمومی پارسه + تست های سال های گذشته زبان تخصصی
با سلام

لطفا اگر اطلاعاتی در زمینه مهندسی فوتونیک دانشگاه امیرکبیر که در دانشکده هندسی انرژی برگزار میشود و از طریق رشته برق دانشجو پذیرش میکند بفرمایید. خواهش میکنم کمک کنید. بسیار تشکر میکنم.

سلام.

فاطمه، فوتونیک تحصیلات تکمیلی کرمان می خونم. به نظر من، این یک ماه را الکترودینامیک بخونید (جکسون). درس سنگین و وقت گیری هست.

موفق باشید

ممنونم jim عزیز
چرا ظرفیتها امسال کم شده بود؟!!!!!!شهید بهشتی 6 نفر کم کرده بود.خوارزمی هم که کلا ظرفیتشو برداشته بود.برخلاف خیلی از رشته ها که هر سال پذیر ششون بیشتر میشه :(
58علم و صنعت
سلام آقای ارکانی

وقت بخیر

خیلی وقته وبلاگتونو مطالعه میکنم ، هم مطالب هم نظراتو

اگر بزرگواری کنید سوالمو جواب بدین ، لطف میکنید در حقم :

من فوتونیک گرایش فیزیک از دانشگاه تبریز قبول شدم

اول اینکه دانشگاه خوبیه در زمینه فوتونیک ؟
دوم اینکه این گرایش فیزیک یعنی چی دقیقا ؟

خیلی ممنونم ازتون
پاسخ:
سلام. دانشگاه تبریز پس از دانشگاه شهید بهشتی بهترین دانشگاه ایرانی در زمینه فوتونیک هست. منظور از گرایش فیزیک در واقع فوتونیک مواد آلی و پلیمرها هستش. به پستی که در مورد گرایشهای دانشگاه تبریز گذاشتیم، مراجعه کنید. موفق باشید !
سلام اقای ارکانی
فوتونیک شهید بهشتی گرایش خاصی نداره؟ میشه توضیح بدین؟
پاسخ:
سلام. دانشگاه شهید بهشتی همه ی گرایشها رو داره دوست عزیز و شما محدود به انتخاب استاد خاصی نیستید. موفق باشید !
سلام اقای ارکانی
میشه بگید من وقتی رفتم شهید بهشتی کدوم گرایش رو برای فوتونیک انتخاب کنم که توی خارج پدیرش بهتری داشته باشه؟( گرایش به روزتری باشه )
پاسخ:
سلام. از الان عجله نکنید. فعلا دروس ترم اول رو سعی کنید خوب مسلط بشید تا بعد. موفق باشید !
آقای ارکانی یک سوال دیگه:
کلا پذیرش رشته فوتونیک توی دانشگاهای خارج از کشور چطور است؟
اقای ارکانی- با سلام و احترام لطفا  در صورت امکان پاسخ من را بفرمایید.
من فارغ التحصیل الکترونیک هستم. ممکن است بفرمایید برای قبولی در دانشگاه شهید بهشتی چه منابعی را باید مطالعه کنم؟ در درس الکترونیک و زبان هیچ مشکلی ندارم اما هیچ آشنایی با مکانیک کوانتوم و فیزیک مدرن ندارم. پایه الکترومغتاطیس هم به لحاظ تستی ضعیف است. نظر شما بسیار مهم است. لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید. و لطفا بفرمایید با این شرایط دانشگاه شهید بهشتی خواسته دور از انتظاری است؟

بسیار تشکر میکنم  چون پاسخی از وبلاگ دریافت نکردم مجددا پیام دادم

پاسخ:
سلام. با کسب درصد بسیار بالا در دروس زبان و الکترونیک و همچنین وضعیت نسبتا مطبوبی در درس مغناطیس میتونید امیدوار باشید. برای الکترونیک کتاب سدرا کتاب بسیار خوبیه. برای مغناطیس هم اکثر کتب مرجع خوب هستن. تستهای سالهای قبل رو هم حتما کار کنید. موفق باشید !
جناب آقای ارکانی
از راهنمایی شما تشکر میکنم. مشکل من در درسهای فیزیک مدرن و مکانیک کوانتوم است که از بین کتابهای مختلف نمیدانم کدام را انتخاب کنم؟ آیا باید سراغ کتابهای آمادگی ارشد بروم و یا از کتابهای مرجع استفاده کنم.  بابت سوال مجدد پوزش میخواهم. برای شما آرزوی موفقیت دارم.
پاسخ:
سلام. اگر پیش زمینه ای در این دروس ندارید، بهتر است وقتتان را صرف دروس دیگر کنید و در آنها به درصد قابل توجهی از سوالات پاسخ دهید. موفق باشید !
جناب آقای ارکانی

