مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک

مطالب علمی و مشاوره آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک

مهندسی فوتونیک
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد فوتونیک سال 95

سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۲۰ ب.ظ

 نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 95 از سوی سایت سازمان سنجش آمورش کشور منتشر شد. با آرزوی پیروزی و سربلندی برای دوستانی که در آزمون امسال در مجموعه فوتونیک شرکت نموده اند، خواهشمندیم با ذکر رتبه و رشته محل پذیرفته شده در بخش اعلام نظرات این پست، دوستانی را که در آینده قصد شرکت در این آزمون را دارند، یاری نمایند.

نظرات  (۴۲)

سلام دوستان بیاید نظر بدید دیگه .. بگید کجا قبول شدید
من علم و صنعت با رتبه 65
نبود...
بعضی ها فقط نظرات و میبینند و اصلا رتبه خودشون و نمیزارند
زکات علم ترویج آن است
زنده باد آقای ارکانی
با سلام
من ارشد هسته ای هستم ولی دوست داشتم ارشد فوتونیک هم بگیرم
با رتبه 273 فوتونیک تحصیلات تکمیلی کرمان قبول شدم
به خاطر نزذیکی به محله کارم و اساتید با تجربه اونجا رو انتخاب کردم
بقیه هم بگن کجا قبول شدن
ممنون از آقای ارکانی عزیز
سلام
با رتبه 40 اصفهان پذیرفته شدم
با 40 اصفهان قبول شدی؟
سلام اون دوست عزیزی ک علم و صنعت نفر پنجم شده بی زحمت ی دعایی واسه من کنه ک ترجیح دادم فیزیک بخونم تا اون عزیز فوتونیک بخونه!
آقا سجاد الان دیگه اینقدر مدرک بی ارزش شده که تو دیگه واقعا کلاس نذار که ترجیح دادی فیزیک بخونی
دکترا همه رشته ها الان بیکارن
والا
من با رتبه 320 شبانه تبریز گرایش مخابرات قبول شدم
رتبه 25 علم و صنعت.
آقای ارکانی یه سوال در مورد انتخاب واحد ترم اول بهشتی:
بین دروس اختیاری ارائه شده کدوم رو انتخاب کنیم؟

نوع درس

شماره و گروه درس

نام درس

تعداد واحد

نام استاد

زمان ارائه

امتحان

الزامی

01-703-10-15

 

 

الکترودینامیک

4

دکتر محمدعلی انصاری

یکشنبه 10:30-12

سه شنبه 10:30-12

11/10/95

ساعت 14-16

الزامی

01-816-10-15

مکانیک کوانتومی پیشرفته

 

3

دکتر علی دلفی رضائی

شنبه 10:30-12

دوشنبه 10:30-12

22/10/95

ساعت 14-16

 

الزامی

01-713-11-15

مهندسی پلاسما 1

3

دکتر علیرضا نیکنام

شنبه 13:30-15

دوشنبه 13:30-15

18/10/95

ساعت 10-12


شرمنده اشتباهی برنامه پلاسما رو گذاشتم.
این برنامه فوتونیک:

نوع درس

شماره و گروه درس

نام درس

تعداد واحد

نام استاد

زمان ارائه

امتحان

 

 

دروس الزامی

01-817-10-15

فوتونیک1

 

3

دکتر رضا مسعودی

یکشنبه 8:30-10

سه شنبه 8:30-12

22/10/95

ساعت 10-12

01-703-10-15

 

الکترودینامیک

4

دکتر محمدعلی انصاری

یکشنبه 10:30-12

سه شنبه 10:30-12

11/10/95

ساعت 14-16

01-705-10-15

لیزر پیشرفته

3

دکتر فاضل جهانگیری

یکشنبه 10:30-12

سه شنبه 10:30-12

11/10/95

ساعت 10-12

 

 

دروس اختیاری

 

 

