مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک سال ۹۵

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۴۵ ق.ظ

 با آرزوی پیروزی و سربلندی برای شما داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجموعه فوتونیک، خواهشمندیم نظرات خود را در مورد آزمون برگزار شده و سطح سوالات آزمون امسال در این پست به اشتراک بگذارید!

۹۵/۰۲/۱۷
رضا ارکانی

نظرات  (۳۳)

سلامت خدمت آقای ارکانی عزیز و همه دوستان
سطح سؤالات امسال نسبت به سال قبل ساده تر بود 
امسال کنکور به نظر من ساده بود٫البته یه سری دوستان از سختی الکترومغناطیس و کوانتوم شاکی بودن٬ولی در کل سوالات ساده بودن.ولی یه مساله ای بود که دیروز ناراحت شدم عین بود که تو حوزه امتحانی ما کل دفترچه سوالات یکی بود و مراقبت خاصی هم صورت نمیگرفت و خیلی از دانشجویان تقلبی کردن٫که با این ادعایی که سازمان سنجش داره راجب به کیفیت برگذاری امتحان اصلا همخونی نداشت.
ضمن عرض سلام
من پارسال هم کنکور فوتونیک دادم و رتبم 191 شده بود اما امسال سوالات بسیار سخت تر از سال گذشته بود. تا حدی که درسی رو که پارسال 25 درصد زده بودم امسال سفید گذاشتم. اما فیزیک مدرن نسبتا از بقیه بهتر بود. زبان هم که مثل سال های گذشته خیلی ساده و آسون بود. امسال فکر کنم رقابت اصلی روی زبان باشه چون بقیه دروس رو همه کم زدن
با سلام خدمت شما و تشکر از راهنمایی شما

ببخشید من فرصت کافی برای درس خواند نداشتم و رشته الکترونیک بودم . من توانستم به همه سوالات الکترونیک به جز یکی پاسخ صحیح بدهم و زبان هم فقط دو مورد را نتوانستم پاسخ بدهم. متاسفانه به یک سوال از فیزیک مدرن و مغناطیس پاسخ صحیح دادم. به نظر شما آیا اصلا شانسی برای روزانه شهید بهشتی دارم یاخیر.
باز هم تشکر میکنم.
پاسخ:
سلام. میشه امیدوار بود، اما به عملکرد بقیه ی دانشجوها و البته ظرفیت اعلام شده برای بهشتی هم بستگی داره. موفق باشید !
با عرض سلام
امسال کنکور نسبت به پارسال راحتتر بود من پارسال 600شدم
16تازبان زدم
5تامدرن
6تامغناطیس
2تاکوانتوم
یعنی امسال میتونم قبول بشم ؟؟

با سلام خدمت اقای ارکانی وهمه دوستان .به نظرمن هم زبان امسال مثل سالهای گذشته خیلی راحت بود.سطح سوالات مدرن هم متوسط بود.ولی مغناطیس و کوانتومش سخت بود.
با سلام
به نظر من امسال کوانتوم و یک مقداری نیز الکترومغناطیس سخت بودن بقیه ریتمشون مثل دو سه سال اخیر بود
از بقیه دوستان میخوام که اونا هم نظر بدن تا بدونیم واقعا امسال سخت تر بود یا معمولی
با سلام
به نظر من امسال کوانتوم و یک مقداری نیز الکترومغناطیس سخت بودن بقیه ریتمشون مثل دو سه سال اخیر بود
از بقیه دوستان میخوام که اونا هم نظر بدن تا بدونیم واقعا امسال سخت تر بود یا معمولی
سلام. کوانتوم و مغناطیس سخت بود و برآوردم خودم اینه که 30 درصد میشم جفتشونو. زبان رو 100% میشم، الکترونیک بالای 60 میشم. اپتیک هم 100% میشم. فیزیک مدرن هم بالای 60% میشم. بنظرتون شانسی هست واسه شهید بهشتی؟
۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۰۳ علی جان محمدی
سلام و تشکر از آقای ارکانی عزیز واس وبلاگ عالیشون
زبان که مانند همیشه بود تخصصی خیلی اسون و عمومی نسبتا سخت.مغناطیس که آسون ترین مغناطیس سال های اخیر بود و اگه کسی خوب خونده بود میتونست راحت 8 تا رو جواب بده. کوانتوم ومدرن نسبت ب سال های قبل خیلی سخت بود ولی میشد حدود 6 تایی جواب داد.الکترونیک هم مانند همیشه خیلی اسون با کمی خوندن میشد 10تا زد.
ولی کنکور فقط سواد نیست خود من دو تا سوال مدرن بخاطر بد خوندن صورت سوال نزدم و اشتباه زدم که واقعا دارم میسوزم.
زبان 50 - مغ 10- مدرن 28- کوانتوم 35 - الک 30 - اپتیک 1.33-
ممنون میشم اگه تخمین رتبه حدودی بگید