از راهنمایی شما بسیار تشکر میکنم. خداوند به شما توفیق دهد.
کسی اینجا درباره دانشگاههای کرمان و رفسنجان اطلاعات داره.تو رشته فوتونیک وضعیتشون چه جوریاست؟دانشگاه رفسنجان قبول شدم ولی حسابی دودل شدم ؟خواهش میکنم یکی جوابمو بده ارزششو داره این همه راه برم یا نه؟؟؟خواهش .........................................
اقای ارکانی نظرتون چیه؟وقت گذاشتن می ارزه؟؟؟؟از نظر علمی ؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام خدمت آقای ارکانی گل.....
من ورودی جدید سال 93 فوتونیک شهید بهشتی هستم. ریاضیاتم بد نیست و به تبع اون مغناطیسم تقریبا بلدم. منو خیلی از فوتونیک دانشگاه بهشتی ترسوندن. طوریکه بهم گفتن اگه یه ساعتت رو هدر بدی خیلی راحت یه ترم مشروط میشی....میخاستم ببینم واقعا اینطوریه؟ آیا وقت حتی ورزش کردن رو هم نداریم؟خواهش میکنم جواب بدین.خیلی استرس دارم.....
پاسخ:
سلام. تقریبا بله. اما یکی دو سالی میشه که اوضاع کمی بهتر شده !
سلام آقای ارکانی......
جواب این سوال خیلی برام مهمه....
آیا موقعی که برای ثبت نام رفتم بهشتی باید وسایل خوابگاهیمو بیارم؟ آیا همون روز ثبت نام بهم خوابگاه میدن که دیگه شهرستان برنگردم؟؟
پاسخ:
سلام. اطلاعی ندارم. از دانشگاه باید بپرسید !
با سلام خدمت آقای ارکانی گل.....

من رتبه ی 27 با درصدهای زیر شدم :

زبان : 45

مغناطیس : 13

مدرن : 48

کوانتوم : 38

الکترونیک : 38 

اپتیک : 15

معدل : 17.41
رتبم 27 شده......امیدوارم شهید بهشتی ببینمتون....
سلام.برای قبولی در رشته ی فوتونیک ضریب درس اپتیک صفره؟
پاسخ:
سلام. برای خود رشته ی فوتونیک صفره، اما برای مهندسی الکترواپتیک ضریب 1 داره !
بد شانسی یعنیییییییییییییییییییییی عدل همون سال ک نوبت تو میشه ظرفیتا کم میشه...
 بد شانسی یعنیییییییییییییییییییییی تو کارنامه ی نهایی ت بنویسه اخرین رتبه ی قبولی 39 رتبه ی شما 40 !!!!!!
:'(
بد شانسی یعنیییییییییییییییییییییی بیست سی تا رتبه بالاتر از رتبه ی تو تا همین پارسال راحت دانشگاه دلخواهت قبول میشدن....
تبریز تکمیل ظرفیت داره ک دلمو به اون خوش کنم؟؟؟؟
سلام
به نظرتون استادای شهید بهشتی خیلی حساسن؟من نمی خوام هفته ی اولو برم سر کلاس
پاسخ:
سلام. راحت باشید !
با سلام خدمت آقای ارکانی عزیز
من دانشجوی ترم 7 لیزر دانشگاه مالک اشتر هستم و جزء ده درصد برتر هم شدم ، آیا شهیدبهشتی از دهدرصد ها میگیره یا نه ؟ تازگی شنیدم که نمی گیره .  علاوه بر شهیدبهشتی ، دانشگاه های دیگه مثل علم و صنعت و تبریز و... اگر ده درصدی بگیرن کدومشون بهترن؟
چه کار میشه کرد که شهیدبهشتی هم از ده درصدها بگیره؟
لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون
پاسخ:
سلام. متاسفانه در این زمینه اطلاعی ندارم !