01-707-10-15

اسپکتروسکپی لیزری

3

دکتر عزالدین مهاجرانی

شنبه 8:30-10

دوشنبه 8:30-10

14/10/95

ساعت 10-12

01-731-10-15

رادیومتری و آشکارساز

3

دکتر محمداسماعیل زیبائی

شنبه 8:30-10

دوشنبه 8:30-10

19/10/95

ساعت 10-12

01-813-10-15

فروشکست القایی لیزری

3

دکتر سیدحسن توسلی

یکشنبه 13:30-15

سه شنبه 13:30-15

19/10/95

ساعت 14-16


سلام آقای ارکانی
فردا انتخاب واحد بهشتیه
لطفا راهنمایی کنید چه درس هایی رو انتخاب کنیم؟
پاسخ:
سلام. حالت روتین رو انتخاب کنید، دروس الزامی !
آقای ارکانی نمیشه 3درس الزامی رو گرفت،برای اینکه لیزر پیشرفته و الکترودینامیک باهم تداخل دارند،
حالا میگید چکار کنیم؟
پاسخ:
به نظرم با دکتر زیبایی درس بگیرید پس !
ببخشیدا ولی اینجوری 4روز باید بیام دانشگاه!
دیگه نمیشه تو خونه درس خواند
کمترین رتبه فوتونیک علم وصنعت چنده؟
سلام،

من اطلاعاتی در مورد کیفیت و وضعیت رشته فوتونیک در دانشگاه ولی عصر رفسنجان می خوام، در بخش معرفی دانشگاهها ندیدم، آقای ارکانی یا دوستان دیگه که در این دانشگاه رشته فوتونیک تحصیل می کنند، ممنون میشم اطلاعات بذارن یا بیشتر این دانشگاه رو معرفی کنن.  
من الان سایت رو چک کردم نمیشه انتخاب واحد کرد، سیستم گلستان بهشتی زده از 18ام ساعت 8، بقیه هم همین پیغام رو دارن ؟ تو اطلاعیه ثبت نام زده 17 انتخاب واحده !
سلام
انتخاب واحد بهشتی شروع شد
درود بر آقای ارکانی عزیز
من دروس اسپکتروسکوپی و فتومتری رو در زمان  کارشناسی گذروندم چیزی که تو چارت تعریف شده واس ارشد هم تقریبا  همون  چیزیه که قبلا پاس کردم . به نظرتون حالا بین  این ۳  دروس اختیاری کدومو  بردارم؟
منم با ۳۳۰ولی عصر رفسنجان 
همکلاسیا از کی میرین دانشگاه ؟!؟
رتبه 16 شهیدبهشتی 
یک سوال ، کسایی که بهشتی انتخاب واحد کردن، چرا گزینه پایان ثبت نام نداره ؟؟؟؟؟؟
سلام دوستان
من هم با 92 نویت دوم بهشتی قبول شدم.
تو انتخاب واحد از دروس الزامی فقط تونستم فوتونیک و مکانیک کوانتومی پیشرفته رو بردارم. ظرفیت الکترودینامیک پر شده بود. آقای ارکانی میشه لطفا در مورد درس اسپکتروسکوپی لیزری یه توضیحی بدین؟ 
سپاسگزارم.
کسی هست فوتونیک تحصیلات تکمیلی کرمان درس خونده باشه و بتونه آمار اونجا رو به ما بده؟
ممنون از همه عزیزان
شهید بهشتی تا چه رتبه ای می گیره؟از چه رتبه ای به بعد نوبت دوم بهشتی قبول می شن؟
پاسخ:
بستگی به ظرفیت روزانه داره، معمولاً تا یک و نیم برابر ظرفیت روزانه شانس قبولی هست !
سلام خوب هستید؟
آقای ارکانی بهترین کتاب حل المسایل الکترودینامیک موجود در بازار چیه؟
منظورم اینه که چون تو بازار کتاب های زیادی هست کدوم ناشر کتاب بهتری داره؟
خودتون چطور درس رو پاس کردید؟
یه راهنمایی اساسی بکنید
پاسخ:
سلام. من فقط یکیشون رو خوندم که زیاد جالب نبود. خاطرم نیست دقیق چه ناشری بود !
۲۶ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۴۵ احسان به امیر
تبریک می گم بهتون
من اونچا دکتری می خونم 
۲۷ شهریور ۹۵ ، ۰۷:۱۷ امیر به احسان
مگه تحصیلات تکمیلی کرمان دکترا فوتونیک میگیره که شما اونجا میخونین؟
۲۷ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۴۴ احسان به امیر
دکترای فیزیک داره
اینجا نمیشه شماره تلفن گذاشت اگه کمکی لازم داشتی من یکشنبه ها ساعت 8 دانشگاهم و با دکتر گنجویی کلاس دارم
۳۱ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۵۱ امیر به احسان
اومدم واسه ثبتنام
خیلی تو ذوقم خورد 
همه استادای تحصیلات تکمیلی استاد یار هستن و خیلی مبتدی
من فوتونیک شیراز و باهنر هم آوردم
بهمگفته بودن تحصیلات تکمیلی کرمان بهتره
اشتباه کردم
این میلمه بهم میل بزن
amir.shooraki@gmail.com
۰۲ مهر ۹۵ ، ۰۰:۳۲ احسان به امیر
شک نکن از باهنر بهتره
تو باهنر ٩ درس فوتونیکی رو فقط با یه استاد پاس 
می کنی
سلام
میشه هرکسی درمورد منبعی که برای کنکور فوتونیک مطالعه کرده صحبت کنه؟
اینکه برای هر درس چه انتشاراتی بهتره.
آقای ارکانی ممنون میشم اگر که شما هم اطلاعاتی در این ضمینه دارید راهنمایی کنید.
۱۰ مهر ۹۵ ، ۰۷:۳۳ بینام به مینا
سلام بستگی داره رشتد چی باشه ولی در کل برای مغناطیس جزوه پارسه خوبه
برای کوانتوم پوران پژوهش و مدرسان شریف عالین
برای فیزیک جدید باز مدرسان شریف
سلام بینام
ممنون از پاسخگویی به سوالم.
سلام،