پاسخ:
سلام. ممنون از لطفتون. امیدوارم بهشتی قبول بشید. با آرزوی موفقیت !
سلام با توجه به انتشار کلید اولیه سنجش

سوال 41 مغناطیس
سوال 49 مغناطیس
سوال 54 مدرن
به نظر غلط می رسند
لطفا سایر دوستان در مورد صحت سوالات ذکر شده نظر دهند
با سپاس
سلام و تشکر از آقای ارکانی برای این وبلاگ مفید
سئوالات تخصصی زبان نسبتا ساده بودند. سئوال های درسهای تخصصی هم قابل حل بودند ولی نیازمند زمان بیشتری بودند. با این حال این شرایط برای همه یکسان بوده.
درصدهای تقریبی من زبان 50، الکترومغناطیس 33، فیزیک مدرن 28 و کوانتوم هم 12 درصد هستند، البته فکر کنم کلید سئوالاتی که سازمان سنجش داده کمی ایراد داشته باشد چونکه جواب چند تا تست را که من مطمئن هستم درست زدم را چیز دیگری گفته. اگر این طور باشه درصدهام کمی بهتر میشه.
ممنون میشم اگر تخمینی از احتمال قبولی من را هم بگوئید. متشکرم
پاسخ:
سلام و سپاس از لطف شما. اگر درصدهاتون رو درست حساب کرده باشید، احتمال قبولی شهید بهشتی هست. پیروز باشید !
سلام من پارسال هم شرکت کردم.پارسال مدرن نخونده بودم و 25 زدم امسال خوندم و به سختی 25 بشه سطح سوالات در کل سخت بود به جز زبان.کوانتوم رو پارسال بعد کنکور همشو حل کردم ولی امسال 9 تا سر کنکور حل کردم و بقیه رو تو خونه نمی تونم حل کنم کل مدرن پارسال رو تو خونه حل کردم امسال نمی تونم معناطیس هم 5 تا زدم و معناطییسم سخت بود من خیلی خونده بودم و انتطارم از خودم بیشتر از اینها بود.مطمنم درصدها امسال مثل پارسال پایینه.زبانم 70 درصد
راستی سوال 40 معناطیسم هم گزینه 1 هم دو درسته چون جواب میشه پی تقسیم بر 4 که 0.7 و 0.8 درستن
سلام
مریم خانوم سوال 40 مغناطیس پی =3.14
که جواب   0.8 درسته
من هم فکر میکنم وقت کم بود.
سلام از اینکه سریع جواب میدید ممنونم.
درصدهام زبان 50 الکترو 33 مدرن 26 کوانتوم 9 درصد.
ممنون میشم اگر رتبه تقریبی و دانشگاه احتمالی قبولی را هم برام بگید . متشکرم

پاسخ:
سلام. به نظرم از اونجایی که الکترومغناطیس رو خوب زدید، شانس قبولی شهید بهشتی رو دارید امسال !
سلام
درصد های منم به این صورته زبان 43 مغناطیس 22 مدرن 0 کوانتوم 6.7 الکترونیک 43 
بهشتی فکر نکنم بیارم اما علم صنعت و تبریز چطور ممنون میشم راهنماییم کنین
پاسخ:
سلام. تبریز رو حتماً میارید به نظرم. اما برای علم و صنعت و بهشتی با قطعیت نمیشه نظر داد. موفق باشید !
سلام
با تشکر از وبلاگ خوبتون لطفا حدود آخرین رتبه روزانه شبانه علم و صنعت فوتونیک رو بگید.
پاسخ:
سلام. فکر میکنم حدود رتبه ی صد باید باشه !
سلام آقای ارکانی و تشکر از راهنمائی های شما.
ممنون می شوم اگر به سوالم پاسخ دهید.
به نظر شما بین دانشگاه های کاشان و تحصیلات تکمیلی زنجان و دانشگاه صنعتی شیراز از نظر رشته فوتونیک در چه رتبه بندی قرار می گیرند.
ممنون میشوم پاسخ دهید.

پاسخ:
سلام. به نظرم تحصیلات تکمیلی زنجان یک پله بالاتر از دوتای دیگه ست. اما دانشگاه کاشان و شیراز هم اساتید خیلی خوبی دارند در این زمینه !
سلام با تشکر از وبلاگ خوبتون
با زبان 55.55 و مغناطیس 18.33و جدید 41.33 و کوانتوم 13.33 بنظرتون کجا رو میتونم امیدوار باشم؟
پاسخ:
سلام. به نظرم باید انتظار رتبه ی دو رقمی داشته باشید !
سلام و عرض تشکر از جناب ارکانی
دوستان سوال 41 مغناطیس به طور قطعی غلط می باشد، زیرا برآیند میدان ها در نقطه A به دلیل تقارن میدان مغناطیسی ناشی از جریان های سطحی استوانه توخالی مسی صفر می باشد. خواهشا سایر دوستان به این سوال اعتراض بزنند
فرصت اعتراض ها تا 27 اردیبهشت
سایر دوستان نیز اعتراض های خود را از طریق لینک زیر
request.sanjesh.org
ارسال نمایند
سپاس فراوان
سلام و تشکر از اقای ارکانی
زبان54.44---مغناطیس 10----مدرن28.----کوانتوم 35---الکترونیک 30-----اپتیک10
عایا شانس  روزانه شهید بهشتی و علم صنعت رو دارم ؟
دانشگاه مالک اشتر خوبه ب بنظرتون ؟

پاسخ:
سلام. به نظرم شانس بسیار زیادی برای بهشتی دارید. پیروز باشید !
پژمان عزیز 
متاسفانه سوال 41  جواب کلید درسته!
میدان سیم تو پر در A وجود داره ...
برای نقطه c هم درسته فواصل برابرند اما بردار برآیند بسمت راست میشه.
پس فقط در B میدان صفره! هم فواصل برابرند و هم برآیند بردارهای مغناطیسی صفره!


سلام سجاد عزیز
پس اگه اینطوری باشه طرح چنین سوالی، وقتی طراح گفته در (کدام نقاط) که از یک کلمه جمع استفاده کرده و پاسخ آن فقط نقطه B شده (یک کلمه مفرد) غلط می باشد!!!
در صورتی این سوال صحیح بود که گزینه ای وجود داشت که در نقطه B و نقطه A صفر باشد

با درصد های : 
زبان 60،  مغناطیس 18.33 مدرن 43.33 کوانتوم 38.33 الکترونیک 50 کجا قبولم؟ حدود رتبه چنده؟ 
ممنون
پاسخ:
سلام. به احتمال خیلی زیاد بهشتی قبولید. موفق باشید !
زبان 60 مغناططیس 13 مدرن 31 کوانتم 3.5 الکترونیک 30 اپتیک 14
حدود رتبه ام چند میشه؟
با سلام خدمت جناب ارکانی به خاطر وبلاگ خوبتون
سوالی داشتم که ممنون میشم پاسخ دهید:
درصدای من به صورت زیر است:
مغناطیس34
مدرن30
کوانتوم18
الکترونیک65
ولی از اونجایی که زبانو سفید گذاشتم الان استرس دارم که به ضرر من تموم بشه و نتونم تهران قبول بشم 
به نظرتون امید داشته باشم به بهشتی؟
پاسخ:
سلام. زبان خیلی تعیین کننده ست. اما مغناطیس و الکترونیک رو خیلی خوب زدید. توکل به خدا !
سلام خدمت شما جناب ارکانی ممنون می شوم پاسخ دهید که تا چه رتبه ای احتمال تهران قبول شدن هست. با توجه به ظرفیت های سال قبل.
پاسخ:
سلام. برای قبولی در یکی از دانشگاههای شهید بهشتی یا علم و صنعت باید رتبه ای زیر هشتاد داشته باشید !
سلاموخسته نباشید میشه بگید با رتبه ی 230 زیر گروه 1و197 زیر گروه 2 امکان قبولی کجاها رو دارم
الکترونیک21.67
زبان 45.56
کوانتوم 8.8
مدرن صفر
مغناطیس سفید
پاسخ:
سلام. شبانه ی شهرستانها رو که حتماً قبولید. روزانه هم شیراز و کرمان !
میشه بگید مثلا شبانه تبریز ترمی چقدر شهریه میگیرن؟؟خیلی ممنون ک جواب دادین
پاسخ:
سلام. دقیقش رو نمیدونم متأسفانه !
عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما جنابه ارکانی:
با رتبه 152 میتونم روزانه یا شبانه مالک قبول شم؟ میشه راهنماییم کنید ببینم احتمال قبولیم کدوم دانشگاهها بیشتره؟
مرسی از لطفتون.
آینده کاریه این رشته چجوریه؟؟
من فوتونیک خوب زدم مغناطیس 48 کوانتوم 35 مدرن 35
برقم خوب دادم آزمونش
میخواستم بدونم اقای ارکانی جایی استخدامیه فوتونیک داریم اصلا؟
تو ایران کاری انجام میگیره؟؟یا بعد از دوسال هیچی که هیچی
خواهشا اینجوری راهنمایی کنید شما که تجربتون بیشتره
ممنونم ازتون
پاسخ:
سلام. آینده ی شغلی این رشته تفاوت چندانی با سایر رشته های فنی مهندسی نداره. شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاعی گاهی اوقات از رشته ی فوتونیک جذب میکنن. به نظرم برای انتخاب این رشته باید بر اساس علاقه تصمیم بگیرید، نه فرصت شغلی. پیروز باشید !
سلام
آخه علاقه مگه تو ایران معنی داره؟؟؟
بلاخره منبع درامد هم مهمه
نمیشه دو سال زمان بذاری بعد هم هیچی که هیچی
شما که این رشته رو خوندین کجا مشغولین؟؟؟