برای تکمیل ظرفیت ارشد فوتونیک اگر کسی احتمال قبولی در دانشگاه رفسنجان (روزانه) و همچنین پردیس خود گردان شهید بهشتی رو داشته باشه، لطفا نظر بدید اگه شما بودید کدوم و در اولویت قرار می دادید؟؟ با توجه به معایب و محاسن هر دو محل؟
محل سکونت من تهران هست.
سلام آقای ارکانی 
 من امروز با کلید سوالات دکترا درصد هامو حساب کردم . 
 به نطرتون رتبه ام چند میشه ؟  خیلی نگرانم 
البته امسال اینجوری که میگن شرکت کننده فوتونیک کم شده ! 
تخصصی ۸.۱۰
زبان ۲۳.۳۶
استعداد ۴۲
معدل ارشد ۱۶.۷۰ 
ممنون میشم  تخمین بزنید 
پاسخ:
سلام. حدس زدن رتبه ی دقیق دکتری از این جهت که میزان سختی سوالات هر سال تغییر میکنه و تعداد شرکت کننده ها کم و زیاد میشه خیلی سخته. اما رتبه ای حدود ۳۰ تا ۴۰ رو میشه انتظار داشت. پیروز باشید !
بسیار ممنونم از پاسختون . 
سلام اقای ارکانی.... با تخصصی 14 یا 17 استعداد8 زبان 10 چه رتبه ای رو واسه کنکور دکتری فوتونیک96 حدس می زنین.... احتمالا کل کشور 20 نفر روزانه پذیرش داره. امکان دعوت شدن به مصاحبه هست؟
آقای ارکانی یه تاپیک برا کنکور فوتونیک 96ام بدارید..
پاسخ:
سلام. پس از برگزاری کنکور ارشد حتما !
خیلی ممنونم
اما کنکور دیروز بود..
سلام اصلا یکی بگه ملاک سازمان سنجش چیه، آخه درصد های یکی دیدم زبان 47,مغناطیس -1.6 ،مدرن 1.6, اپتیک -3.3 ، کوانتوم -1.6 بعد رتبش شده بود 610, حالا مال من زبان 36, مغناطیس -1.6, کوانتوم 1.6, مدرن 5 بقیه هم سفید رتبم شد 729 آخه مگه میشه همچین چیزی 
پاسخ:
سلام. معدل و دانشگاه محل تحصیل هم مهم هستن دوست گرامی !
سلام دوستان
کسی اطلاع نداره تعداد داوطلب های امسال فوتونیک چقد بوده?
بعد با درصد زبان 50، مغناطیس 5 ،مدرن 5 ،تقریبا رتبم چند میشه، معدلمم 14